Anketa:
BMW chystá 250ccm naháč s kódovým označením K03
ZdieľaťPridané: 16.01.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 9514 [Bleskovky - Novinky]
Spolupráca BMW s indickou firmou TVS by mala priniesť ovocie koncom roku 2015 v podobe modelu s pracovným názvom K03
Z uniknutých prepravných dokumentov sa dá vyčítať, že TVS poslali BMW-čku výfukové komponenty a naoplátku BMW poslalo TVS hotový bajk s motorom a ďalšie dva bez motoru. Spomína sa prototyp K03.
![]() |
Ako bude vyzerať sa ešte nevie, ale firma TVS predstavila minulý rok koncept TVS Draken X21 s 250ccm motorom o výkone 38 koní, je predpoklad, že budú mať veľa spoločného, aj keď TVS tvrdilo, že ide o výhradne ich dizajn. Odpoveď by sme sa mali dozvedieť koncom roka.
![]() |
![]() |
Po úspešnom roku 2014, v ktorom BMW Motorrad lámalo predajné rekordy, sa celkom rozumne rozhodli zamiešať karty v segmete malorážok, kde doteraz dominovali najmä japonské stroje. Však uvidíme.
![]() |
![]() |
Pridané: 16.01.2015 Autor: datadive Zdieľať
Súvisiace články:
- Špionážne fotografie: Malorážka od BMW prichytená pri testoch - zeON
- Mega foto galéria: BMW G310 R 2016 - nová jednovalcová nahatá vrtuľa - datadive
- Hero HX250R s rukopisom Erika Buella - datadive
- Honda odhalila novú malorážku CB125F pre rok 2015 - Awia
- Suzuki si nechala registrovať názov Recursion pre európsky a americký trh - zeON
- Honda CBF 250 2005 - voľba rozumu - Marklar
- Dvojtest Honda CBF 600 N a CBF 250 - Herghott
- BMW R1200R 2015 - Zbohom klasik vitaj Dr. Jekyll a Mr. Hyde - zeON
- SYM WOLF SB 250Ni 2015 - Recenzia - Fl4K
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať… - matox
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Speed Triple 1050 S 2016 - chuligán nám dospel
- Nový Ducati Superbike s V4 motorom?
- Nová Jawa 350 OHC?
- Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
- Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
- Intermot 2016: Novinky značky Indian
- Boli sme na siedmom ročníku Honda Fest, Lipno - Šumava 2016
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F
- Boli sme na BMW Motorrad Fest 2016 v Poľsku
- Harley-Davidson Praha druhý krát Kráľom Customov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!