Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1164 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17579)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12150)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Skúsenosti s náhradami škôd z povinného zmluvného poistenia - 2. časť

 Zdieľať

Pridané: 11.05.2007 Autor: Vadim
Čitatelia: 11717 [Novinky - Oznam]

Príkladov vyhýbania sa povinnosti nahradiť poškodenému aspoň časť škody na vozidle je naozaj mnoho. Tak mnoho, že príklady nemusím čerpať od agentúry JPP, ale uvediem len prípady z môjho najbližšieho okolia, ktoré sú vyšetrené políciou, ktorá jednoznačne určila vinníka:

1. Kolega, s ktorým niekoľko rokov spolupracujem: Náraz zozadu, políciou určený dôvod nehody: Nedodržanie bezpečnej vzdialenosti. Kalkulácia opravy vozidla po nehode cca 200 000 Sk. Poškodený však vlastní autodielňu, preto si vozidlo opravil vo vlastnej réžii a nárokuje si približne polovicu škody oproti kalkulácii značkového servisu. Poisťovňa odmieta škodu nahradiť štyri roky.

2. Môj zákazník a kamarát: Vozidlo poškodené na parkovisku, páchateľ utiekol, ale susedia si zapísali EČV a s pomocou polície prinútili páchateľa vrátiť sa na miesto nehody a priznať sa k činu. Vozidlo bolo opravené v najbližšom značkovom servise. Poisťovňa odmieta preplatiť škodu z dôvodu, že udalosť vraj bola vymyslená.

3. Dlhoročná kamarátka: Pri jazde na motocykli jej nedal prednosť vodič traktora, ktorý po nehode ušiel. Priateľ poškodenej a zranenej obete nehody privolal políciu a prinúti aj vinníka nehody vrátiť sa na miesto nehody. Poisťovňa odmieta uhradiť škodu na motorke, ušlý zárobok aj náhradu za zranenia s niekoľkotýždňovou PN. Vraj čaká na došetrenie polície.

4. Môj prípad: V roku 1996 mi v noci, za dažďa zišiel z chodníka bezprostredne pred moje vozidlo vodič s neosvetlenou Tatrou 613. Vinu priznal pred príslušníkmi polície aj pred súdom. Nehodu posudzovali traja súdni znalci s úplne rozporuplnými závermi a náhrada škody je v nedohľadne...

5.Prípad sa vymyká z rámca ostatných: Účastníkov nehody nepoznám, ale nehoda a aj ďalšie okolnosti sú také zaujímavé, že ich tiež uvádzam:

Nehoda z pohľadu poškodeného:

„Stalo sa to 15. marca 2004, keď som vytiahol moju CBR-ku F-ko z garáže. Bol to prvý výjazd po zime tak som to nechcel moc preháňať, lebo moja motorečka bola v celku nová (r. v. 2003). Tak sa prejdem trochu cez mesto a trochu na Jahodnej, nebolo moc teplo, ale celkom príjemne asi 20 stupňov. Bol som von asi 2 hodinky, povedal som si, že na prvý deň by to aj stačilo, tak som sa pobral domov. Čo by som absolútne nebol čakal tak na frekventovanej križovatke v centre mesta, mi jedna krava nedala prednosť a vyletela zo svojou Škodovkou z pravej strany bez toho, aby si všimla, že nie je na hlavnej a že ide motorka. Videl som ju síce vychádzať, ale pohýnala sa pomaly a nebol by som povedal, že sa pustí predo mňa. Myslela si, že jej plechovka bude rýchlejšia, čo bol omyl. Na brzdy som ani nepomyslel, lebo jednoducho nebolo času. Tak som jej vletel spredu (išla ešte zatáčať, myslela si, že to stihne) aj keď som nechcel, tak som musel opustiť motorku a preletel cez auto. Našťastie nešlo nič v protismere a minul som aj obrubník a značku.

Po nehode: Samozrejme, že všetko ma bolelo, nemohol som sa postaviť a bol som trochu v šoku. Skôr som myslel na to, ako mi dopadla motorka, ako na seba. Odnieslo si to zlomené zápästie a odreniny po nohách a ľavé plece dodnes nie je v poriadku, ale motorka ... komplet predok, vidly, kapotáže... totálka.

Policajti jej uznali 100% vinu a zobrali jej vodičák, ale čo nasledovalo potom s poisťovňou... to bola sila. Samozrejme že škoda bola cez 300 000, tak sa to malo hradiť z jej poistky. Trištvrte roka mi poisťovňa nedala žiadny výsledok (to som im volal 3 x do týždňa celý rok) a po roku mi prišiel papier, že mi neuhradia ani korunu z dôvodu, že som si nehodu vymyslel a že policajti mi nafingovali policajnú správu atď. Tak to bol vrchol a okamžite som poslal list tomu poisťovákovi, ktorý mal tú odvahu to napísať. Prišiel mi papier z poisťovne, že po prešetrení zistili, že nehodu som nafingoval. Momentálne beží trestné stíhanie na poisťovňu a keď sa budem súdiť aj sto rokov, ale toto nenechám len tak. Prišiel som o celú sezónu a namiesto motorky som mal minulé leto sadru na ruke a kríval som (a to som bol ešte taký ochotný a v policajnej správe som uviedol, že nemám zranenie, aby vodičku trestne nestíhali). S našimi poisťovňami to je tak: platiť treba, ale keď oni majú niečo vyplatiť, tak kašlú na vás...“


V 3. časti 4 časti, sa pokúsime nájsť riešenia, ako sa správať po nehode, alebo ešte lepšie pred nehodou, aby sme mali ako obete nehôd v spore s takými dobre finančne napumpovanými a profesionálnymi protivníkmi, ako poisťovne poskytujúce PZP sú, úspešne uspieť.

Autor: Vadim - BULDOG motocykle. Článok vyšiel v Motomagazíne.

Pridané: 11.05.2007 Autor: Vadim Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »