Anketa:
Nový športový turista BMW S1000F podľa Wunderlich
ZdieľaťPridané: 07.07.2014 Autor: datadive
Čitatelia: 7396 [Bleskovky - Novinky]
Firma Wunderlich (dvorný úpravca motoriek BMW) hovorí : "Naš návrhár Nicolas Petit preniesol našu predstavu o novej BMW S1000F na papier."
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Dizajnér Nicolas Petit z firmy Wunderlich, ktorá sa môže pochváliť 28 ročnou spoluprácou s továrňou BMW, postol na firemný fb profil obrázky nového turistu BMW S1000F z bavorska. Kedže obe firmy majú k sebe blízko, dá sa predpokladať, že podobná bude aj finálna verzia. Pre lepšiu predstavu porovnajte obrazky so spy foto, ktoré sme priniesli na prelome marca a apríla.
![]() |
BMW S1000F je nový športovy turista odvodený od úspešného super biku BMW S1000RR. Vyladený motor s vyšším zdvihom, všemožná elektronika, dôraz na ergonómiu a ovládateľnosť majú byť hlavné zbrane v boji o zákazníka pre rok 2015 proti takým pojmom ako Multistráda, alebo Caponord.
![]() |
Novinka má byť predstavená na Intermoto, v októbri, v Kolíne nad Rýnom.
Vyzerá to, že vianoce budú na jeseň ...
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 07.07.2014 Autor: datadive Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Špionážna fotografia BMW K1600GTL 2015 - zeON
- Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015 - rozvážny dravec a spoľahlivý turista - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Versys 1000 – Šedá myš chytila farbu - zeON
- BMW S1000XR 2015 - raketový turista - Awia
- BMW K1300S Motorsport a ostatné zmeny farieb pre rok 2015 - zeON
- BMW R1200GS Adventure 2015 zachytené na ostrove Elba - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Speed Triple 1050 S 2016 - chuligán nám dospel
- Nový Ducati Superbike s V4 motorom?
- Nová Jawa 350 OHC?
- Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
- Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
- Intermot 2016: Novinky značky Indian
- Boli sme na siedmom ročníku Honda Fest, Lipno - Šumava 2016
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F
- Boli sme na BMW Motorrad Fest 2016 v Poľsku
- Harley-Davidson Praha druhý krát Kráľom Customov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!