Anketa:
Pozvánka: B-akaR rally 19. - 20. august 2011
ZdieľaťPridané: 26.07.2011 Autor: kolaso
Čitatelia: 12570 [Novinky - Pozvánka]
V auguste sa uskutoční po prvý krát vytrvalostná rally dvojíc pod názvom B-akar 2011.
Pôjde o tímový pretek dvojíc v časovom intervale troch hodín. Jedná sa o vytrvalostný pretek. Každý tím bude musieť na vytýčenej trati absolvovať tri výmeny v boxoch (systém štafety).
![]() |
Kde sa uskutoční B-akar 2011?
Pretek sa bude konať na Enduro-crossovej trati v areáli BMT Brezno-Lúčky. Povrch je šotolina, no ak zaprší bude blato. Náročnosť terénu je zvolená tak aby ju mohli absolvovať cestné endurá s vyšším zdvihovým objemom a hmotnosťou. Navigácia nebude nutná, pretože sa pôjde na vopred označenej trati.
Mapa:
Pre koho je akcia určená?
Pretekov sa môžu zúčastniť amatérsky jazdci bez licencie ale aj jazdci zo závodnou licenciou. Vstup motocyklov do závodu mimo uvedených kategórii (hlavne malé objemy, začínajúci jazdci 125cc, a podobne) je možný len po predchádzajúcej dohode s organizátorom závodu a to za podmienky splnenia všetkých technických a administratívnych požiadaviek, zaplatenia plného štartovného a bez nároku na umiestnenie a výhru. Uprednostňovaný budú jazdci vo vyhlásených kategóriách a počet jazdcov je limitovaný! Ostré stroje typu enduro a motocross na štart vpustené nebudú.
Jazdci resp. tímy sa môžu na B-akar rally 2011 prihlásiť do týchto kategórii:
- Cestovné endurá jednovalce od 600 ccm
- Cestovné endurá dvojvalce do 800 ccm
- Cestovné endurá dvojvalce nad 800 ccm
- Cestovné endurá zmiešaná kategória
Maximálny počet jazdcov je limitovaný počtom 100.
Každá motorka a vybavenie jazdca musí prejsť prebierkou a to v piatok pred pretekmi!!!
![]() |
Harmonogram
Tréning bude možný len na trati v areály BMT Lúčky, v piatok 12:00-19:00, pre jazdcov po prebierkach a po pridelení štartovného čísla.
Rozpravy pred závodom sa musia povinne zúčastniť všetci jazdci. Rozprava prebehne1 hodinu pred štartom prvého jazdca do závodu.
Predpokladaný čas štartu prvého pretekára je o 10:00
Štartovné
Štartovné pre jazdca na jeden závod je 25 € (50€ dvojica) a zahrňuje: parkovanie auta i motocykla v areáli kempu, 2x nocľah vo vlastnom stane, aute, účasť v závode a guľáš s nealkom v sobotu napoludnie. Úhrada štartovného bude priamo na mieste počas administratívnej prebierky.
Štartovné je nevratné (s výnimkou situácie, ak dôjde k zrušeniu závodu zo strany usporiadateľa).
Kompletné propozície preteku:
Kompletné propozície preteku sú dostupné na stiahnutie: B-akar-2011-propozicie.pdf
Bezpečnosť a správanie účastníkov
Na športovisku bude prítomná security služba ako aj riadený vstupný režim. Taktiež jazdenie po odpretekaní po depe a športovisku nie je dovolené. Po depe sa jazdí pomaly, bez pridávania a rozhrabávania podkladu. Na trati sa jazdí len v časovom rozmedzí pre tréning a samotný pretek. Porušenie pravidiel bude mať za následok vyradenie nespratníka mimo súťaž a športovisko bez nároku na vrátenie štartovného.
Ďalej je nutné v prípade servisu použiť podložky pod motocykel, komunálny odpad pobaliť do igelitových vriec. Ohniská sa nesmú svojvoľne zakladať. Je zriadené centrálne ohnisko.
Usporiadateľ sa zrieka akejkoľvek zodpovednosti za krádež motocykla,poškodenie motocykla alebo jeho príslušenstva a dielov, krádeže alebo poškodenia majetku jazdcov počas B-akar Rally. Usporiadateľ neručí za veci a majetok, ktorý si účastníci privezú so sebou do miesta konania B-akar Rally.
Registrácia:
Usporiadateľ:
- Kolesár Ján v kooperácii s BMT Lúčky
- e-mail: kolaso@zoznam.sk
- tel.: +421 905 752 588
Motoride.sk nie je organizátorom preteku B-akar 2011!
Pridané: 26.07.2011 Autor: kolaso Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: B-akar Rally 17-18. august 2012 - kolaso
- B-akaR 2011 - alebo ako sme naháňali splašené Jašterice - Awia
- Pozvánka: Motoride XL BAJA Romania 2011 - Awia
- Video: B-akaR 2011 - vytrvalostná trojhodinovka dvojíc na XL endurách - keduska
- Pozvánka: Motoride XL Sand Rally 2011 na Záhorí - Awia
- Prach a blato na B-akare 2012 - haro007
- CROATIA RALLY 2017 – vstupenka do sveta veľkých rally pretekov - cacho
- Pozvánka: Motoride XL Enduro Rally 2015 - Slanské vrchy - Awia
- Motoride XL BAJA Romania 2011 - skutočná Rally pre veľké cestovné endurá úspešne za nami - Awia
- Pozvánka: Evropský pohár na Těrlickém okruhu - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
Body a Trasy v tomto článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!