ISSN 1336-6491 | Online: 2378 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)
Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CBR 600 F

 Zdieľať

Pridané: 10.07.2003 Autor: Tharien
Čitatelia: 22450 [Vaše stroje - Moja motorka]

Poviem to len dvomi slovami. Fantastický stroj. Rozhodoval som sa medzi GSX 600 a CBR. Jednoznačne vyhrala CBR. Hneď ako som ju prvýkrát prebehol, nechcel som nič iné. Ten Viper ma úplné dostal.

Mám ju len dva dni takže nie dosť dlhú dobu na to aby som odhalil všetky chyby, ale zatiaľ som maximálne spokojný. Je to rok 91, nabehaných 67000. Čo je celkovo dosť, ale na tie kilometre ide veľmi slušne. Čaká ma ešte výmena sviečok a rovnanie ráfikov. Spotrebu som včera urobil na 6 litrov.

Na pravej strane narazený krásny nerezový Viper. Najlepšia vec na celej motorke. Susedov úprimne ľutujem :). Tento článok som napísal hlavne kvôli fotkám, takže sa už nebudem ďalej rozkecávať. Časom ešte niečo napíšem.


Pridané: 10.07.2003 Autor: Tharien Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBR 600 F 1991:

Foto:
Honda CBR 600 F 1991
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR 600 F
Rok:1991
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:600 ccm
Max. výkon:101.5 k (74.6 kW) / 12000 ot.
Kompresný pomer:11.6:1
Vŕtanie x Zdvih:65.0 x 45.2 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:120/60-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:208 kg
Objem nádrže:16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:230 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »