Anketa:
MS Speedway juniorov 2011 v Žarnovici – Ďalśí úspech Martina Vaculíka
ZdieľaťPridané: 08.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3578 [Šport - Plochá dráha]
Dňa 4. júna 2011, pod organizačnou taktovkozu AMK Plochá dráha Žarnovica, sa na plochodrážnom štadióne v Žarnovici uskutočnilo prvé semifinále majstrovstiev sveta speedway juniorov.
Na podujatí štartovalo 17 jazdcov z deviatich krajín. Po dramatických rozjazdách, ktoré znepríjemnil a dva krát prerušil dážď tesne zvíťazil dánsky jazdec Michael Jepsen Jensen pred Slovákom Martinom Vaculíkom a tretím Dennisom Andersfinálnonom zo Švédska. Z uvedeného semifinálového podujatia postúpili do finále ďalší štyria jazdci. Druhú sedmičku postupujúcich jazdcov budeme poznať po druhom semifinále, ktoré sa uskutoční 25.6.2011 v Poľsku – Gniezno.
![]() |
Martin Vaculík |
Štvordielne finále, kde bude štartovať i slovenský jazdec, štartujúci za PZM Martin Vaculík, bude odštartované podujatím v Anglicku 23.7.2011. Nového juniorského majstra sveta 2011 budeme poznať po poslednom podujatí v Poľsku 9.10.2011.
Text: SMF
Pridané: 08.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Martin Vaculík - víťaz I.seminifinále ME juniorov speedway - Redakcia
- Je to tam! MARTIN VACULÍK MÁ BRONZ Z MS SPEEDWAY GP! - Redakcia
- Historický úspech slovenskej plochej dráhy - Martin Vaculík bronz na ME juniorov - Awia
- Historický úspech Martina Vaculíka na majstrovstvách sveta Speedway GP - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F
- Taliansky projekt „Hachimaan“ sa stal víťazom súťaže Honda Customs 2025
- MM SR enduro a country cross Brezno 2025
- GOES predstavuje modely na rok 2026
- Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!