Anketa:
V kubatúre do 250 cc triumfoval Talian Melandri
ZdieľaťPridané: 17.06.2002 Autor: sita
Čitatelia: 6272 [Šport - GP 250]
Talian Marco Melandri na stroji Aprilia sa stal víťazom pretekov v kubatúre do 250 cc na šiestom podujatí MS cestných motocyklov - VC Španielska.
![]() |
Marco Melandri |
Výsledky VC Španielska - kubatúra do 250 cc:
1. Marco Melandri (Tal.) Aprilia 41:40,377
2. Roberto Rolfo (Tal.) Honda 41:42,570
3. Fonsi Nieto (Šp.) Aprilia 41:43,066
4. Randy de Puniet (Fr.) Aprilia 41:43,327
5. Franco Battaini (Tal.) Aprilia 41:44,915
6. Casey Stoner (Austr.) Aprilia 42:03,478
7. Naoki Macudo (Jap.) Yamaha 42:03,592
8. Shahrol Yuzy (Malaj.) Yamaha 42:03,751
9. Emilio Alzamora (Šp.) Honda 42:04,963
10. Toni Elias (Šp.) Aprilia 42:11,098
Priebežné poradie MS po 6 pretekoch:
1. Fonsi Nieto (Šp.) 101 bodov
2. Marco Melandri (Tal.) 95
3. Roberto Rolfo (Tal.) 80
4. Randy de Puniet (Fr.) 66
5. Franco Battaini (Tal.) 60
6. Emilio Alzamora (Šp.) 59
7. Roberto Locatelli (Tal.) 55
8. Sebastian Porto (Arg.) Yamaha 45
9. Toni Elias (Šp.) Aprilia 40
10. Naoki Macudo (Jap.) Yamaha 38
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 17.06.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- V Jereze triumfoval v 250 cc Nieto - sita
- Elias víťazom VC Španielska v triede do 250 cc - sita
- V 250-kach totálny triumf jazdcov na aprilii - sita
- Melandri najmladším majstrom sveta - sita
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska - sita
- Majstrami sveta Vincent, Melandri a Rossi - sita
- VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc - sita
- Fonsi Nieto získal svoje druhé víťaztvo... - sita
- Na VC Holandska aj triumf 16-ročného Španiela - sita
- Veľká cena Talianska-Mugelo: Dominancia aprilie - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!