Anketa:
Husqvarna uvoľnila technické údaje nového biku Nuda 900
ZdieľaťPridané: 05.09.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8876 [Bleskovky - Novinky]
Talianska firma Husqvarna už netají niektoré technické parametre ich nového modelu Nuda 900. Známy je okrem iného aj oficiálne udaný výkon mašiny.
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
K dispozícii budú dve verzie tohto fun biku. Jedna "civilnejšia" s označením Nuda 900 a druhá ostrejšia Nuda 900R. Obe sú pritom akýmsi medzistupňom medzi supermotardom a naháčom. Odlíšiť ich od seba bude jednoduché. Nuda 900R sa bude predávať v, pre Husqvarnu klasickej, bielo červenej farbe a Nuda 900 bude ladená do čierna.
![]() |
Že motor novej Husqvarny Nuda 900 vznikol v spolupráci z BMW a je to prekopaný motor z modelu F 800 R, je snáď už všetkým známy fakt. Objem motora vzrástol z 798 ccm na 898 ccm. Vŕtanie sa zväčšilo o 2 mm na 84 mm a zdvih stúpol o 5.4 mm na 81 mm. Kompresný pomer je 13.2:1. Upravené boli mnohé diely motora, zmenila sa aj kľuková hriadeľ. Kým v motore z BMW F 800 bežali piesty spoločne, v motore od Husqvarny je ich posun o 315 stupňov. Výkon motora novej Husqvarny Nuda 900 je 105 koní a 100 Nm (rovnaké hodnoty platia aj pre model Nuda 900R).
Údaj o spotrebe paliva Husqvarna neuvádza. Vieme však, že objem palivovej nádrže bude 13 litrov. Husqvarna ďalej uviedla, že dojazd na plnú nádrž by mal presiahnuť 260 kilometrov.
![]() |
Rám Nudy 900 je upravený z modelu BMW F 800 GS. O odpruženie sa pri Nude 900R stará predná plne nastaviteľná 48 mm vidlica Sachs a vzadu tak isto plne nastaviteľný tlmič od Öhlinsu. Pri Nude 900 je rozdiel v tom, že aj o odpruženie zadného kolesa sa postará tlmič od firmy Sachs. Nuda 900 tak má byť viac "user-friendly". Hlavným rozdielom oproti R-ku je tak zrejme výška sedla. U Nudy 900 je to 860 mm a u Nudy 900R 875 mm.
O brzdenie sa postarajú radiálky od Bremba, u oboch modelov vpredu 320 mm kotúče v spojení so štvorpiestikovými strmeňmi. Vzadu je to kombinácia 240 mm kotúč a dvojpiestikový strmeň.
![]() |
Váha oboch Husqvarien nepresiahne hodnotu 175 kg avšak Nuda 900R bude o čosi ľahšia vďaka niektorým karbónovým komponentom.
info & foto: www.motociclismo.it, www.motorcyclenews.com
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Husqvarna | Husqvarna |
Model: | Nuda 900R | Nuda 900 |
Rok: | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Supermoto | Supermoto |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 898 ccm | 898 ccm |
Max. výkon: | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 100 Nm / 7000 ot. | 100 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 | 13.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 81 mm | 84 x 81 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 180 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna monoblok 4 piestiková | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 174 kg | 174 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg | 195 kg |
Výška sedla: | 875 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1495 mm | 1495 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2190 mm |
Šírka: | 895 mm | 895 mm |
Výška: | 1225 mm | 1220 mm |
Objem nádrže: | 13 l | 13 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.975 l/100km | 4.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 195 km | cca 211 km |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Dve nastaviteľné palivové mapy Vpredu plne nastaviteľná USD vidla SACHS, vzadu plne nastavitelný tlmič Ohlins + nastaviteľná dĺźka | Dve nastaviteľné palivové mapy Vpredu USD vidla SACHS, vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie a útlm. |
Pridané: 05.09.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Prvý test: Husqvarna Nuda 900 a 900R - s talianskym funbike-om na Sardínii - Awia
- Husqvarna vyvíja nový bike s motorom o objeme 900 ccm - zeON
- Prvé dojmy - Husqvarna Nuda 900 na Sardínii - Awia
- Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň - Awia
- Husqvarna NUDA 900R – hou hou hou...! - mikulec
- Predstavenie modelov Husqvarna TR 650 Terra a TR 650 Strada - Redakcia
- Videotest: Husqvarna Nuda 900 a 900R na Sardínii - Awia
- Suzuki predstavila nový naháč Inazuma 250 - Awia
- Triumph predstavil nový Tiger 900 hneď v troch verziách 900, 900 GT a 900 Rally - Awia
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora