Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2161 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28809
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17141)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11668)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Z800 2013 – Zlatá stredná cesta? 2/2

 Zdieľať

Pridané: 24.06.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 18406 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého jazdca:

polepetko:

Keď už porovnávame s Brutale 800, tak Kawasaki Z800 je naopak príkladom pohodovej jazdy. Prevodovka skoro automatická, čiže je úplne jedno čo mám zaradené a Zed by si asi na všetko vystačil so zaradenou štvorkou. Ak už sa jazdec predsa len rozhodne, že bude aj radiť, tak znovu samá pohoda - páka radenia je v ideálnej pozícii voči nohe a kvalty tam padajú s dokonalým cvaknutím aj pri nedbanlivom radení. Samozrejmosťou je absencia akýchkoľvek pazvukov, lebo roboti dotiahli všetky šrúbiky na moment presne. Jazdu spríjemňuje i odfiltrovanie otrasov, ktoré cez mäkké sedlo príliš necítiť, aj keď je pravda, že spolujazdkyňa nadšením až tak neprekypovala, pretože na delenom sedle sa sedí v dosť nekomfortnom predklone a výlet bol pre ňu už po pár kilometroch miernym sklamaním. Pohoda potom opäť pokračuje pri brzdení, pretože ani pri panickom zahamovaní s týmto strojom kotúľ vpred rozhodne neurobíte. Nieže by brzdy boli poddimenzované, ich celkový výkon je úplne postačujúci, len sa pomalšie zobúdzajú.

Ovládateľnosti Zeda nie je veľmi čo vytknúť, aj keď vyššiu váhu motocykla je v zákrutách prirodzene poznať. Každý pri hodnotení považuje za podstatné niečo iné, no mne najviac vadilo to, že nemôžem dostatočne využiť potenciál motora, pretože vo vyšších rýchlostiach ma išlo sfúknuť zo sedla. Takže viac hodín v aerodynamickom tuneli by Zedovi iste prospelo. V konečnom dôsledku je však všetko vynahradené dojmom bezúdržbového motocykla, pri ktorom si po tretej sezóne spomeniete, že by bolo vhodné vymeniť aspoň motorový olej.

Veď komu z milovníkov bezúdržbového jazdenia by vadilo, že motorka zišla z robotickej linky kde montáž každého kusu trvá na sekundu rovnako...

celková vyváženosť a dojem bezproblémovosti nápor vetra vo vyšších rýchlostiach

Konkurencia

Každopádne tu máme nami porovnávanú Brutale 800. Stále zostávam pri tom, že: „Někdo má rád holky, jinej zase vdolky.“

Kawasaki Z800 máme za 8 795,-. Motor má skoro 113 koní pri 10 200 otáčkach a 83 Nm pri 8 000 otáčkach. Hmotnosť s náplňami je 229 kg.

Náš hlavný konkurent, Brutale 800 stojí síce až 10 290,-, ale má 125 kobýl pri 11 600 rpm a 81 Nm pri 8 600 rpm. Suchá hmotnosť je pri tom krásnych 167 kg.

Pri konkurencii treba rátať aj s FZ8 od Yamahy. Za 8 390,- je najlacnejšia z našej štvorky a dostanete bajk so 106 koňmi pri 10 000 otáčkach a 82 Nm pri 8 000 otáčkach. Hmotnosť s náplňami je 211 kg.

Poprípade tu je Ducati Monster 796, ktorý ponúka síce len 87 koní pri 8250 rpm ale krúťak je 80 Nm pri 6250 rpm. Váži pri tom len 167 kíl suchej hmoty a predáva sa od 9 200,- Eur.

Na prvý pohľad sa rozdiel v hmotnostiach zdá markantný, ale treba počítať s tým, že jeden výrobca udáva suchú (a to nevieme aká to je suchá, či aj bez batérie) a druhý s náplňami (kde zas nevieme že či to je povedzme s plnou nádržou, alebo len po rezervu). Takže odrátať alebo prirátať cca 20 kg je asi blbosť. A aj tak je podstatnejšie, ako je tá hmotnosť rozdelená na moto a ako sa potom za jazdy vysporiada s prípadnou nadváhou.

