Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na Fun Cupe opäť Slovakia Racing Moto Akadémia so Smržom a Černým

 Zdieľať

Pridané: 01.08.2014 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 4074 [Šport - Cestné Motocykle]

Novinkou na júlovom podujatí Fun Cup bola Slovakia Racing Moto Akadémia pre tých motorkárov, ktorí túžili zdokonaliť svoje schopnosti jazdenia na okruhu. Agentúra Slovakia Racing sa postarala o to, aby im v tom pomohli tí najpovolanejší inštruktori, ktorí majú za sebou skúsenosti a úspechy zo svetových šampionátov!

Iste sa nenájde fanúšik či motocyklový jazdec, ktorý by nepoznal mená Jakub Smrž a Jaroslav Černý. Český pretekár Smrž, ktorý je v súčasnosti jazdcom prestížneho seriálu British Superbike, bol v minulosti stálym účastníkom majstrovstiev sveta cestných motocyklov v triedach 125 a 250 cm3, kde sa umiestňoval v Top Ten a rovnako vo svetovom šampionáte Superbikov, kde získal niekoľko víťazstiev v Superpole a je aj držiteľom umiestnení na stupňoch víťazov, čo dokázal aj vo vytrvalostnom svetovom šampionáte.

Slovák Jaro Černý má na svojom konte suverénne víťazstvá v alpsko-jadranskom šampionáte, no ešte vyššiu váhu v jeho kariére majú pódiové umiestnenia a ďalšie výsledky v prestížnych majstrovstvách Nemecka, Európy, či majstrovstvách sveta Supersport a Endurance.

Kto iný, ako takíto jazdci, môže dať záujemcom z radov motorkárov lepšie rady ako sa správne naučiť ovládať seba aj svoj motocykel na pretekárskej trati? Smrž s Černým boli po oba celé dni na Fun Cupe k dispozícii so všetkým čo k motocyklovej akadémii patrí, teda jazdením, teóriou, posedom na motorke, odbúravaním zlozvykov… a to s veľkou dôslednosťou, o čom svedčia aj výrazné zlepšenia účastníkov v zajazdených časoch na kolo Slovakia Ringu.

„Som maximálne spokojný, s takým prístupom, akí mali títo jazdci, som sa ešte nestretol,“ vraví jeden z účastníkov akadémie, motorkár Peter Daru. „Bolo to super, zlepšil som si svoj čas a pokiaľ bude možnosť, tak nabudúce pôjdem znova.“ V rovnakom duchu sa niesli odpovede aj ďalších motorkárov, ktorí absolvovali akadémiu.

„Pokiaľ budem mať čas a budú tu títo jazdci aj druhý raz, tak určite prídem zase,“ vraví Ladislav Lőrinc. „Všetko to bolo výborné, pomohlo mi to vo veciach ako správne sedenie na motorke, nájsť na trati body kde zrýchľovať, veľa mi dalo aj teoretické školenie… oni dvaja sú skvelí a skúsení jazdci a dalo sa s nimi cez prestávku aj veľmi dobre porozprávať.“

Túžbu absolvovať Slovakia Racing Moto Akadémiu s Jakubom a Jarom si môžu títo jazdci splniť už na ďalšom dvojdňovom Fun Cupe, ktorý sa na Slovakia Ringu uskutoční 12. a 13. augusta a rovnako tomu bude aj v ďalších termínoch, čím sa Slovakia Racing Moto Akadémia stane pevnou súčasťou podujatí Fun Cup. My tam radi uvidíme aj ďalších záujemcov o Slovakia Racing Moto Akadémiu s týmito skvelými jazdcami, ktorí zaručene dokážu vašu motocyklovú výkonnosť posunúť o riadny kus vyššie… To, čo vám chceme ponúknuť je, aby ste mohli ZRÝCHLIŤ, ALE ZRÝCHLIŤ BEZPEČNE…

Viac informácií o podujatí Fun Cup, ako aj on-line prihlášku nájdete na stránke organizátora www.slovakiaracing.sk.

Pridané: 01.08.2014 Autor: Richard Karnok Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »