ISSN 1336-6491 | Online: 2202 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (85)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: ATE moto days 2013 - Žlté trabanty, Katriňák a cestovné endurá

 Zdieľať

Pridané: 21.05.2013 Autor: zooo
Čitatelia: 7057 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Čo majú tieto tri veci spoločné? Jeden dátum a jedno miesto. Od 31. mája do 2. júna budete môcť stretnúť Jara Katriňáka a Dana Přibáňa v Jasnej na ATE moto days. Jaro povedie enduroškolu zameranú na veľké endurá.

Jaro povedie enduroškolu zameranú na veľké endurá. Tréning bude na enduro trati, kde si budete môcť natrénovať jazdu v teréne pod dohľadom profíka, navyše iba v cene vstupného. V piatok večer Vás čaká Jarove rozprávanie o rally Dakar a Transorientale. Jara doplní Haro (Peter Haršáni) , ktorý absolvoval tento rok Intercontinental rally a má zážitky ešte v živej pamäti. Dan spolu s Marekom Slobodníkom budú rozprávať o svojej dobrodružnej ceste naprieč Južnou Amerikou. Na dvoch Trabantoch, poľskom Fiate a Jawe 250 prekonali viac ako 20 000 kilometrov. Na ceste prešli amazónskym pralesom, púšťou ale aj horskými prechodmi v nadmorskej výške 5000 metrov. Bude to večer plný pútavých príbehov s vôňou amazónskych pralesov.

Keďže víkend bude patriť hlavne motocyklom, nebudú chýbať ani testovacie jazdy. Vyskúšať si budete môcť hlavne cestovné endurá. Samozrejmosťou je nové BMW R 1200 GS a KTM 1190 Adventure. Zastúpené bude aj ďalšie značky, spolu až deväť výrobcov.

Testovacie motocykle:

  • KTM 1190 Adventure / 1190 Adventure R / SM-T 990
  • BMW R 1200 GS 2013 / R 1200 GS Adventure / F 700 GS
  • Yamaha XTZ 1200 Super Tenere / XTZ 660 Tenere
  • Suzuki DL 650 Vstrom
  • Honda Crosstourer
  • Kawasaki Versys / Versys 1000
  • Husqvarna TR650 Terra
  • Moto Guzzi Stelvio 1200
  • Triumph Tiger 1200 Explorer / Tiger 800

Program sme ďalej doplnili o foto a video workshop. Či už fotíte zrkadlovkou alebo mobilom, základné pravidlá platia rovnako. Počas workshopu sa zoznámite so základnými prvkami obrazu a kompozíciou. Ďalšími témami budú fotografia krajiny, architektúry, reportáž a dokument z ciest. Workshop bude pod vedením skúseného fotografa a cestovateľa. Tí ktorí preferujú video sa budú môcť zúčastniť kurzu zameraného na prácu s kamerou. Profesionál vám vysvetlí základné princípy ale aj celkovú koncepciu pri výrobe a príprave filmu. Nemusíte sa báť, že pôjde o suchú prednášku. Workshop bude prebiehať vonku, kde si všetko vyskúšate a odkonzultujete s lektorom.

Ubytovanie je zabezpečené v hoteli Ski and Fun**. K dispozícii sú dvoj a štvorposteľové izby vybavené sprchou, WC, TV. Postarané bude nielen o vás ale aj o vaše motorky. Počas celej noci bude parkovisko strážené.

Program

Piatok

  • voľné jazdy na enduro trati od 9:00 do 13:00
  • enduro škola s Jarom Katriňákom 13:00 a 16:00
  • testovacie jazdy 16:00
  • večera - kotlíkový guláš 18:00
  • Rally - beseda s Jarom Katriňákom a Harom o rally 20:00
  • premietanie prihlásených filmov a voľná zábava 22:00

Sobota

  • raňajky od 7:00
  • enduro škola 9:00, 13:00 a 16:00
  • testovacie jazdy 10:00, 12:00, 14:00, 16:00
  • foto workshop 11:30
  • video workshop 11:30
  • voľné jazdy na enduro trati od 12:00 do 13:00
  • edvenčr súťaže od 14:00
  • večera - grilované mäsité dobroty od 18:00
  • Trabantom naprieč Južnou Amerikou - beseda s Danom a Marekom o ich ceste po Južnej Amerike 20:00
  • premietanie prihlásených filmov a voľná zábava 23:00

Nedeľa

  • raňajky od 7:00
  • testovacie jazdy 10:00

Registračný poplatok je 15 eur.

Ubytovanie - All inclusive:

Do 25.5. Do 30.5. Na mieste
posteľ prístelok posteľ prístelok posteľ prístelok
2 noci 60€ 54€ 65€ 59€ 70€ 64€
1 noc 40€ 37€ 45€ 42€ 50€ 47€

V cene ubytovania je zahrnuté:

- účastnícky poplatok
- ubytovanie v hoteli Ski and Fun**
- raňajky formou švédsky stolov
- večera formou bufetu
- strážené parkovanie

Samostatné ubytovanie

15 eur osoba / noc
V cene ubytovania je zahrnuté:
- ubytovanie v hoteli Ski and Fun**
- strážené parkovanie

Ubytovanie, enduroškolu a testovacie jazdy si rezervujete čo najskôr. Počet miest je obmedzený. Prihlášku pošlite na registracia@ate-days.sk .

Vyhrajte sadu nových pneumatík K60 Scout

Stačí sa zaregistrovať do 22.5.2013. Každý kto pošle prihlášku do tohto termínu a uhradí registračný poplatok bude zaradený do losovania.

Navyše budeme hľadať aj nového majiteľa pre moto navigáciu Garmin Zumo 350 LM. Zaregistrujte sa a prídite prvý júnový víkend do Jasnej na ATE days. A štastný majiteľ mozeš byť práve ty.

 Garmin Zumo 350 LM
Garmin Zumo 350 LM

Bohatý program, známi hostia a rôzne súťaže budú zárukou skvelého víkendu. Navyše si budete môcť odniesť hodnotné ceny, množstvo nových skúseností a spoznať nových ľudí.

Všetkých srdečne pozývame a tešíme sa na vás.

Viac informácii nájdete na www.ate-days.sk
Sledujte nás aj na Facebooku facebook.com/AteMotoDays

Pridané: 21.05.2013 Autor: zooo Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (85)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »