Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2063 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28795
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17133)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11662)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Agresívny naháč strednej triedy - Kawasaki Z800 2013

 Zdieľať

Pridané: 09.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 26558 [Novinky - Predstavujeme]

Po populárnom modely Z750, Kawasaki s hrdosťou predstavuje nový bike strednej triedy Z800. 40 rokov po zrodení prvého Zedka tu máme ďalší, tentokrát výrazne agresívne vyzerajúci model naháča strednej triedy.

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Predstavenie Kawasaki Z800 v Kolíne 2012:

02.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6510 [Novinky - Predstavujeme]

-

Naživo Intermot Kolín 2012 - Peugeot a Kawasaki

Naživo priamo z Kolína vám prinášame horúce informácie o novinkách z dielne francúzkeho Peugeotu a japonskej značky Kawasaki.

 

Dizajnéri dostali voľnú ruku, aby sa pokúsili pojmu Zed vdýchnuť viac života. Podarilo sa im vytvoriť agresívny dizajn stroja, ktorý poriadne prevetrá nejednu zatáčku. Agresívne vyzerajúci obal však nie je všetko čo prináša nová Kawasaki Z800. Výkonnejší motor a kvalitný podvozok sú samozrejmou súčasťou celku s názvom Z800.

 Nový naháč strednej triedy - Kawasaki Z800
Nový naháč strednej triedy - Kawasaki Z800

Nový agresívny vzhľad

Vďaka množstvu lomených hrán, zvlášť viditeľných na tvare svetlometov, Kawasaki Z800 vyzerá dravo už na prvý pohľad. Emblém Zedka je zakomponovaný v mnohých častiach biku. Umiestnenie svetielok v zadnom svetle ako aj sedadlo a mnoho ďalších detailov nesú práve znak Z.

Pri vytváraní biku však nešlo len o dizajn. Upravený je posed a celková ergonomika motocykla. Jazdec sa tak s novým Zedkom môže viac zblížiť a vnímať tak lepšie každý detail jazdy. Tvar nádrže bol upravený aby kolena viac zapasovali do jej tvarov, no aj celkový posed je viac naklonený dopredu.

 Moderná prístrojovka s tromi LCD displejmi
Moderná prístrojovka s tromi LCD displejmi

K novému dizajnu patrí aj moderná prístrojovka pozostávajúca z troch LCD displejov. Na strednom displeji sa nachádza otáčkomer so stúpajúcou stupnicou pri zvyšovaní otáčok. Ostatné displeje sú multifunkčné a jazdec si na nich môže zobraziť, rýchlosť, prejdené kilometre, čas, teplotu motora, objem paliva v nádrži, zvyšný dojazd na nádrž a ukazateľ ekonomiky jazdy.

Radový štvorvalec s objemom 806 ccm

Vďaka zväčšenému objemu, motor Z800vky ponúka vyšší výkon v celom rozsahu otáčok. Zvýšenie výkonových hodnôt motora je citeľné najmä v nízkych otáčkach a to hlavne pri pomalej jazde v meste. Zväčšený objem sa dosiahol väčším vŕtaním, ktoré stúplo z hodnoty 68,4 na 71 mm, zdvih má hodnotu 50,9 mm.

 Nový motor s objemom 806 ccm
Nový motor s objemom 806 ccm

Systém vstrekovania paliva je riadený vysoko výkonnou riadiacou jednotkou v spolupráci s ultra-jemnými vstrekovačmi. Stúpol aj priemer škrtiacej klapky z 32 na 34 mm, čim sa má docieliť hladšia reakcia motora na otočenie plynovou rukoväťou v celom spektre otáčok.

Sacie a výfukové porty boli upravené tak aby vyhovovali motoru so zvýšeným objemom. Sacie potrubia teraz nemajú rovnakú dĺžku. K stredným valcom teraz vedú dlhšie, no pri predchádzajúcom modely Z750 boli všetky 4 rovnako dlhé. Táto zmena má pomôcť k presunu špice krútiaceho momentu do nižších otáčok.

Piesty majú nový tvar a sú vyrobené z tlakovo liateho hliníka, čim sa dosiahla úspora 10% hmotnosti na váhe piestu. Aj výśka piestov bola znížená, konkrétne zo 47,2 na 40,2 mm.

Pokrútené výfukové zvody boli navrhnuté tak aby boli čo najdlhšie. Koncovka výfuku je skrátená a umiestnená pod motorom, čím chceli inžinieri v Kawasaki dosiahnuť čo najlepšiu centralizáciu hmotnosti a dizajnéri zvýšiť imidž streetfightera. Výfuk je samozrejme vyrobený tak aby motorka spĺňala najnovšie hlukové a emisné normy.

Prevodovka, spojka a radiaci mechanizmus sú mierne upravené tak, aby boli trvácnejšie a priniesli lepší pocit z akcelerácie motocykla.

Rám, podvozok a brzdy

Rám je oproti tomu aký bol na modely Z750 mierne modifikovaný. Zvýšila sa jeho torzná tuhosť a museli sa zmeniť aj úchyty pre nový motor. Motor je teraz uchytený tak, aby sa zredukoval prenos jeho vibrácii na jazdca, zvlášť do riadidiel. Predĺžila sa aj kyvka z dĺžky 560 na 572 mm.

Tlmiče boli upravené. Predná 41 mm KYB upside-down vidlica bola prenastavená k lepšej spolupráci s novým rámom. Zadná KYB tlmiaca jednotka je odteraz posunutá o 20 mm doľava od stredu biku.

Predné brzdové kotúče taktiež povyrástli. Ich priemer stúpol z 300 na 310 mm a zahryzávajú sa do nich štvorpiestikové strmene značky Nissin (verzia Z800e bez ABS iba dvojpiestiky). Vzadu bude kotúč s priemerom 250 mm a jednopiestik.

Verzia Z800e - dve výkonovo škrtené verzie pre začínajúcich jazdcov:

Kawasaki pripravila aj verziu Z800e. E v názve znamená Europe a teda tento model je ušitý na mieru novej legislatíve vodičských preukazov v EU. Táto verzia bude ponúkaná spolu z normálnou neškrtenou verziu Z800.

Hlavný rozdiel je vo zníženom výkone na 70kW resp až na 35 kW. Ďalšie rozdiely nájdeme v komponentoch. Verzia e nieje štandardne vybavená plastom pod motorom, predná vidla nieje nastaviteľná, zadný tlmič nieje hliníkový ale oceľový, bez rezervoára, a má nastaviteľné iba predpätie a brzdy sú vo verzii bez ABS iba dvojpiestikové. Z800e ABS má predné piestiky rovnaké ako ostrá teda štvorpiestiky.

Všetky verzie Z800 aj Z800e sú dostupné s a aj bez ABS.

Doplnky

Ku Kawasaki Z800 budú dostupné aj fabrické doplnky. Malý veterný štít, slidre na motor, prednú vidlicu či iný kryt zadného sedala nájdete v ponuke Kawasaki pre model Z800.

Kawasaki Z800 bude k dispozícii v týchto farebných kombináciách: Candy Flat Blazed Green/Metallic Spark Black (zelená), Ebony/Metallic Spark Black (čierna), Pearl Stardust White/Metallic Spark Black (biela) a Pearl Blazing Orange/Metallic Spark Black (oranžová).

Video

Video: Kawasaki Z800 2013

Video: Kawasaki Z800 2013

Video: Kawasaki Z800 2013

Foto:
 Kawasaki Z800 2013 Kawasaki Z800e 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiKawasaki
Model:Z800Z800e
Rok:20132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:806 ccm806 ccm
Max. výkon:112.9 k (83.0 kW) / 10200 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 8000 ot.76 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:11.9:111.9:1
Vŕtanie x Zdvih:71 x 50.971 x 50.9
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:137 mm137 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:250 mm250 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:229 kg229 kg
Výška sedla:834 mm834 mm
Rázvor:1445 mm1445 mm
Dĺžka:2100 mm2100 mm
Šírka:800 mm800 mm
Výška:1050 mm1050 mm
Svetlá výška:150 mm150 mm
Objem nádrže:17 l17 l
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2013 8 795,- €
Cena 05/2013 9 295,- € s ABS
Dostupná aj vo verzii 35 kW

Info & foto: kawasaki.press

Pridané: 09.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: