Anketa:
Veľká cena Talianska Mugelo - 250 cm3
ZdieľaťPridané: 04.06.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5836 [Šport - GP 250]
V 250-tkách si pole position vybojoval Harada pred Lucchi-m a McWilliams-om. Štartovalo sa v daždi. Battainy predviedol na štarte neuveriteľný pád, keď asi po jednom metre spadol a urobil hodiny namieste. Na čele sa jazdci zoradili v poradí Marcelino Lucchi (44 rokov), McWilliams, Matsuda, Harada, de Puntiet, Locatelli ...
![]() |
Rozhodujúci zlom pretekov nastal v piatom kole, keď spadol dovtedy suverénne vedúci jazdec M. Lucchi a hneď nato aj Jerry McWilliams (jazdil tretí), obaja na Apriliách. Do čela sa tým dostal Harada.
V šiestom kole na seba opäť upozornil Battainy (po "excelentnom" štarte) a zostrelil Sebastiena Porta. V ôsmom kole bolo na čele nasledujúce poradie: Harada, Rolfo, Matsudo Loccatelli, Melandri (Katoh bol 17-ty) Pomaly prestáva pršať a trať sa začína odvodňovať.
V štrnástom kole spadol Naoki Matsudo (tretí) ale podarilo sa mu vrátiť spať do preteku na jedenáste miesto. V 17-tom kole ho však predbieha Katoh, ktorý sa stihol do konca závodu prepracovať až na 10 miesto.
Harada teda suverénne víťazí pred Rolfom, Melandrim a Locatellim.
Jediná žena v štartovom poli Poenzgen-ova skončila 14 a pripísala si prvé body.
Výsledky:
1. Tetsuya Harada JPN
2. Roberto Rolfo ITA
3. Marco Melandri ITA
4. Roberto Locatelli ITA
5. Fansi Nieto SPA
6. Emilio Alzamora SPA
Šampionát:
1. Dario Katoh 106
2. Tetsuya Harada 101
3. Marco Melandri 78
4. Roberto Locatelli 60
5. Roberto Rolfo 55
6. Fansi Nieto 49
Pridané: 04.06.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Gran Premio Marlboro de Portugal 250-tky - Awia
- 250-tky na GP Catalunia - Awia
- Veľká cena Talianska-Mugelo: Dominancia aprilie - sita
- Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal - feci
- Veľká cena Francúzska v Le Mans - 250-ky - feci
- V kubatúre do 250 cc triumfoval Talian Melandri - sita
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska - sita
- Elias víťazom VC Španielska v triede do 250 cc - sita
- Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 250-ky - Awia
- VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť a po prestávke nebude chýbať ani Juraj Varga na bugine
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!







