Anketa:
Slovenský úspech na ME v Cross country rally v Maďarskom Bugaci 2017
ZdieľaťPridané: 30.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3722 [Šport - Rally]
Prvé tohtoročné podujatie Majstrovstiev Európy v Cross Country Rally, sa uskutočnilo posledný marcový víkend v Maďarskom Bugaci. V kategórií štvorkoliek bolo prihlásených 9 jazdcov, z čoho 3 miesta patrili ženám. Za Raid Adventure Team sa na štart postavila Sandra Ulrichová na Yamahe Raptor 700R, so štartovým číslom #126.
Na piatok boli naplánované preberania a 50 km prejazd z Kecskemétu do Bugacu. Preberanie prebehlo bez problémov a na briefingu sa jazdci dozvedeli, že sa piatkový prejazd ruší. Súťaž teda začínala v sobotu pred štartovým uzavretým parkoviskom.
V sobotu sa išli tri rýchlostné skúšky, každá s dĺžkou 107km. Počasie od rána prialo tejto súťaži, slnko svietilo a teplota sa hýbala okolo 18°C. V prvej rýchlostnej skúške sa Sandra dostala za štvorkolkára, ktorého v prachu nebolo možné predbehnúť a tak niekoľko kilometrov bojovala s dýchaním a prachom v očiach, až sa jej napokon podarilo dostať sa pred neho a pokračovať ďalej. Síce si to odniesli pľúca a hlasivky, ale zaslúženou odmenou jej bolo po prvom meranom úseku 1. miesto v triede FIM-E WOMEN a 3. miesto celkovo. Nasledoval 30 minútový servis a opäť štart. Druhý krát už bola trať podstatne rozbitejšia. Zopár súperov malo problém s navigáciou, nakoľko pásky boli rôzne potrhané a po odfukované do iných smerov, ale Sandre sa naďalej darilo. Tento krát vyhrala v ME kategórie WOMEN Oľga Roučková z Českej republiky.
Tretia selektívna sekcia sa išla už v opačnom smere. Trocha sa ochladilo, zašlo slnko a trať bola po dvoch kolách už dosť rozjazdená. Zhruba na 20 kilometri stála Agáta Stefaniak čo bol signál, že sa Sandrin náskok zväčšuje. Následne sme sa dozvedeli, že jej štvorkolka úplne zastavila v dôsledku chyby v elektronike a Oľga naopak zablúdila a taktiež stratila drahocenné minúty.
Podvečer sa netrpezlivo čakalo na výsledky, no ihneď po ich vyvesení sme so zdesením zistili, že Sandra dostala za poslednú rýchlostku maximálny čas a hodinovú penalizáciu. Na riaditeľstve sme sa však dozvedeli, že išlo iba o omyl, tak nasledovali ďalšie nekonečné minúty čakania a taktiež pochybností.
Zhruba za 20 minút prišli nové výsledky, Sandra skončila na fantastickom 2. mieste v ME WOMEN iba 3 minúty za Oľgou. Celkovo v ME OPEN BAJAS sa umiestnila na 4. priečke, a 3. miesto jej uniklo len o vlások. Domov teda odchádzame s dvoma pohármi a skvelým pocitom zo začiatku sezóny. Najbližšia súťaž sa bude konať v Bulharsku koncom júla.
Text/foto: Raid Adventure Team Zdroj: SMF
Pridané: 30.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- 15. ročník „HunGarian Baja“ aj so slovenskou účasťou - Redakcia
- ME v triale Grossheubach 2016 - Vladimír Kothay vyhral - Redakcia
- Dakar 2016 – Štefan Svitko to dokázal, druhé miesto na Dakare 2016!!! - 13. etapa - Villa Carlos Paz - Rosario - Awia
- Africa Eco race 2016 sa skončila - Slováci boli úspešní - haro007
- Slovenský Častka Racing Team úspešne vstúpil do sezóny - sita
- Pohárový víkend Sandry Ulrichovej - misko
- Štefan Svitko sa vrátil z úspešného Dakaru 2015 - datadive
- Čo tak VESZPRÉM 2017? - haro007
- Africa Eco Race 2017 skončila – Benko 3. a Zaťko 4. celkovo! - haro007
- Dakar 2018 - 8. etapa - Svitko piaty, celkovo už siedmy, 9. etapa zrušená - Uyuni - Tupiza - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!