Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3159 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29837
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

EICMA 2016 - Mitas pridáva dva rozmery pneumatík TERRA FORCE-R a obľúbených E-10

 Zdieľať

Pridané: 10.11.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5202 [Novinky - Predstavujeme]

TERRA FORCE-R navyše prešla modernizáciou, v rámci ktorej dostala aj novú technológiu oceľovej kostry. E-10 bude k dispozícii aj ako 170 dozadu.

Známej E-10 pribudla aj verzia 120/70 na 19-palcové predné kolesá, a aj spomínaná 170/60 na zadné sedemnástky. Mitas tieto nové verzie testoval v rôznych podmienkach v Európe, USA a Južnej Afrike. Na základe získaných dát zvolili optimálnu konštrukciu kostry a behúňovej zmesi. Nové rozmery budú k dispozícii od februára budúceho roka.

 Mitas E-10
Mitas E-10

TERRA FORCE-R, určená pre veľké endurá a najmä na cestu, ktorá bola doteraz k dispozícii vlastne len v troch rozmeroch, bude niekedy na jar 2017 tiež k dispozícii vo väčších rozmeroch, a to opäť 120/70 na devätnástku dopredu a 170/60 dozadu. Technológia optimálnej oceľovej kostry (Optimum Steel Cord - OSCT), ktorú Mitas nedávno vyvinul, zaisťuje ideálne vyváženie pneumatiky s optimálnym kontaktom vo všetkých podmienkach, najmä však vo väčších náklonoch a rýchlostiach.

 Mitas TERRA FORCE-R
Mitas TERRA FORCE-R

Nových rozmerov sa inak dočkali aj modely MC 50 (80/100-17, 100/90-17 a 130/80-17) a C-19 (90/100-21), pričom tento rozmer C-19 bude k dispozícii v troch variantoch, odlišujúcich sa hmotnosťou a zmesou. Inováciami prešli aj motokrosové a trialové pneumatiky.

Pridané: 10.11.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »