ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Maco Racing Team do Oscherslebenu v silnej zostave

 Zdieľať

Pridané: 07.06.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2274 [Šport - Cestné Motocykle]

Cez víkend sa v nemeckom Oscherslebene uskutoční štvrté podujatie sezóny majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov FIM Endurance.

Slovenský pretekársky tím Maco Racing prichádza na miesto s túžbou prelomiť tohtoročnú smolu a zaspomínať si dobrým výsledkom na tretie miesto, ktoré tam vybojoval v roku 2017.

Tím Maco Racing sa na preteky v Nemecku pripravil ozaj svedomite, keď okrem kvalitnej technickej prípravy vsadil aj na výborné jazdecké obsadenie. Na tímovej Yamahe sa budú striedať Gregory Leblanc z Francúzska, šesťnásobný víťaz 24-hodinoviek Le Mans a Bol d´Or, ktorý sa s tímom predstavil aj na ostatnom podujatí MS na Slovakia Ringu, jeho krajan Johan Nigon, ktorý má na svojom konte víťazstvo na Bol d´Or v rámci kategórie Superstock a s tímom Maco Racing jazdil v Le Mans a oboch francúzskych pretekárov doplní Slovinec Marko Jerman, bývalý jazdec slovenského tímu, ktorý stál aj za celkovým šiestym miestom tímu Maco Racing v sezóne 2016/2017 a podieľal sa aj na skvelom treťom mieste pred dvomi rokmi práve v Oscherslebene.

Štart osemhodinových pretekov bude v Nemecku v nedeľu 9. júna o 13.00 hod.

Maco Racing Team do Oscherslebenu v silnej zostave
Maco Racing Team do Oscherslebenu v silnej zostave

Pridané: 07.06.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »