Anketa:
Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
ZdieľaťPridané: 23.03.2016 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9486 [Bleskovky - Novinky]
Tak a divadlo okolo Hondy AfricaTwin pokračuje. Ako sa dalo čakať, prichádza na svet verzia s väčšou nádržou, nateraz však schovaná pod názvom Adventure Sports concept.
Adventure Sports concept alias AfricaTwin s väčšou nádržou a drsnejším kukučom je sondážou Hondy ohľadom toho či sa čosi takéto ujme. Koncept ako taký fajn. Drsnejšie detaily, jednodielne sedadlo, zrejme väčšie zdvihy, väčšia nádrž a motorka obutá do "kockatých" pneumatík spolu s ladeným výfukom. Keď si odmyslíme niektoré z menovaného, je to recept aký tu už roky prináša BMW pri rade GS s prívlastkom Adventure. Takže je nám vopred jasné,čo z tohto asi vyjde, alebo?
Video: Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Concept - Osaka motorcycle show 2016
Video: Honda CRF1000L Africa Twin Rally Concept - Osaka motorcycle show 2016
Pridané: 23.03.2016 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- DOPLNENÉ: Mega fotogaléria a videá - Honda CRF1000L Africa Twin 2016 - datadive
- Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín - Awia
- Doplnené: Offroad - Honda CRF1000L Africa Twin 2016 - Prvé dojmy v Juhoafrickej Republike - Redakcia
- Honda Africa Twin a Africa Twin Adventure Sport dostanú nový vzhľad a ďalšie vylepšenia pre rok 2022 - Redakcia
- Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020 Kráľovná Adventure dozrieva ako víno - Awia
- Harley-Davidson Adventure bike? Na Bangkok Motor Show odhalený Stealth 750 Adventure concept - Awia
- Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports - Awia
- Doplnené: V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV 2018 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- Suzuki a Volkswagen sa definitívne "rozišli"
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!