Anketa:
Suzuki Marauder 800 - Môj 800-kubíkový Maroš
ZdieľaťPridané: 26.04.2004 Autor: Cistic
Čitatelia: 26477 [Vaše stroje - Moja motorka]
Konečne som sa dočkal ...
Od piatka 16.4.04 sa radykálne zmenil môj doterajší život. Po rokoch šetrenia a snívania som konečne prestúpil zo Simsona na skutočnú motorku. Tým však nechcem uraziť žiadneho vášnivého Simsonistu. Ja sám som na ňom odjazdil 23.000km, ale už mi začínal byť malý ;)
![]() |
Maroš |
A tak som prestúpil na Suzuki VZ800 Marauder. Ja mu skromne hovorím Maroš.
V-motor tochto krásavca prvý krát zaburácal v roku 2000 v nemecku odkiaľ som si ho aj nechal priviezť. Výbava je štandardná na nemecké pomery. Nosiče na brašne a ochranný rám chladiča kvapaliny, ktorý skôr spĺňa estetiku ako účel ;) Moje skúcenosti s Marošom sú zatiaľ veľmi slabé, najazdil som sotva 200km ale aj tie stačili aby sa stal plne mojím favoritom medzi motorkami.
Pre úplnosť prikladám niektoré základné technické parametre: Motor-805ccm, 4-takt, vodou chladený, 45° V twin, SOHC, 8-ventilov Výkon 36,8kW pri 6.500ot., 65Nm pri 5.000ot. Prevodovka -5kvalt Hmotnosť 220kg
Pridané: 26.04.2004 Autor: Cistic Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki VZ 800 Marauder 2000:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | VZ 800 Marauder |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 805 ccm |
Max. výkon: | 50.7 k (37.3 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 5000 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 207 kg |
Výška sedla: | 700 mm |
Objem nádrže: | 13 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 155 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki VZ 800 Marauder' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki VZ 800 Marauder' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki VZ 800 Marauder 2000' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki VZ 800 Marauder' na www.google.com
Súvisiace články:
- Prvá sezóna na 800-kubíkovom Marauderi - Cistic
- Marauder VZ800 vs. sezóna 2005 - Cistic
- Marauder vs. tretia sezóna - Cistic
- Suzuki Marauder vs. štvrtá sezóna - Cistic
- Suzuki VZ800 Marauder vs. piata sezóna. - Cistic
- SUZUKI DR 800 S - Můj BIG - Zdenek
- Gilera GP 800 – najväčší a najrýchlejší skúter - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!