Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1534 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29785
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17606)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12179)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Špionážna fotografia - Ducati Multistrada 2015

 Zdieľať

Pridané: 23.10.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4944 [Bleskovky - Novinky]

Na internete sa objavila špionážna fotografia novej Ducati Multistrada, ktorá zachytáva novinku na testoch v cestnej premávke v okolí mesta Bologna.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Nový model prichádza samozrejme s novým motorom Testastretta DVT avšak možno si všimnúť, aj napriek maskovaniu, že nová Multa sa od tej "starej" bude líšiť aj výzorovo. Charakteristické črty sa pravdaže nezmenia, no vidieť, že vrchná predná časť kapotáže je o čosi mohutnejšia, zatiaľ čo bočné časti sú zdá sa o čosi kompaktnejšie. Iný je aj rám, ktorý musel byť upravený pravdepodobne kvôli novému motoru.

Pozri tiež:

21.10.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4185 [Bleskovky - Novinky]

-

Ducati prichádza s novým motorom Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing)

Ducati predstavuje nový motor Testastretta DVT s variabilným časovaním ventilov, ktorý sa po prvý krát predstaví v novej Ducati Multistrada 1200 2015.

 

26.09.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8566 [Bleskovky - Novinky]

-

Nová Ducati Multistrada pre rok 2015?

Vyzerá to tak, že v novom roku by sme sa mohli dočkať aj novej Multistrady od Ducati.

 

Pridané: 23.10.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »