Anketa:
EICMA 2016 - BMW HP4 Race - ďalší karbónový zberateľský kúsok
ZdieľaťPridané: 10.11.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5011 [Novinky - Predstavujeme]
Popri celkom masívnych inováciách, ktoré BMW predstavilo v Kolíne a Miláne, a ktoré sa týkali väčšiny modelov, sa zviezla aj celkom nezvyčajná chuťovka - karbónové HP4 Race.
Seriál článkov - Výstava EICMA Miláno 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2016 | Nasledujúci
BMW sa do modernizovania naozaj oprelo, ale to isté robí aj konkurencia, a nikto z nich nechce nikde zostať ako chudobný príbuzný. Tento trend vidieť najmä u európskych výrobcov, ktorí lovia vo vodách boháčov: popri vynovenej Superleggere od Ducati sa aj BMW pustilo do lákania tých skutočne bohatých ľudí, ktorí vedia za motorky vysypať peniaze, za ktoré by si mohli kúpiť aj byt.
![]() |
BMW HP4 Race |
Informácií o novej HP4 Race je skutočne málo - každopádne však ide o limitovanú edíciu. Ako vidieť z videa a fotiek, má karbónový hlavný rám, kolesá a aj kapoty, čo ušetrilo kopec hmotnosti. Pri bližšom pohľade je zrejmé najmä použitie čisto racingových komponentov s jednou najsofistikovanejších predných vidlíc od Öhlinsu (tlakovaná FGR 300, ktorej cena je zhruba 12 000 eur) na čele, cez čisto digitálnu prístrojovku, športové ovládače, až po Akrapoviča a slicky na konci.
![]() |
BMW HP4 Race |
Na bližšie infošky, a hlavne cenu, si budeme musieť počkať do budúceho roka. Šťastný to človek, čo bude riešiť dilemu Superleggera verzus HP4 Race :)
Video: BMW HP4 RACE 2017
![]() |
BMW HP4 Race |
![]() |
BMW HP4 Race |
Pridané: 10.11.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - Výstava EICMA Miláno 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Boli sme pri európskej premiére rakety BMW HP4 Race, vyskúšali sme S1000RR (+ detailná fotogaléria) - Herghott
- EICMA 2016 - BMW predstavuje malé GS a veľmi peknú enduro verziu RnineT, inovuje osemstovky aj veľké GS - Herghott
- EICMA 2016 - Mega fotogaléria 1. časť - Novinky 2017, Racing a zaujímavosti - Awia
- EICMA 2016: Ducati prináša najsilnejší sériový model 1299 Superleggera (220 koní!), malú Multistradu, malého Monstra, dva nové Scramblery a Monster 1200 S - Herghott
- EICMA 2016 - Piaggio group v Miláne predstavila tretiu generáciu Moto Guzzi V7, a inovované V9, Apriliu Shiver 900 a Dorsoduro 900, plus charitatívnu Vespu - Herghott
- EICMA 2016 - Honda predstavila nezvyčajný enduroskúter X-ADV, štandardného Firebladea, sériovú CRF 250 Rally v dakarskom štýle, plus niekoľko ďalších inovácií - Herghott
- Novinky 2015: BMW S1000RR - prepracovaný superšport s modrou vrtuľou - zeON
- EICMA 2017 - BMW Inovuje F 750/850 GS, predstavuje skúter a luxusný tourer Grand America - Awia
- Intermot 2016: Honda prináša nový Fireblade SP/SP2 a dva krásne retro naháče CB1100 EX a CB1100 RS - Awia
- EICMA 2016 - Suzuki vybalila malú GSX250R, V-Strom 250, GSX-S 125 a Burgmana 400 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!