Anketa:
MV Agusta Brutale 800 pre rok 2013
ZdieľaťPridané: 02.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5601 [Bleskovky - Novinky]
Nový trojvalcový motor, vysoký výkon aj krútiaci moment, nastaviteľné odpruženie a kopec elektroniky, robia novú MV Agustu Brutale 800 silným konkurentom v kategórii naháčov strednej triedy.
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
![]() |
Dizajn a grafika nenechajú nikoho na pochybách v tom, že ide o stroj z dielne MV Agusty. Charakteristické krivky rady Brutale v kombinácii s výkonným trojvalcovým motorom s objemom do 800 ccm, iste prinesú jej majiteľom nekonečnú radosť z jazdy. MV Agusta Brutale 800 stojí na pomedzí 4 valcových a 3 valcových modelov talianskej značky, avšak má viac spoločného s modelmi Brutale 675 a F3.
![]() |
Nový trojvalcový motor s objemom 798 ccm prichádza s maximálnym výkonom 92 kW pri 11.600 ot./min. a max. krútiacim momentom 81 Nm pri 8.600 ot./min. Spolu so suchou hmotnosťou stroja 167 kilogramov, prináša slušný pomer výkon/váha.
Elektronika na tomto biku prichádza vo forme systému MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System), ktorý spája rôzne elektronické systémy aby lepšie spolupracovali so samotným motorom. Na Brutale 800 nechýbajú systémy ako ride-by-wire či trakčná kontrola. K dispozícii sú tri predvolené palivové mapy a jedna úplne nastaviteľná samotným jazdcom. Kontrola trakcie prináša možnosť ôsmych módov nastavenia. Príplatkový je systém EAS (Electronically Assisted Shift).
![]() |
Odpruženie zabezpečuje vpredu 43 milimetrová nastaviteľná vidlica a vzadu je taktiež nastaviteľný tlmič. O brzdenie sa vpredu postarajú štvor-piestikové radiálky od Bremba spolu s 320 mm kotúčmi. Vzadu bude kotúč o priemere 220 mm s dvoj-piestikovým strmeňom.
Nová MV Agusta Brutale 800 sa bude vyrábať v štyroch farebných kombináciách: Ruby Metallic Red/Silver (červená/strieborná), White/Mamba Red (biela/červená), Matt metallic Grey/Pearl White (sivá/biela) a White/Blue Pearl “ITALIA” (biela/modrá).
Základná cena modelu bude 9.990€ so systémom EAS 10.390€ ( MV Agusta Brutale 800 “ITALIA” bude dostupná iba so systémom EAS).
![]() |
Info & foto: mvagusta.press
Pridané: 02.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
MV Agusta Brutale 800 2013:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | MV Agusta |
Model: | Brutale 800 |
Rok: | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 11600 ot. |
Max. krútiaci moment: | 81 Nm / 8600 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 167 kg |
Výška sedla: | 810 mm |
Rázvor: | 1380 mm |
Dĺžka: | 2085 mm |
Šírka: | 725 mm |
Svetlá výška: | 160 mm |
Objem nádrže: | 16.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 245 km/h |
Poznámka: | |
Cena 05/2013 10 290,- € |
- NOVÉ Porovnaj 'MV Agusta Brutale 800' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'MV Agusta Brutale 800' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'MV Agusta Brutale 800 2013' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'MV Agusta Brutale 800' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Štvorvalcové Brutalky 1090 pre rok 2013 - zeON
- Nové BMW F700GS a F800GS pre rok 2013 - Awia
- Yamaha predstavuje vynovenú radu XJ6 pre rok 2013 - zeON
- Suzuki RM-Z 250/450 pre rok 2013 - zeON
- Vynovená Ducati Multistrada 1200 pre rok 2013 - zeON
- MV Agusta Brutale 920 pre rok 2011 - zeON
- Vespa 946 pre rok 2013 - zeON
- Už vieme ako bude oficiálne vyzerať Aprilia Caponord 1200 pre rok 2013 - zeON
- Agresívny naháč strednej triedy - Kawasaki Z800 2013 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!