Anketa:
Honda CRF 450 R 2008
ZdieľaťPridané: 05.03.2009 Autor: bedna
Čitatelia: 20573 [Vaše stroje - Moja motorka]
Interný názov - Sekera..
Zase motorka, o ktorej som nechcel písať. Dôvod bol, že to nie je bežný výber klasického motorkára a ťažko do textu sprostredkovať pocity, ktoré človek na nej zažije. Teda otázka: Prečo o nej píšem? Lebo vonku sneží, vyzerá to, že navždy a mne už prestáva pomáhať i zázračná trojkombinácia: pivo, víno a tvrdé. Zúfalo sledujem predpovede počasia a rozmýšľam, či mi toto teliatko neudrapí ruky v lopatkách, keď príde čas jej nasadenia.
Prečo som ju kúpil? Lebo DRZ400E, ktorú som si nechal na svinské járky, začala dávať pri doskokoch na MX trati dorazy. A ja tiež, hlavou o rajdy. Keď som zacítil prvý krát krv v papuli a nose, hovorím si, niečo s tým synu urob. Vôbec mi nešlo o výkon, DR-ka ho má habadej. Veď hej, má, ale toto.... to je ťažký masaker.
![]() |
Ako to jazdí ?
Interný názov má Sekera. Doteraz som sa pozeral na motorky dosť romanticky, aj mená som tak dával. Ale tuto to nejde. Tá motorka nemá s romantikou nič spoločné. Táto Honda je skutočne sprostá. Je to Sekera. Bez preháňania. Dáš plyn, a príde taký nášup, že ak to nemáš odjazdené, tak za tým veješ, prípadne sa prekotíš, alebo ťa niekam odpáli mimo trať. Nízke otáčky neľúbi, treba včas podradiť a držat ju aspoň v druhej tretine spektra točiek. Inak dolu plieska reťaz a zúri na jazdca, že to čo za dilina na nej sedí. Vo vrchných točkách to ide na zadné aj keď človek nechce. Plyn si treba napilovať na každú lavicu na pár milimetrov, inak je to sviečka . Zato ukrutná radosť je na rovinkách, kľudne aj s roletami, lebo v stupačkách a na plyne to s odľahčeným predkom prehopká ako nič. Skoky, pred ktorými som na deerke zatínal zuby, toto dopadá ako lietadlo, proste pominul strach z tvrdých doskokov. Je strašne dôležité nebáť sa dopadu, lebo inak človek pred lavicou uberá a to je vždy na škodu. Tobogány ? Sekera sa nekrúti a je ľahká. Jemne prebrzdený predok a potom šrégom zadok, podradené na spojke a bum...cez spojku v klopenici plná sóda, drážka to istí, plná knedľa, stupačky a radiť nahor.
Brzdy sú citlivé a dobre dávkovateľné. Zatiaľ som ju len raz rozťahoval za autom (asi pootáčaný plyn), tlačením tam nie je šanca. Minule na +2 °C chytila na tretí kop po troch týždňoch státia. Po 40 mth začal tiecť ľavý predný tlmič, no aspoň som neodkladal výmenu oleja a simeringov.
![]() |
Ešte chcem napísať rozdiely medzi Sekerou a mojim endurkom DRZ400E. Hlavne kvôli tým, čo sa rozhodujú, či ostré enduro alebo mx mašina.
Endurko ide odspodu, úplne z voľnobehu, prípadne stačí ľahko zaspojkovať. MX mašina to tam nemá rada, ako píšem vyššie. Vo vyšších otáčkach je endurko plynulejšie, dá sa dávkovať, nástup MX mašiny je šialený. Ako hovorí kamarát: otočíš plyn a zavrieš oči :-). Endurko hore zvädne, MX je neudržateľná. Tlmiče sú dve odlišné veci. MX mašinu na enduro nastavíš, ale enduro mašinu (aspoň moju) na mx nenastavíš (rolety, skoky). Prevodovka MX je do rýchla. Dá sa povedať, že to čo ide DR-ka rýchlostne na štvorke, zvládne Honda na trojke a jasné, že s iným ťahom. Ťažisko MX mašiny mi dovoľuje v náklone viac ubrať a stále jemne brzdiť predok, ale endurko mi už odtláča predok, čiže chce pomalší nájazd do zákruty, vlastne ani nemusí byť pomalší, ale musí byť na väčšom plyne, aby sa predok neryl preč, aby bol odľahčený aspoň plynom, keď už nie rozložením váhy stroja. MX sa nekrúti vôbec, enduro (DRZ) jemne áno, ale dá sa na to zvyknúť.
![]() |
Veci ako pohodlie, palubovka, vyhrievané rukoväte, nastaviteľné plexi, xenóny a všelijaké telelevery a paralevery tu písať nebudem, lebo to sa v tejto kategórii nehodnotí, aj keď táto Honda to tiež určite má. ....lebo Honda je Honda :-). Teším sa na ďalšiu sezónu s mojimi mašinami a neviem ani na ktorú viac. Ale viem povedať, že táto Sekera je zo všetkých najmenej o srande. Dá sa povedať, že srandu nepozná, je to čisto športové MX náradie. Nie je určená na vozenie sa po lesoch, alebo technických CC tratiach.
Možno v tomto krátkom článku 90% čítajúcich nenašlo nič použiteľné do denného jazdenia, ale o tom táto strela je. Je o emóciách, sile, postrehu, kondičke, o tvrdom tréningu a nejakom tom riziku. A o servise.
Pridané: 05.03.2009 Autor: bedna Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CRF 450 R 2008:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CRF 450 R |
Rok: | 2008 |
Kategória: | Cross |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 449 ccm |
Max. výkon: | 51.4 k (37.8 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 46.9 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 12: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 96 x 62.1 mm |
Palivový system: | karburátor Keihin |
Rozvod: | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 315 mm |
Zdvih vzadu: | 320 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm |
Pneu vpredu: | 80/100 21 (51M) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 110/90 19 (62M) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 109 kg |
Výška sedla: | 955 mm |
Rázvor: | 1477 mm |
Dĺžka: | 2189 mm |
Šírka: | 825 mm |
Výška: | 1283 mm |
Svetlá výška: | 340 mm |
Objem nádrže: | 7.2 l |
Poznámka: | |
Cena: 239 000 Sk (26.10.2007) |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CRF 450 R' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CRF 450 R' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CRF 450 R 2008' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CRF 450 R' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Husqvarna TE 630 IE 2011
- Ako zlegalizovať offroad/MX, enduro, country cross trať
- SUZUKI RMZ 250 a KTM 690 Enduro a ich horské vlastnosti
- Suzuki RMZ 250 2009
- KTM 690 Enduro 2008
- Yamaha XTZ 660 Téneré 1999
- Suzuki GSR 600 A 2007
- Suzuki DR-Z 400 E, r. v. 2007
- Suzuki SV 1000, r. v. 2006

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!