Anketa:
Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 250-ky
ZdieľaťPridané: 22.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5439 [Šport - GP 250]
Na štarte bol prvý Harada, potom Melandri, Katoh, McWilliams... Najlepšie odštartoval Katoh, za ním
bol Melandri.
![]() |
Marco Melandri |
No hneď v 2. kole sa Harada dostáva na 1. miesto. V treťom kole vyleteli po dosť škaredo
vyzerajúcom páde Porto a de Gea. V siedmom kole vyletel Checa. J. McWilliams na chvíľu predbehol
Melandriho. V ôsmom kole spadol Alzamora, keď jazdil na 5. mieste. Hneď po ňom spadol J. McWilliams
a Locatelli. V 14. kole bol na prvom mieste Melandri, 2. Harada a 3. Katoh. Táto trojica mala pred
zbytkom sveta náskok asi 9 sekúnd. V 17. kole Harada predbehol Melandriho, no jeho prvenstvo trvalo
len do 18. kola, keď sa Melandri dostal opäť dopredu. V 21. kole sa Harada prepadol na tretie miesto.
5 kôl pred koncom Katoh predbehol Melandriho a súperenie sa zdramatizovalo, keď sa medzi nich zamiešali
o kolo pomalší jazdci (napr. aj Katja Poensen). V 28. kole mal Melandri problémi pri nájazde do zákruty
a za ním jazdiaci Harada ho skoro nabral. V predposlednom kole vypadol F. Nieto.Katoh získal trocha
náskoku, no aj on spravil chybu a Melandri sa na neho nalepil a 3 zákruty pred koncom ho obehol.
1. Melandri
2. Katoh +0.052
3. Harada +0.203
4. Rolfo +18.310
5. de Puniet +28.108
6. Debon +36.566
7. Hofman +36.764
8. Matsudo +36.918
Celkové poradie
1. Katoh 181 bodov
2. Harada 137 bodov
3. Melandri 129 bodov
4. Rolfo 104 bodov
5. F.Nieto 76 bodov
6. Alzamora 75 bodov
7. Locatelli 73 bodov
8. McWilliams 68 bodov
Pridané: 22.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Gran Premio Marlboro de Portugal 250-tky - Awia
- Veľká cena Talianska Mugelo - 250 cm3 - Awia
- Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 125-ky - feci
- Veľká cena Francúzska v Le Mans - 250-ky - feci
- Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 500-ky - feci
- Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal - feci
- Galousies Grand Prix - Veľká cena JAR - feci
- Katoh opäť potvrdzuje svoju dominanciu v 250-kách - Feci
- Qantas Australian 250cc Grand Prix - Katoh opäť bližšie k titulu majstra sveta - feci
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci - feci
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!