Anketa:
Novinky 2009 v triede superšport 2/5
ZdieľaťPridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 11959 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
BMW S1000RR
BMW sa chystá vypustiť nové RR-ko do šampionátu WSBK už budúcu sezónu, no ráta s jeho uvedením na trh až v roku 2010. To je pre niektorých možno sklamanie, ale na druhej strane je to lepšie, ako by ste sa mali voziť na drahom polotovare s vrtuľkou na nádrži, i keď BMW sľubuje, že nové S1000RR bude konkurencieschopné ako z hľadiska výkonového, tak aj cenového.
Je to vôbec BMW? :-) |
Nuž, nechajme sa prekvapiť ako to naozaj bude. Zatiaľ vieme len to, že na rozdiel od Aprilie vsadili v BMW na radový štvorvalec a nebudú takisto chýbať špecialitky ako trakčná kontrola, ride-by-wire alebo premenlivá dĺžka nasávania. Z technických údajov toho nie je známe veľa, ale Bavoráci sa netaja, že RR-ko by malo mať približne 190 koní a pohotovostnú hmotnosť zhruba 190 kilogramov. Bejvávalo, kedy sa na BMW-čkach vozili výhradne šedivý germáni s pupkom ovísajúcim cez opasok...
Sme zvedaví, čo predvedie na závodoch. |
Ducati 1198
Po nahradení 999, ktorá bola trocha diskutabilná čo sa dizajnu týka, prišla Ducati v roku 2007 konečne s dizajnom nadväzujúcim na 998. Dve natiahnuté svetlá vedľa seba a letmáč, to sme si všetci priali a nakoniec aj dostali. Nová 1198 sa dizajnovo od 1098 nijak dramaticky nezmenila, na prvý pohľad vôbec a to je vlastne dobre, no zopár zmien sa udialo pod kapotami. Namiesto doterajších 1099 centimetrov kubických sa objem valcov zvýši na hustých 1198 a z pôvodných 160 koní a 123 Nm sa dostávame niekam na 170 koní a 131 Nm pri tých istých otáčkach za minútu ako mala aj 1098, teda 9750/8000. Hmotnosť sa znížila o 2 kilogramy na slušných 171 kg bez náplní a ako tak počítam, Ducati sa dostala so zažmúrením oka na magickú hranicu pomeru hmotnosť/výkon 1:1 už v základe.
Je to jednoducho nádhera |
Modelu s označením S bude pri pohybe na okruhu pomáhať namiesto odpruženia Showa komplet Őhlins, ako aj trakčná kontrola a systém DDA, čo je systém slúžiaci na zbieranie a vyhodnocovanie rôznych dát motora, na základe ktorých zistíte, či ste borec alebo vám ide rýchlo akurát huba. Pribudlo samozrejme zopár karbónových častí, ako aj sedemlúčové Marchesiny a hmotnosť S-ka sa dostala na fajnových 169 kilogramov.
S-ko jazdí na podvozku od Švédov |
R-ko má označenie ako doposiaľ a to 1098R, no nenechajte sa pomýliť. Objem bol už minulý rok 1198 kubických a tento rok nie je výnimkou. Na počesť legendárneho Troya Baylissa však pribudla verzia 1098 Bayliss LE. Dostanete k nej aj karbónové Termignoni na výhradne závodné použitie a mimo iné tiež plaketku s podpisom samotného Baylisstic Troya. 180 koní a 134 Nm sú na dvojvalec do neba volajúce hodnoty. Pri 165 kilogramoch to totiž vážne nie je sranda.
Na počesť Troya, pán iskriaca čižma si to rozhodne zaslúžil. |
Tu je oficiálne video s božským Baylissticom, nejde ho nemilovať:
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | BMW | Ducati | Ducati | Ducati | Ducati |
Model: | S1000RR | 1198 | 1198S | 1098R | 1098R Bayliss LE |
Rok: | 2009 | 2009 | 2009 | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | ||||
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1198.4 ccm | 1198.4 ccm | 1198.4 ccm | 1198.4 ccm | |
Max. výkon: | 170.0 k (125.0 kW) / 9750 ot. | 170.0 k (125.0 kW) / 9750 ot. | 180.1 k (132.4 kW) / 9750 ot. | 180.1 k (132.4 kW) / 9750 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 131.4 Nm / 8000 ot. | 131.4 Nm / 8000 ot. | 134 Nm / 7750 ot. | 134 Nm / 7750 ot. | |
Kompresný pomer: | 12.7:1 | 12.7:1 | 12.8:1 | 12.8:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 106x67.9mm | 106x67.9mm | 106x67.9mm | 106x67.9mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 127 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 127 mm | 127 mm | 127 mm | 127 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne monobloky | |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 330 mm | 330 mm | 330 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 245 mm | 245 mm | |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17 | 190/55 ZR17 | 190/55 ZR17 | 190/55 ZR17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 171 kg | 169 kg | 165 kg | 165 kg | |
Výška sedla: | 820 mm | 820 mm | 820 mm | 820 mm | |
Rázvor: | 1430 mm | 1430 mm | 1430 mm | 1430 mm | |
Objem nádrže: | 15.5 l | 15.5 l | 15.5 l | 15.5 l |
Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora