Anketa:
Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal
ZdieľaťPridané: 06.11.2001 Autor: feci
Čitatelia: 7000 [Šport - GP 250]
Daijiro Katoh po svojom raketovom nástupe do MotoGP dokázal svoju suverenitu rekordnými
výkonmi, keď zvíťazil tohto roku už na 11 veľkej cene, keď skončil pred Talianmi na
Aprilii Marcom Melandrim a Robertom Locatellim.
![]() |
Daijiro Katoh |
V Austrálii, pred troma týždňami to boli 500ky, ktoré predviedli excelentný závod, pred klasikou ako vtedy vyzerali pollitre. V sobotu to bol práve okruh Nelsona Piqueta b Riu, ktorý zažil strhujúci pretek pollitrov. Šesť vozňový vlak, ktorý vytvorili na štarte Katoh Fonsi Nieto, Marco Melandri, Roberto Locatelli, Tetsuya Harada a Jeremy McWilliams sa vyrútil z čiari a o chvíľu sa od neho odtrhli Katoh, Melandri a Locatelli.
![]() |
Daijiro Katoh |
Tri kolá pred koncom mal nový šampión voľnú cestu a nemusel sa báť prakticky nikoho až na Mellandriho, ktorý v poslednom kole zajazdil najrýchlesjšie kolo, no to mu nestačilo na dobehnutie víťaza. Iba v druhej Katoh-ovej sezóne prišiel šampión v 500kách Rossi o svoj rekord 309 bodov za sezónu, keď Katoh dosiahol 322. Melandriho druhé miesto potvrdilo jeho tretie celkové umiestnenie. Nieto sa štrvrtým miestom dostal pred Rolfa. McWilliamsove piate miesto mu potvrdilo šieste miesto celkovo.
Výsledková listina:
1. Katoh Daijiro Telefonica Movistar Honda 43:33.2122. Melandri Marco MS Aprilia Racing 43:38.720
3. Locatelli Roberto MS Eros Ramazzotti Racing 43:39.594
4. Nieto Fonsi CC Valencia Airtel Aspar 43:41.781
5. Mcwilliams Jeremy MS Aprilia Racing 43:42.058
6. Harada Tetsuya MS Aprilia Racing 43:49.244
7. Alzamora Emilio Telefonica Movistar jnrTeam 43:52.998
8. Rolfo Roberto Safilo Oxydo Racing 44:04.981
9. Matsudo Naoki Petronas Sprinta Team TVK 44:20.917
10. Battaini Franco MS Eros Ramazzotti Racing 44:23.814
11. Guintoli Sylvain Scrab Competition 44:24.871
12. Lanzi Lorenzo Campetella Racing 44:33.266
13. De puniet Randy Equipe de France - Scrab GP 44:38.423
14. Chiarello Riccardo MS Aprilia LCR 44:42.365
15. De gea David Antena 3 Yamaha 44:42.493
16. Debon Alex CC Valencia Airtel Aspar 44:43.019
17. Hofmann Alex Racing Factory 44:44.360
18. Boscoscuro Luca Campetella Racing 45:02.271
Pridané: 06.11.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľká cena Francúzska v Le Mans - 250-ky - feci
- Katoh opäť potvrdzuje svoju dominanciu v 250-kách - Feci
- Gran Premio Marlboro de Portugal 250-tky - Awia
- 250-tky na GP Catalunia - Awia
- Veľká cena Talianska Mugelo - 250 cm3 - Awia
- Veľká cena Talianska-Mugelo: Dominancia aprilie - sita
- Harada suverénne zvíťazil v Brne - Awia
- Galousies Grand Prix - Veľká cena JAR - feci
- Malaysian GP, 250ky - Katoh sa už z trónu kráľa 250iek nenechá zhodiť - feci
- VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!