ISSN 1336-6491 | Online: 1926 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29862
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Majstrovstvá Európy Enduro v Estónsku už tento víkend

 Zdieľať

Pridané: 20.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4619 [Šport - Enduro]

Estónske mesto Paikuse bude v dňoch 21.-22.7.2012 dejiskom druhého podujatia tohtoročného seriálu majstrovstiev Európy enduro. Celkovo 150 prihlásených jazdcov sa v Estónsku na vrcholnom podujatí európskeho endura predstaví po prvý krát.

Usporiadatelia pripravili pre jazdcov z 15-tich krajín 60 km okruh, ktorý jazdci absolvujú v oba súťažne dni po tri krát.

V štartovom poli bude Slovensko reprezentovať 8 jazdcov. V triede Junior do 20 rokov (U20) sú to Marek Brečka, Martin Buchta a Jaroslav Postredny. V triede Junior E2/E3 je to Thomas Hostinský a Branislav Belluš. V seniorskej triede E3 štartuje Miroslav Ševela a vo veteránoch Ján Zaťko. Po prvý krát máme tento rok zastúpenie v ME i v ženskej kategórii, kde štartuje Zuzana Gáherová, ktorá je pri svojej premiére po prvom podujatí šampionátu na vynikajúcom druhom mieste. Druhé miesto v priebežnom poradí ME patrí po úvodnom podujatí v Taliansku i Thomasovi Hostinskému v triede Junior E2/E3

 Thomas Hostinský
Thomas Hostinský

Jazdci sa hneď z Estónska presúvajú do susedného Lotýšska (Ogre), kde sa o týždeň v dňoch 28.-29.7.2012 uskutoční tretie podujatie seriálu ME enduro 2012.

Šampionát vyvrcholí záverečným finálovým podujatím, ktoré je zároveň i ME družstiev, na Slovensku v Krompachoch v dňoch 17.-19.augusta 2012.

Priebežné poradie ME enduro 2012:

Junior E1: 1. Jacobo Cerutti (ITA)
Junior U20: 1. Guido Conforti (ITA) ... 12. Lukáš Rosina, 13. Jaroslav Postredný
Junior E2/E3: 1. Martini Gianluca (ITA), 2. Thomas Hostinský
Senior E1: 1.Michal Szuster (POL)
Senior E2: 1. Cedric Cremer (BEL)
Senior E3: 1. Mirco Gritti (ITA)
Veterán: 1. Werner Muller (AUS) ... 11. Emil Čunderlík
Ženy: 1. Heike Petrick (GER), 2. Zuzana Gáherová

 Zuzana Gáherová
Zuzana Gáherová

Zdroj: SMF, Foto: Štefan Glovičko

Pridané: 20.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »