Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4418 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28578
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17015)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11563)
Diskusia Diskusia k článku (68)  [Verzia pre tlač] Tlač

Čím ďalej chodím nakupovať, tým mám väčšiu radosť?

 Zdieľať

Pridané: 10.04.2004 Autor: Vadim
Čitatelia: 6061 [Technika - Dobré Rady]

Už mnohokrát sa na Motoride preberala téma, kde je najväčší výber potrieb pre motorkárov. Väčšinou z toho vyšli „víťazne“ motoshopy v zahraničí. Pokúsim sa nad tým zamyslieť. Nie preto, aby som si „naháňal kšefty“ (veď okrem Atlantisu sú na Slovensku desiatky motopredajní), ale preto, aby sme sa dostali zo začarovaného kruhu. Bol by som rád, keby sa k tejto téme vyjadrili aj iní predajcovia, ale hlavne zákazníci, lebo iba tak sa nám podarí situáciu zlepšiť.

1.) Na Slovensku je slabý výber tovaru.

Výber tovaru na predajni je priamo úmerný obratu a naopak. Je predsa nezmysel, mať na predajni určitý druh tovaru napríklad za pol milióna, keď sa z neho predá za rok pár kusov, za pár desiatok tisíc. Ako príklad si môžeme zobrať kombinézy: Jedna stojí 20 000 Sk. Aby bola šanca, že si zákazník vyberie, musí mať obchodník na predajni aspoň tri rozličné možnosti, čo sa týka kvality (strih, materiál, ochrana, výrobca, cena...). Z každého druhu aspoň tri farebné kombinácie (hoci tu sú desiatky možností). Z každého druhu a farby, aspoň päť veľkostí. To je spolu 45 kombinéz x 20 000 Sk = 900 000 Sk. Počítajme, že motopredajní je na Slovensku 30. Podľa počtu predaných motocyklov, má každá z nich šancu predať maximálne 10 kombinéz. keď počítame obchodný rabat 20%, tak je hrubý zisk 40 000 Sk. Z tohto treba odpočítať: alikvótnu časť daní, platov zamestnancov, odvodov štátu, prenájmu priestoru, energií, dopravných nákladov a nákladov za reklamu. Dajme tomu, že 50%. Takže investícia 900 000, návratnosť 20 000, čistá strata v tom roku = 880 000. Tovar je ku koncu sezóny nepredajný, v ďalšom roku výrobca ponúkne nové modely, preto treba staré zlacniť (a tým pádom ich predať so stratou) a tak dokola. To je len jediný druh tovaru, ale ako príklad to stačí.

2.) Na Slovensku nie je kvalitný tovar.

Tu netreba nič vysvetľovať, stačí, aby ste sa pozreli na staršie diskusie. Dookola sa preberajú témy, kde sa dajú zohnať aké ojazdené gumy, či si budem chrániť hlavu prilbou za dve, alebo tri tisícky, že tam a tam majú nejaké síce neznáme brzdové doštičky, ale o padíka lacnejšie, že na motorku je najsamfasa si obliecť trekovú bundu bez chráničov, že motorku si najlepšie každý opraví sám, s náradím z výpredaja hypermarketu, že vzduchové filtre sa najlacnejšie ošetrujú motorovým olejom, že v Louise majú dva druhy oleja (z ktorých jeden sa volá DELO) ... Ja som mal dokonca zákazníka, ktorý si kúpil dva deci oleja, vypýtal si na ne 20% zľavu a nazýval ma lakomcom!

3.) Na Slovensku je tovar drahý.

Skúsme si uvedomiť základné fakty: Slovensko je najmenší motocyklový trh v Európe. Slovensko je najchudobnejší motocyklový trh v Európe. Slovensko má jednu z najmenších motocyklových tradícií v Európe. Slováci s obľubou nakupujú motocyklový sortiment v zahraničí. Z toho vyplýva: slovenskí obchodníci majú najmenšie odbery tovaru, čiže majú najmenšie obchodné rabaty, čiže nakupujú tovar najdrahšie. Aby bol predajný, predávajú ho s najmenšou mierou zisku, čiže majú najmenej peňazí na rozširovanie sortimentu, a tak stále dokola...

4.) Na Slovensku sú dlhé dodacie lehoty na tovar.

Aby mal obchodník na predajni tovar, musí ho tam najskôr nejakým spôsobom dopraviť. To sa dá rozličnými spôsobmi, ale v princípe ide o to, že prepravné náklady sú rovnaké, či sa prepravuje tovar za „liter“, alebo za „melón“. Preto každý obchodník čaká, kým sa mu nazbiera väčšie množstvo objednávok, aby sa tovar nepredražoval ešte aj týmto spôsobom.

5.) Na Slovensku niektoré druhy tovaru neexistujú.

Je 100%-ne isté, že na Slovensku dostanete všetko to, čo v zahraničí, len o tom neviete. V celej Európe sú motoshopy už desaťročia etablované, takže je „vsjo jásno“. Na Slovensku sa trh s motopríslušenstvom práve rozvíja. Z vyššie uvedených dôvodov nemá každý obchodník peniaze na veľkú informačnú kampaň (reklamu). Medzi motopredajcami je totiž ozaj málo privatizérov. Ja napríklad nepoznám ani jedného. A veľký zahraničný predajcovia motocyklov sú trochu iná téma. Mám pocit, že dať vám o sebe vedieť, aby ste VY vedeli, kde vám kto môže a vie pomôcť, je pre niektorých takmer trestný čin (Mr.Hyde).

Resumé:

Na Slovensku je každý jeden obchodník s motocyklovým sortimentom zároveň aj motocyklový fanúšik. Inak sa to nedá, pretože sa nedá na Slovensku z motocykového obchodu zbohatnúť (keby sa to dalo, už by mal organizátor „motozrazu“ Manínska tiesňava a ďalších podobných, už niekoľko motoshopov). Každý z nás sa zaoberá ešte niečím iným, aby sa uživil.

Dovolím si s istotou povedať, že keď začnete motocyklový tovar kupovať tam kde žijete, tak sa za veľmi krátku dobu vaše miestne motopredajne tak naplnia kvalitným tovarom za primerané ceny, že nebudete musieť kvôli každej sprostosti precestovať pol Európy...

Vadim, Atlantis-Buldog

Pridané: 10.04.2004 Autor: Vadim Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (68)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »