Anketa:
MM SR v motokrose SMX Cup 2014 pokračuje vo Sverepci
ZdieľaťPridané: 21.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5617 [Šport - Motocross]
Tohtoročný seriál medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose jednotlivcov „SMX CUP 2014“ pokračuje tretím podujatím vo Sverepci 25. mája 2014.
Po Myjave a Šenkviciach bude Národné kros centrum Sverepec dejiskom tretieho podujatia seriálu SMX CUP 2014. Na podujatí sa predstavia jazdci v triedach MX85, MX junior, MX2, MX1 a MX4. Po dopoludňajších voľných a meraných tréningoch je štart prvej finálovej jazdy na programe o 13,00 hod.
![]() |
Organizátor Motošport klub Sverepec a agentúra Sport tour očakávajú na podujatí účasť jazdcov nie len zo Slovenska a ČR, ale aj z Poľska, Maďarska a Ukrajiny, nakoľko podujatie je súčasne zaradené do tohtoročného kalendára podujatí motocyklovej asociácie krajín strednej Európy MACC CUP 2014.
Bližšie informácie a kompletný časový harmonogram na stránke: www.smf.sk/materials/supervisor/sverepec_2014_2.pdf
Pridané: 21.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Seriál MM SR v motokrose 2016 pokračuje už o pár dní vo Sverepci - Redakcia
- Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Veľké Uherce 27.07.2014 - mikulec
- Posledný aprílový víkend 2014: country cross, motokros a plochá dráha - Redakcia
- Majstrovské motokrosové podujatie vo Sverepci ako sa patrí - MMSR 2016 - Redakcia
- Pozvánka: ME EMX65, EMX85 a EMX OPEN v Šenkviciach už tento víkend - Redakcia
- ME v Motokrose EMX85 A EMX OPEN v Šenkviciach - 28. - 29. 6. 2014 - Redakcia
- MMSR v motokrose jednotlivcov „SMX CUP“ 2014 a MACEC CUP - Redakcia
- Mitas je oficiálnym dodávateľom pneumatík pre preteky Red Bull Romaniacs 2014 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na ADAC v Holzgerlingene 2014 - Redakcia
- Víťazom motokrosu národov 2014 je tím Francúzska - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!