Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2872 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Malokarpatská Tatra veterán rely – Šenkvice zero 2015

 Zdieľať

Pridané: 30.11.2015 Autor: gilbert
Čitatelia: 7704 [História]

Veľa zanietencov pod karpatskými vinicami má podobné sklony ako ja a nenechajú si nikdy ujsť žiadnu výstavu veteránov v Šenkviciach. Tentokrát mimo zažitej jesennej výstavy, kedy sa u nás veterány zastavia v rámci Posledného Tankovania sa netradične konala výstava veteránov koncom júla 2015.

vydarená replika prvého auta Tatra z Kopřivnice
vydarená replika prvého auta Tatra z Kopřivnice

Stretli sa u nás milovníci automobilov značky Tatra, ktorí si Šenkvice vybrali ako svoje týlové zázemie. Boli to tatrováci organizovaní v Tatraklube Lozorno a v novovzniknutom Tatraklube v Šenkviciach. Neboli osamotení, na výstave bolo vidieť aj veterány iných značiek, či už osobných, vojenských, či policajných automobilov a motocyklov. Medzi exponátmi nechýbali majestátne nákladné Tatrovky s kabínou legendárnej Tatry 111. Pre mňa táto akcia bola príležitosťou, kedy som mohol prevetrať oživenú dlhé roky spiacu Šípkovú Ruženku, manželkinu Babettu.

Bolo fajn, no skôr ako som sa k námestiu dostal míňal som viacerých známych, ktorí javili prekvapenie, pretože sa nikam nepohnem bez svojej skladacej Esky. Podebatovali sme, priblížili si zážitky z predošlých akcií a z dovoleniek, ktoré niektorí už absolvovali. Konečne som zažil oficiálne raritné policajné stíhačky prezývané Nanuk. Na predošlých podujatiach v Šenkviciach sa prezentovala vždy len modrá celokapotovaná Jawa 350. Teraz spoločne prišli stíhačky obidve. Červenú riadil syn majiteľa modrej. Pôvodne to bol sprievodný motocykel vodiaci kolónu vládnych vozidiel. Na svojej kapote mal mimo štátneho znaku ČSSR aj nápis hradná stráž.

konečne sa v Šenkviciach spolu prezentoval obe stíhačky Jawa 350
konečne sa v Šenkviciach spolu prezentoval obe stíhačky Jawa 350

Už v minulosti som spomínal genéziu pôvodne nemeckých vojnových motocyklov BMW a Zündapp, ktoré v konečnom dôsledku bojovali na obidvoch stranách fronty II. Svetovej vojny. Stále sa s nimi stretávame, no častejšie v nasledovníkoch Dnepr a Ural z produkcie bývalého ZSSR. Tieto motocykle boli donedávna ponúkané aj mimo Európy. Matne si spomínam, že dokonca táto koncepcia sa v osemdesiatych rokoch minulého storočia zo Sovietskeho Zväzu dostala do Číny a motocykle boli nazvané Donghai. Čínska politika bola v tom období mierne povedané "divná". Vedenie jedinej vládnej komunistickej strany neuznávalo žiadne licenčné zmluvy. Za záhadných okolností sa vtedy v Číne vyrábali motocykle Xingfu, ktoré boli až na podsedadlovú partiu identické s našimi kývačkami Jawa. V roku 1990 sa mi dostal do rúk motocyklový MOTORKATALÓG v českej mutácii a tam bol Xingfu 250 v ponuke na západoeurópskom trhu stále. Pardón odbočil som.

panoráma námestia s veteránmi
panoráma námestia s veteránmi

panoráma námestia s veteránmi
Škoda 100 bolo moje prvé auto
 prezidenská aerodynamická Tatra
 skoro celkom prvé a skoro celkom posledné prevedenia aerodynamických Tatier

 bojový vojnový KDF
 bojový Škoda 1201 Tudor
 najzaujímavejšie vozidlo celého pelotónu
 škoda, že to bola len replika

Júlová výstava v rámci Malokarpatskej veterán Tatra rely prezentovala predovšetkým automobilové veterány, no motocykle sa tam nestratili. Spomínané stíhačky a scivilizovaný side teda neboli osamotené. Klasické športové kývačky Jawa a ČZ dopĺňal klasik Jawa 350 634 v policajných farbách.

Ako nezaregistrovaný som bol vlastne aj ja a manželkina Babetta bola v dobrej spoločnosti. Po výstave, ktorú som absolvoval som si našiel viacmenej kľudné miesto pri našom železničnom podjazde, kadiaľ išiel pelotón na doobednú etapu po našej strane Malých Karpát. Po tejto prvej etape sa pelotón opäť vrátil do Šenkvíc a druhú poobednú etapu potom pelotón absolvoval po druhej strane Karpát a cieľ bol v Lozorne.

 regulovčíci sa presúvajú na svoje stanovištia
regulovčíci sa presúvajú na svoje stanovištia

 podobne zahučala aj táto cisterna leteckého paliva Kerosin
 anglická športová klasika Aston Martin
 ostatný prototyp 613-ky
 veteránmi sa kochal aj osamelý chopprista

 sledoval červenú Aerovku
 Tatrovke neodolali ani Škodováci
 križovatkou preleteli ďalší veteránisti
 stíhačka sa míňala s kolónou kombajnov

Táto nultá skúšobná akcia novovytvoreného domáceho veteránskeho klubu bola vydarená pretože v pozdnom letnom období sa na našom námestí veterány stretli znova, no v oveľa hojnejšom počte. Tiež sa k tomu časom dostanem, pretože letná dovolenková akcia v Čiernej Hore (Montenegro) ma časovo okliešťuje.

Gilbert

Pridané: 30.11.2015 Autor: gilbert Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria