Anketa:
Vyberte kráľa customov Harley-Davidson! Battle of the Kings 2016 štartuje
ZdieľaťPridané: 26.03.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5590 [Novinky - Súťaž]
THE BATTLE OF THE KINGS 2016 - 13 dealerských prestavieb z regiónu CEE – O víťazstvo bojujú aj Slováci
Dealerské prestavby motocykla H-D Iron 883 sú hotové a Harley-Davidson práve zahájil hlasovanie v 2. ročníku súťaže Battle of the Kings. To bude v prvom kole prebiehať od 15. marca do 18. apríla na špeciálnej stránke, kde laická verejnosť zvolí 5 najlepších customov. Z nich potom odborná verejnosť vyberie víťaza, čiže Kráľa Customov, ktorý bude vyhlásený 15. mája. V regióne strednej a východnej Európy vzniklo v 13 dealerstvách 13 customov, na ktorých dealeri H-D ukázali svoju zručnosť, nápad, kreativitu a umenie individualizácie. Do súťaže sa zapojili aj slovenskí dealeri. Obmedzený čas aj rozpočet prakticky neznamenal pre tvorcov takmer žiadne limity a tak je každá z prestavieb úplne originálna, jedinečná, má vlastný štýl a dokazuje, že v dealerstvách H-D pracujú skutoční majstri svojej profesie. Teraz už je všetko v rukách laickej i odbornej verejnosti, ktorá rozhodne.
Motocykel Sportster® XL883N Iron prestavaný v Harley-Davidson Bratislava už získal prvé ocenenie na tohtoročnej výstave Motocykel 2016. Umiestnil sa na 1. mieste v kategórii prestavieb H-D. „Je to klasický Café Racer, u ktorého sme kládli dôraz viac na obratnosť a rýchlosť, ktorú jazdec ocení pri presunoch na krátke vzdialenosti. Podarilo sa nám vytvoriť ideálneho spoločníka do mestskej premávky a víťazstvo na výstave nás samozrejme veľmi potešilo,“ priznáva Branislav Šimek z Harley-Davidson Bratislava.
Za všetkými novými modelmi Iron 883 sú dni a týždne driny, od prvotného hľadania inšpirácie, nápadov a návrhov, cez nákresy až po samotné úpravy v podobe klampiarskych, zváračských a lakovníckych prác. Na každej prestavbe je vidieť nasadenie, nápad aj zručnosť a takmer nekonečné množstvo individualizácií, ktoré Harley-Davidson dokáže ponúknuť prostredníctvom svojej dílerskej siete.
„V rámci 2. ročníka Battle of the Kings vznikli zaujímavé a veľmi inšpiratívne prestavby. Osobne som nič iné nečakal, pretože viem, že vo všetkých dealerstvách H-D pracujú ľudia s obrovskými skúsenosťami, ktorí denne upravujú motocykle svojim zákazníkom. Vďaka ich invencii, umu a citu pre detail dokážu každému majiteľovi H-D pomôcť vyjadriť jeho vlastný postoj a individualitu a práve to je jeden z kúskov mozaiky,“ hovorí Martin Heřmanský, Country Manager Harley-Davidson pre strednú a východnú Európu.
Princíp súťaže
Víťaz regionálneho kola Battle of the Kings bude známy 15. mája a následne postúpi do veľkého finále. To sa uskutoční o mesiac neskôr, 15. júna, na festivale Wheels & Waves vo francúzskom Biarritzu, kde rozhodne odborná verejnosť.
Pripomeňme, že 2. ročník Battle of the Kings vychádza z úspešnej minuloročnej súťaže, v ktorej sa celkovým víťazom stala prestavba H-D Praha, ktorá porazila viac ako 150 dealerstiev z celej Európy. V tomto roku sa „čistým plátnom“ pre prestavby stal jeden z najnovších modelov rady Dark Custom, Iron 883, ktorý môže byť skvelým štartovacím strojom pre mladších jazdcov, ženy alebo začiatočníkov. Či dokáže H-D Praha svoj úspech zopakovať aj tento rok a hlasy verejnosti ju opäť vynesú na trón Kráľa Customov, prípadne, či do boja zasiahne niektoré zo slovenských dealerstiev, sa dozvieme v nasledujúcich týždňoch.
Hlasovať za svojho favorita v Battle of the Kings 2016 je možné na customkings.harley-davidson.com/cs_CZ/.
Pridané: 26.03.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Európskym Kráľom Customov Harley-Davidson 2015 je Praha! - Redakcia
- Súťaž dealerských prestavieb Battle of the Kings 2015 ide do finále - Redakcia
- Harley-Davidson Dark Custom Party 2015 – Správa o stave amerických vodníkov na Vltave - eNeM
- Battle of the Kings 2017 - tento rok po tretíkrát - Vyberte kráľa customov Harley-Davidson! - Redakcia
- Pražská prestavba H-D Street 750 postupuje do európskeho grand finále Battle of the Kings z 1.miesta - Redakcia
- Battle of the Kings 2017 pozná svojho kráľa customov, vznikol v Taliansku - Redakcia
- Motor Bike Show Verona 2017 + Zdeno Rybár na stunt súťaži - Romoto
- Pozvánka: Výstava Motocykel 2024: rekordný počet značiek, najočakávanejšie novinky, ale aj prestavby a veterány - Redakcia
- Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 2. časť - Romoto
- Fotoreportíček z Bikes in town 2017, Bratislava - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!