Anketa:
Video: KTM 350 EXC-F sa predviedla na Barcelona Indoor Enduro 2011, Taddy vyhral
ZdieľaťPridané: 22.02.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14291 [Bleskovky - Predstavujeme]
Rok po predstavení netradičnej 350-tky vo svete motokrosu KTM prichádza s 350 EXC-F aj do sveta endura.
350-tka je úplne nový enduro stroj s ľahkým chróm-molybdénovým rámom, novým zadným odpružením PDS ale hlavne novým kompaktným ale veľmi silným motorom.
![]() |
KTM uvádza že ich motor je rozmermi plne porovnateľný s 250 EXC-F. 350-tka ale má lepší záťah a širšie spektrum použiteľných otáčok. S maximálnym výkonom niekde nad 45 koní pri 10 000 ot. bude dostatočne silný aby porazil ktorúkoľvek 450-tku v kategórii E2.
O tom že na tom niečo možno aj bude vás presvedčí Taddy Blazusiak v nasledujúcom videu.
Video:
Video: Tadeusz Blazusiak vyhral Barcelona indoor enduro 2011 - KTM 350 EXC-F
Foto: Edmunds J., Freeman G. KTM Images
Pridané: 22.02.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
KTM 350 EXC-F 2011:
| Foto: | |
| |
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | KTM |
| Model: | 350 EXC-F |
| Rok: | 2011 |
| Novinka: | NOVINKA 2011 |
| Kategória: | Enduro |
| Motor: | |
| Typ motora: | jednovalec (4T) |
| Objem: | 350 ccm |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
- NOVÉ Porovnaj 'KTM 350 EXC-F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'KTM 350 EXC-F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'KTM 350 EXC-F 2011' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'KTM 350 EXC-F' na www.google.com
Súvisiace články:
- Video: KTM EXC 2012 – testovací deň endúr vo Sverepci - Awia
- Vyskúšali sme KTM off-road modely 2009 už na trati! - Awia
- Erzberg Rodeo 2011 – Taddy Blazusiak opäť prvý na vrchole - zeON
- Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - KTM - Freeride 350 a elektro, Duke 200 a 690 - Awia
- KTM predstavuje ľahúčke endurko Freeride 350 pre rok 2012 - Awia
- Video: B-akaR 2011 - vytrvalostná trojhodinovka dvojíc na XL endurách - keduska
- Vyskúšali sme off-road novinky KTM pre rok 2008 - Awia
- Vyskúšali sme nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 - Awia
- Ochutnávka KTM off-road modelov 2010 - Awia
- Test endúr KTM 2017, Les Comes, Španielsko - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!












