Anketa:
KTM 1290 Super Duke R bude už čoskoro predstavený
ZdieľaťPridané: 20.09.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6168 [Bleskovky - Novinky]
KTM spustila stránku www.1290superduker.com kde sa nachádza časomiera odpočítavajúca čas do oficiálneho predstavenia namakaného naháča KTM 1290 Super Duke R.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
![]() |
Prototyp stroja KTM 1290 Super Duke R bol odhalený už na výstave EICMA 2012. Predstavenie bolo doplnené o super video, ktoré sa rýchlo šírilo internetom, vtedy do sveta "Unikla beštia".
Video: KTM 1290 Super Duke R Prototyp - Beštia unikla
Teraz je už jasné, že oficiálne predstavenie sériovej podoby KTM 1290 Super Duke R prebehne v októbri. Na koľko sa bude vzhľad líšiť od prototypu však nové video "Niečo veľké sa blíži" nenaznačuje.
Video: KTM 1290 Super Duke R - Niečo veľké sa blíži
Pridané: 20.09.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Doplnené: Oficiálne údaje a foto - Špionážne fotografie produkčnej verzie KTM 1290 Super Duke R - zeON
- KTM Super Duke 1290 R 2014 - tak trochu prítulná beštia - zeON
- Ďalšie špionážne fotografie KTM Super Duke 1290 - zeON
- Špionážna fotografia KTM Super Duke 1290 - zeON
- Beštia vypustená – KTM 1290 Super Duke R 2014 - zeON
- Očakávaná KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021 odhalená - Awia
- KTM CEE predstavila nové modely 2008 na slovenskej pôde - Cacao
- Príšera 2.0 - znovuzrodená KTM Super Duke R 1390 (2024) - kam až môže ísť objem? - Redakcia
- Motoporno par excellence: KTM 1290 Super Duke RR - Herghott
- KTM odhalila RC390 CUP - závodný špeciál pre ADAC JUNIOR CUP 2014 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!