Záver

Napriek mojím pár výčitkám je nový malý Zed dokonalo naladený bajk pre väčšinu motopopulácie, ktorá túži po dobrom naháčiku. Vydarený posed spojený s dobrou ovládateľnosťou sa páčil aj mne. Pohodlný, ale pritom dostatočne „športový“ podvozok taktiež. Do celkovej koncepcie dobre zladeného kompletu zapadajú aj brzdy s dostatočným výkonom a priateľskou dávkovateľnosťou. Tiež už sa mi až tak nepáčili, ale v tomto som trochu úchylný. Dokonalý motor s dostačujúcim výkonom, do hladúčka vyladenou krivkou, ale aj patrične dobre poskladanou prevodovkou je ďalšie veľké plus pre väčšinu rajderov. Mne tu chýba taká drsná vulgarita, ale popravde ja nie som vzorka podľa ktorej inžinieri dimenzujú motory.

Ak to poviem ale slovami potenciálneho majiteľa: Všetko tu skrátka funguje tak ako má, tak ako potrebujem a na záver to je perfektne zabalené do atraktívneho dostatočne agresívneho dizajnu. Toto je to čo som doteraz hľadal. No a cena je oproti talianskej konkurentke úplne niekde inde.

Plusy, mínusy

ovládateľnosť, motor s prevodovkou, posed, dizajn - ten úplne najviac umiestnenie a prevedenie otáčkomera, lenivejšie aj keď dostačujúce brzdy, hmotnosť

Video: Kawasaki Z800 2013

Video: Kawasaki Z800 2013

Pozadie / Wallpaper:

Kawasaki Z800
Kawasaki Z800
Kawasaki Z800

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Z 800 2013:

Servisný interval 6 000 km
Spotreba 5,5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 17 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh XXX ot. / XXX ot. / XXX ot.
Cena motorky 8 795,- EUR

Text: Milan Mikulík - mikulec, polepetko
Foto: Filip Kalka - Masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Kawasaki Z800 2013 MV Agusta Brutale 800 2013 Yamaha FZ8 2013 Ducati Monster 796 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiMV AgustaYamahaDucati
Model:Z800Brutale 800FZ8Monster 796
Rok:2013201320132012
Novinka:NOVINKA 2013NOVINKA 2013
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)štvorvalec (4T)L-kový dvojvalec (4T)
Objem:806 ccm798 ccm779 ccm803 ccm
Max. výkon:112.9 k (83.0 kW) / 10200 ot.125.1 k (92.0 kW) / 11600 ot.106.2 k (78.1 kW) / 10000 ot.87.0 k (64.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 8000 ot.81 Nm / 8600 ot.82 Nm / 8000 ot.80 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:11.9:113.3 : 111:1
Vŕtanie x Zdvih:71 x 50.979 x 54.3 mm68 x 53.688 x 66
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (5V)Desmodromický rozvod (2V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm125 mm130 mm120 mm
Zdvih vzadu:137 mm125 mm130 mm148 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70 ZR 17120/70 ZR1120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:250 mm220 mm267 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55 ZR 17180/55 ZR1180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:167 kg167 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg211 kg
Výška sedla:834 mm810 mm815 mm800 mm
Rázvor:1445 mm1380 mm1460 mm1450 mm
Dĺžka:2100 mm2085 mm2140 mm
Šírka:800 mm725 mm770 mm
Výška:1050 mm1065 mm
Svetlá výška:150 mm160 mm140 mm
Objem nádrže:17 l16.6 l17 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:245 km/h
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2013 8 795,- €
Cena 05/2013 9 295,- € s ABS
Cena 05/2013 10 290,- €Cena 05/2013 8 390,- €
Cena 05/2013 9 090,- € s ABS
Cena 05/2013 9 200,-€
Cena 05/2013 9 800,- s ABS

<

Pridané: 24.06.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: