Anketa:
Spionážna fotografia: KTM 1290 Super Adventure
ZdieľaťPridané: 10.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5819 [Bleskovky - Novinky]
Na internete sa už dávnejšie objavili špionážne fotografie zachytávajúce upravený model 1190 Adventure od KTM. Teraz tu však máme fotku ktorá jasne ukazuje ako sa novinka bude volať.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Inovovaný model Adventure od KTM podľa prvých špionážnych fotografií mal dostať väčšiu nádrž, odlišne tvarovaný nastaviteľný veterný štít, padacie rámy a pozmenené niektoré detaily. Podľa najnovšej fotografie je však jasné, že nový bude aj motor. KTM 1290 Super Adventure dostane motor odvodený od toho ktorý poháňa beštiu KTM 1290 Super Duke R.
![]() |
Nuž uvidíme či KTM obmení celý rad 1190 Adventure alebo sa model 1290 Super Adventure stane ďalším dostupným modelom popri momentálne ponúkaných cestovateľov od KTM.
Pridané: 10.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Prvá oficiálna fotografia KTM 1290 Super Adventure - zeON
- Špionážna fotografia KTM Super Duke 1290 - zeON
- Očakávaná KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021 odhalená - Awia
- KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia - nevo
- Doplnené: Oficiálne údaje a foto - Špionážne fotografie produkčnej verzie KTM 1290 Super Duke R - zeON
- Špionážna fotografia KTM 1290 Superduke - zeON
- Ďalšie špionážne fotografie KTM Super Duke 1290 - zeON
- Špionážna fotografia: BMW S1000F asfaltový adventure s modrou vrtuľou v znaku - zeON
- Ďalšie špionážne fotografie pripravovanej KTM 1290 Adventure - zeON
- Špionážne fotografie: Inovovaná KTM 1190 Adventure - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!