Anketa:
Ukončenie sezóny v Trnave sa nekoná!
ZdieľaťPridané: 06.10.2007 Autor: campa
Čitatelia: 7526 [Novinky - Oznam]
Pozor, každoročná akcia zvaná Ukončenie sezóny sa tento rok v Trnave neuskutoční.
A dôvod? Len ten najlepší. Na staronovej ploche pre vás staviame ďalšie predajne a spoločnosť Bikerscentrum vie, že nedokáže pre stavebné práce v našom centre tak pripraviť plnohodnotné ukončenie sezóny.
![]() |
Keďže nechceme byť nič dlžní, energiu ktorú ušetríme, investujeme do otvorenia novej sezóny 2008. Okrem skvelej veľkolepej otváracej akcie nového Bikerscentra zažijete aj napríklad koncert Desmodu, ale bude toho viac a necháme si to ako prekvapenie na budúci rok.
V tomto a novom roku sa na vás teší tím motorkárov Bikerscentra Trnava.
Pridané: 06.10.2007 Autor: campa Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Do aukcií sa dostávajú postupne aj motocykle
- World Ducati Week 2012 21 - 24.6.2012 – Ducati Slovakia Team
- Reakcia na článok BEZTRESTNÝ REV v Plus 7 dní
- Kokava 2008
- Superstar dnes večer nielen v rockovom štýle
- Cez kostlivca až do pekelných dolov...
- História Harley-Davidson, 4. časť (1980 – súčasnosť)
- Kokava 2007
- História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)
- História Harley Davidson, 2. časť (1930 – 1959)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!