Anketa:
Yamaha Maco Racing Team na 24h v Le Mans 2015
ZdieľaťPridané: 24.04.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4198 [Šport - Cestné Motocykle]
Nová sezóna vytrvalostných majstrovstiev sveta cestných motocyklov odštartovala 18. apríla 24-hodinovými pretekmi vo francúzskom Le Mans aj za účasti slovenského tímu Yamaha Maco Racing, ktorý tak zahájil trinásty rok pôsobenia v tomto šampionáte.
Za slovenský tím na mieste štartovali skúsení pretekári, Gianluca Vizziello, jazdec s bohatými skúsenosťami z majstrovstiev sveta Superbikov a Supersportov, Francúz Anthony Dos Santos, ktorý už vo svojej kariére spoznal, aký je to pocit stáť v Le Mans na stupňoch víťazov, a Slovinec Marko Jerman, úspešný pretekár zo seriálu Alpe Adria Championship, brat bývalého šampióna MS Endurance, Igora Jermana. Ako náhradný jazdec tímu sa v Le Mans predstavil aktuálny slovenský majster Superbikov, Radoslav Dulík.
Tím Yamaha Maco Racing cestoval do Le Mans s otáznikmi, pretože k dispozícii mal celkom nový model motocykla Yamaha YZF R1, ktorý samozrejme ešte doteraz náročnú 24-hodinovku neabsolvoval. Ďalším dôvodom boli nové komponenty, ktoré nový model motocykla obsahoval a preteky v Le Mans tak boli zároveň prvou ostrou skúškou techniky. Aj preto bola v tíme zvolená taktika jazdy na istotu. Napriek tomu patrilo tímu po kvalifikácii 16. miesto na štartovom rošte spomedzi šiestich desiatok tímov.
Samotné preteky nakoniec potvrdili, že v továrni Yamaha pripravili vynikajúci motocykel, ktorý svoju v premiére na tomto pre techniku najnáročnejšom podujatí obstál na jednotku. Výborný výkon podali pretekári a aj napriek technickému problému z toho nakoniec bolo 12. miesto v cieli, pričom medzi tímami triedy EWC bol slovenský tím siedmy.
Martin Kuzma, majiteľ tímu: „Po náročných dvoch mesiacoch sme boli ako-tak pripravení na štart novej sezóny a do Le Mans sme šli s cieľom byť tam úspešnejší ako vlani. Túžbou bolo umiestnenie medzi 5.-10. miestom. Už pred voľnými tréningami sme si zvolili stratégiu ísť s veľkou istotou, pretože sme nemali práve množstvo poznatkov o tomto úžasnom motocykli, navyše sme boli limitovaní rezervnými súčiastkami. Kvalifikácia prebehla v úplnom poriadku. Dôležitým pre samotné preteky bolo vyhýbať sa pádom a do konca ôsmej hodiny sa nám darilo všetko podľa plánov. Následný technický problém nás pripravil o splnenie cieľa, no nevzdali sme sa a poctivo sme pracovali ďalej s cieľom dosiahnuť čo najlepší výsledok. Nakoniec z toho bol 12. miesto celkovo a siedme v triede EWC, z čoho mám zmiešané pocity. Na jednej strane som sklamaný z nesplnenia cieľa, no na strane druhej vidím, že na celkom novom modeli motocykla a v režime, v ako sme preteky absolvovali, sme dosiahli v tejto konkurencii dobrý výsledok, ktorý nám dáva veľkú nádej a motiváciu do ďalších pretekov. Celý tím a pretekári podali stopercentný výkon, za ktorý im ďakujem. Ďakujem Yamahe za skvelý motocykel R1, ktorý má veľký potenciál do budúcna a rovnako ďakujem všetkým naším partnerom a fanúšikom za stálu podporu a dôveru.“
Pridané: 24.04.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Yamaha Maco Racing Team: vynikajúce štvrté miesto na Bol d´Or 2016! - Redakcia
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinovke v Le Mans 2021 - Awia
- Top 10 pre Yamaha Maco Racing Team v Le Mans 2016 - Redakcia
- Maco Racing Team v Le Mans 24h 2018 pre poruchu nedokončil - Redakcia
- Maco Racing Team na osemhodinvke domácom Slovakia Ringu 2019 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team pred pretekom v Le Mans - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team úspešný v Le Mans 24h 2017 - Redakcia
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020 - Risso46
- 24 hodinovka v Le Mans s MACO RACING týmom - Redakcia
- Maco Racing Team do Oscherslebenu v silnej zostave - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Suzuki v Miláne predstavuje zábavné enduro DR-Z4S a supermoto DR-Z4SM 2025
- Royal Enfield predstavil prvý scrambler s dvojvalcom: Bear 650 2025
- Royal Enfield Flying Flea C6 - elektro bike do mesta plánovaný na 2026
- Honda X-ADV dostáva svieži dizajn a kopec praktických a komfortných vylepšení pre 2025
- Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025
- Náš Kanál MotorideTV dosiahol na youtube 10 miliónov zobrazení
- Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
- Kawasaki predviedla prototyp vodíkovej Ninja H2 na okruhu v Suzuke
- BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
- Zmeny STK od 1. 7. 2024 - lehota pre motorky predĺžená na 4 roky!
- ... zobraz všetky články od tohto autora