ISSN 1336-6491 | Online: 2369 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29845
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový športový turista BMW S1000F podľa Wunderlich

 Zdieľať

Pridané: 07.07.2014 Autor: datadive
Čitatelia: 7396 [Bleskovky - Novinky]

Firma Wunderlich (dvorný úpravca motoriek BMW) hovorí : "Naš návrhár Nicolas Petit preniesol našu predstavu o novej BMW S1000F na papier."

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Dizajnér Nicolas Petit z firmy Wunderlich, ktorá sa môže pochváliť 28 ročnou spoluprácou s továrňou BMW, postol na firemný fb profil obrázky nového turistu BMW S1000F z bavorska. Kedže obe firmy majú k sebe blízko, dá sa predpokladať, že podobná bude aj finálna verzia. Pre lepšiu predstavu porovnajte obrazky so spy foto, ktoré sme priniesli na prelome marca a apríla.

BMW S1000F je nový športovy turista odvodený od úspešného super biku BMW S1000RR. Vyladený motor s vyšším zdvihom, všemožná elektronika, dôraz na ergonómiu a ovládateľnosť majú byť hlavné zbrane v boji o zákazníka pre rok 2015 proti takým pojmom ako Multistráda, alebo Caponord.

Novinka má byť predstavená na Intermoto, v októbri, v Kolíne nad Rýnom.
Vyzerá to, že vianoce budú na jeseň ...

zdroj : VisorDown , MCN

Pridané: 07.07.2014 Autor: datadive Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »