Anketa:
EICMA 2016 - Mitas pridáva dva rozmery pneumatík TERRA FORCE-R a obľúbených E-10
ZdieľaťPridané: 10.11.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5202 [Novinky - Predstavujeme]
TERRA FORCE-R navyše prešla modernizáciou, v rámci ktorej dostala aj novú technológiu oceľovej kostry. E-10 bude k dispozícii aj ako 170 dozadu.
Seriál článkov - Výstava EICMA Miláno 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2016 | Nasledujúci
Známej E-10 pribudla aj verzia 120/70 na 19-palcové predné kolesá, a aj spomínaná 170/60 na zadné sedemnástky. Mitas tieto nové verzie testoval v rôznych podmienkach v Európe, USA a Južnej Afrike. Na základe získaných dát zvolili optimálnu konštrukciu kostry a behúňovej zmesi. Nové rozmery budú k dispozícii od februára budúceho roka.
![]() |
Mitas E-10 |
TERRA FORCE-R, určená pre veľké endurá a najmä na cestu, ktorá bola doteraz k dispozícii vlastne len v troch rozmeroch, bude niekedy na jar 2017 tiež k dispozícii vo väčších rozmeroch, a to opäť 120/70 na devätnástku dopredu a 170/60 dozadu. Technológia optimálnej oceľovej kostry (Optimum Steel Cord - OSCT), ktorú Mitas nedávno vyvinul, zaisťuje ideálne vyváženie pneumatiky s optimálnym kontaktom vo všetkých podmienkach, najmä však vo väčších náklonoch a rýchlostiach.
![]() |
Mitas TERRA FORCE-R |
Nových rozmerov sa inak dočkali aj modely MC 50 (80/100-17, 100/90-17 a 130/80-17) a C-19 (90/100-21), pričom tento rozmer C-19 bude k dispozícii v troch variantoch, odlišujúcich sa hmotnosťou a zmesou. Inováciami prešli aj motokrosové a trialové pneumatiky.
Pridané: 10.11.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - Výstava EICMA Miláno 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Mitas rozširuje rad Terra Force-R o rozmer pre veľké cestovné endurá - Redakcia
- Nové pneumatiky Mitas TERRA FORCE-R na cestovné ednurá dostupné od apríla 2016 - Redakcia
- Mitas v marci 2017 uvedie nové rozmery plášťov TERRA FORCE-R pre cestovné enduro - Redakcia
- Čo jej obuť - Cestovné enduro OFF-ROAD - Redakcia
- Dunlop uvádza na trh pneumatiky Trailmax Meridian - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!