Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1975 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29871
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17647)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Majstrovské motokrosové podujatie vo Sverepci ako sa patrí - MMSR 2016

 Zdieľať

Pridané: 20.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5264 [Šport - Motocross]

V nedeľu 14.augusta 2016 sa v Národnom kros centre vo Sverepci uskutočnilo za účasti 127 jazdcov druhé podujatie seriálu medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose.

Nemalú pochvalu si zaslúži príprava trate pred organizáciou tohto podujatia. Sverepec zobrala do ruky partia šikovných ľudí, ktorí majú chuť zveľadiť NKC a venovať mu kus zo svojho drahocenného času. Trať sa išla opačne ako po minulé roky a šikovní pracanti odviedli na dráhe kopec roboty, aby bola pre jazdu v tomto smere bezpečnejšia. Aj napriek tomu sa však dostalo na ťažšie pády, čo k tomuto športu neodmysliteľne patrí, ale veríme, že chalani sa čoskoro vrátia na motorky a na sverepskú krásku nezanevrú.

MMSR motokros 2016 - Sverepec
MMSR motokros 2016 - Sverepec

Na trati pretekali v nedeľu aj 85-kári. Pre všetkých bolo radosťou sledovať súboje medzi Tomášom Palom a Radimom Krausom z Čiech. Z tohto súboja vyšiel po oba razy úspešnejšie Tomáš Pala. Tretie miesto si v oboch rozjazdách ubránil Márk Harcsa. V druhej jazde tejto triedy došlo k pádu jedného zo slovenských jazdcov Nikolasa Mareka, ktorý musel byť prevezený vrtuľníkom do nemocnice, na šťastie sa vážnejšie zranenie nepotvrdilo.

Do majstrovského podujatia boli vložené aj preteky MX Hobby, kde sa o prvé miesto bili český pretekár Ján Tománek a Slovák Silvester Mondok. Prvé miesto v prvej rozjazde patrilo Tománkovi, no v tej druhej už nestačil Tománek Mondokovi. Veteráni dostali na trati takisto svoj priestor. Tu v triede MX4 jednoznačne dominoval Martin Žerava. Na jeho dlhoročné skúsenosti bol Ivan Černý prikrátky, no ustrážil si druhé miesto pred "domácim" Vladimírom Preisom. V triede veteránov nad 50 rokov odkrúžil najrýchlejšie v oboch rozjazdách Peter Pipich pred Jánom Uličným a Bohdanom Ružičkom. Asi najkrajšie potešenie pre oko diváka však ponúkla trieda MX2, ktorá štartovala spolu s MX Junior. V MX2 sa naťahovali o prvenstvo Martin Krč z Českej republiky s našim Tomášom Kohútom. Martin mal v oboch rozjazdách lepší štart a Tomáš sa mu snažil značne znepríjemňovať život počas celej pol hodiny na trati. Martin Krč rýchlou jazdou nepustil Tomáša Kohúta k vážnejšiemu útoku a zo Sverepca si odniesol plných 50 bodov. V prvej finálke finišoval tretí Šimon Jošt, no v tej druhej obsadil tretiu pozíciu Poliak Gabriel Chetnicki, ktorému to vyšlo na tretie miesto celkovo.

MMSR motokros 2016 - Sverepec
MMSR motokros 2016 - Sverepec

V samostatne hodnotených Junioroch zvíťazil Jaroslav Antalič pred Jozefom Posluchom a Samuelom Strukom. Títo chalani krásne doplnili MX-dvojku o zvukovú kulisu a svižnú jazdu na svojich 125-kách.

MMSR motokros 2016 - Sverepec
MMSR motokros 2016 - Sverepec

MX Open sa pekne zamotal hneď od začiatku. Po štarte viedol niekoľko kôl "starý" harcovník Martin Žerava pred Tomášom Šimkom a Milanom Špičákom. Ako náhle sa Šimko prepracoval na vedúcu pozíciu, začal ťažký boj o prvenstvo. Milan Špičák mu neodpustil ani chybičku, nie to ešte meter na trati. Špičák sa po nátlaku dostal do vedenia, ktoré mu vydržalo až do konca prvej jazdy. Martin Žerava ukázal, že aj napriek štartu v MX4 mal ešte dostatok síl a v MX Open finišoval tretí. V druhej rozjazde Martin Žerava opäť zo začiatku viedol, no scenár sa opakoval a Šimko sa dostal do vedenia. Chyby sa dopustil aj Špičák, ktorý spadol a chvíľku sa zdalo, že Šimko siahne na najvyšší stupienok. Tu ale zasiahla iná sila a Tomáša sklamala technika, pre ktorú z druhej jazdy odstúpil. Milan Špičák sa prepracoval stíhacou jazdou až do čela a tam aj zostal. Martin Žerava sa po nešťastnom páde v jednom z výjazdov prepadol nižšie do štartovného poľa a už do boja o pódium nezasiahol. Druhé miesto celkovo patrilo Petrovi Stloukalovi z Čiech a súčet bodov za piate a tretie miesto vyniesol Jakuba Hrušku na bronzový stupienok.

MMSR motokros 2016 - Sverepec
MMSR motokros 2016 - Sverepec

Text: Tomáš Kremeník
Foto: Jaroslav Gažo
Viac: www.smf.sk

Pridané: 20.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »