Anketa:
Test defektovej sady Slime
ZdieľaťPridané: 10.08.2010 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 24849 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Defekt je jednou z nepríjemností, ktoré vedia pekne skomplikovať výjazd alebo dovolenku. Na trhu je našťastie niekoľko produktov, ktoré defekty dokážu rýchlo opraviť. Naostro sme otestovali jeden z nich – Slime.
Ako si poradiť s defektom:
08.04.2010 - Varan Čitatelia: 44296 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test sady na opravu defektov
Defekt. Nepríjemnosť pre každého motorkára o to väčšia, keď na ňu nie je vyzbrojený prípravkom na opravu defektov. Jeden z nich sme vyskúšali...
23.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 42382 [Testy a predstavenia - Test]

Otestovali sme zmes do pneumatík UltraSeal
Mnohí z vás sa ma už na výstave Motocykel 2007 v našom stánku pýtali, ako si počínal UltraSeal na ceste do Egypta. V tom čase som mohol len konštatovať, že 3 motorky prešli spolu viac ako 30 000 km bez defektu.
MR Tipy: Oprava defektu knotmi (bezdušová pneu)
MR Tipy: Oprava defetku, vyzutie pneu a výmena duše na cestách
Slime, v doslovnom preklade hlien alebo sliz, sa v skutočnosti podobá napríklad na gél na vlasy alebo holenie. Na trhu je v niekoľkých baleniach, nás samozrejme zaujímalo motorkárske balenie, ktoré má v porovnaní s auťáckymi menší kompresor a menšiu tubu s gélom. Podobne ako takmer všetky konkurenčné výrobky, aj Slime sa používa až po defekte a to je jedna z jeho najväčších výhod – netreba ho meniť pri prezúvaní a je prenosný, takže sa dá používať na viacerých motorkách, v aute, na štvorkolke a podobne. Za ďalšiu výhodu považujem to, že sa dá použiť pri dušových aj bezdušových pneumatikách (pre oba prípady sa však používajú rozdielne gély).
V motorkárskom spotrebiteľskom balení, ktoré má odhadom 20 x 20 x 7 cm, nájde zákazník tieto vecičky:
- tubu s gélom (237 ml) a hadičkou
- vzduchový 12V kompresor
- napájacie káble na kompresor (do 12V zásuvky, ďalší s „krokodíl“ svorkami, ďalší s „očkami“ na priskrutkovanie)
- predlžovací kábel (výsledná dĺžka cez 2 m)
- mechanický tlakomer
- kľúčik na vyskrutkovanie vnútra ventilu
![]() |
Motorkárska verzia spotrebiteľského balenia Slime |
![]() |
Obsah spotrebiteľského balenia |
Už na prvý dotyk musím uznať, že použité materiály a tým pádom aj celkový dojem sú na solídnej úrovni, Slime nevyvoláva ten „made in China“ pocit. Obal, kompresor, kabeláž aj tlakomer proste držia a namiesto robenia problémov robia svoju prácu. Tiež musím pochváliť jednoduchosť opravy a predpripravenosť všetkých súčastí, človek nemusí nič zložito študovať, montovať, ani riešiť, a dovolím si povedať, že technicky zdatnejší človek, ktorý už má nejakú skúsenosť s opravami defektov, dokáže so Slime spojazdniť motorku do piatich minút vrátane fúkania pneumatiky.
Infobox
Slime po naliatí do pneumatiky ostáva stále kvapalný a nestvrdne ani nevyschne. V otáčajúcej sa pneumatike tlačí odstredivá sila zelený gél na plochu behúňa a vytvára tak ochrannú vrstvu, ktorá okamžite po akomkoľvek prepichu do veľkosti 6 mm doň vnikne a následne ho utesní (využitie Fibre-Seal ™ technológie). Slime zostáva po aplikácii do pneumatiky aktívny 2 roky. Nie je určený pre opravu poškodených bočníc pneumatík, pätiek, netesnosti ráfikov ani netesných ventilov.
Postup opravy
Ďalšou výhodou Slime je to, že pri oprave nepotrebujete hlavný stojan, ani demontovať koleso, ani nič podobné. Podstatné je vybrať cudzí predmet z pneumatiky, natlačiť do nej príslušné množstvo gélu, nafúkať a prebehnúť motorku na krátkej trase, aby sa Slime dostal odstredivou silou do diery a zalepil ju. Istotu máte vtedy, ak na povrch pneumatiky vyjde kvapka gélu – vtedy prešiel celou dierou a spravil si svoju lepkavú prácu. Gél je v pohode umývateľný vodou, takže pri následnom prezúvaní nebude mechanik zúriť, disk aj náradie si jednoducho opláchne a hotovo.
Účinky Slime som vyskúšal na vlastnom skútri, na ktorom som dobrovoľne spravil dva defekty. Viac si pozri vo videu:
Video: Test defektovej sady Slime
Záver
Motorkárska verzia Slime stojí 51 €, čo je podľa mňa veľmi rozumná cena vzhľadom na to, že zákazník dostáva aj kompresor a ľubovoľnú prenosnosť. Ak by niekto namietal, že defektov môže dostať viac a jedna tuba gélu je málo, má možnosť dokúpiť si ďalšie tuby za doslova ľudové ceny (7 € za 237 ml, čo je optimálne množstvo náplne do jednej motocyklovej pneumatiky). A naopak, komu sa cena zdá príliš vysoká, môže si kúpiť iba gél (a prípadne ho aj prevenčne natlačiť do pneumatík) a fúkanie riešiť trebárs priestorovo nenáročnými CO2 bombičkami, ktorých výhody sa však končia pri ich jednorázovosti.
Ako turista nenechávam nič na náhodu – od roku 2005 mám vo svojom Varadere podobnú náplň neustále, a motorkárske balenie Slime, ktoré vidno vo videu, so mnou na skútri prešlo kus Európy. Našťastie som nikdy nemusel riešiť vlastný defekt, ale už som so Slime pomáhal dvom bezradným harlejákom – obaja odchádzali vysmiati do desiatich minút. Takže Slime má v mojej batožine svoje trvalé miesto.
Produkt na test poskytla spoločnosť DD Pneu, s. r. o.
![]() |
![]() |
Pridané: 10.08.2010 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Test sady na opravu defektov - Varan
- Otestovali sme zmes do pneumatík UltraSeal - Awia
- Xiaomi Mi Portable Air Pump - otestovali sme prenosný kompresor nielen pre motorkárov - Awia
- Ultraseal - majkro
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!