ISSN 1336-6491 | Online: 2369 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29845
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slovenský úspech na ME v Cross country rally v Maďarskom Bugaci 2017

 Zdieľať

Pridané: 30.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3722 [Šport - Rally]

Prvé tohtoročné podujatie Majstrovstiev Európy v Cross Country Rally, sa uskutočnilo posledný marcový víkend v Maďarskom Bugaci. V kategórií štvorkoliek bolo prihlásených 9 jazdcov, z čoho 3 miesta patrili ženám. Za Raid Adventure Team sa na štart postavila Sandra Ulrichová na Yamahe Raptor 700R, so štartovým číslom #126.

Na piatok boli naplánované preberania a 50 km prejazd z Kecskemétu do Bugacu. Preberanie prebehlo bez problémov a na briefingu sa jazdci dozvedeli, že sa piatkový prejazd ruší. Súťaž teda začínala v sobotu pred štartovým uzavretým parkoviskom.

V sobotu sa išli tri rýchlostné skúšky, každá s dĺžkou 107km. Počasie od rána prialo tejto súťaži, slnko svietilo a teplota sa hýbala okolo 18°C. V prvej rýchlostnej skúške sa Sandra dostala za štvorkolkára, ktorého v prachu nebolo možné predbehnúť a tak niekoľko kilometrov bojovala s dýchaním a prachom v očiach, až sa jej napokon podarilo dostať sa pred neho a pokračovať ďalej. Síce si to odniesli pľúca a hlasivky, ale zaslúženou odmenou jej bolo po prvom meranom úseku 1. miesto v triede FIM-E WOMEN a 3. miesto celkovo. Nasledoval 30 minútový servis a opäť štart. Druhý krát už bola trať podstatne rozbitejšia. Zopár súperov malo problém s navigáciou, nakoľko pásky boli rôzne potrhané a po odfukované do iných smerov, ale Sandre sa naďalej darilo. Tento krát vyhrala v ME kategórie WOMEN Oľga Roučková z Českej republiky.

Sandra Ulrichová -  ME v Cross country rally 2017, Bugac, Maďarsko
Sandra Ulrichová - ME v Cross country rally 2017, Bugac, Maďarsko

Tretia selektívna sekcia sa išla už v opačnom smere. Trocha sa ochladilo, zašlo slnko a trať bola po dvoch kolách už dosť rozjazdená. Zhruba na 20 kilometri stála Agáta Stefaniak čo bol signál, že sa Sandrin náskok zväčšuje. Následne sme sa dozvedeli, že jej štvorkolka úplne zastavila v dôsledku chyby v elektronike a Oľga naopak zablúdila a taktiež stratila drahocenné minúty.

Sandra Ulrichová -  ME v Cross country rally 2017, Bugac, Maďarsko
Sandra Ulrichová - ME v Cross country rally 2017, Bugac, Maďarsko

Podvečer sa netrpezlivo čakalo na výsledky, no ihneď po ich vyvesení sme so zdesením zistili, že Sandra dostala za poslednú rýchlostku maximálny čas a hodinovú penalizáciu. Na riaditeľstve sme sa však dozvedeli, že išlo iba o omyl, tak nasledovali ďalšie nekonečné minúty čakania a taktiež pochybností.

Zhruba za 20 minút prišli nové výsledky, Sandra skončila na fantastickom 2. mieste v ME WOMEN iba 3 minúty za Oľgou. Celkovo v ME OPEN BAJAS sa umiestnila na 4. priečke, a 3. miesto jej uniklo len o vlások. Domov teda odchádzame s dvoma pohármi a skvelým pocitom zo začiatku sezóny. Najbližšia súťaž sa bude konať v Bulharsku koncom júla.

Sandra Ulrichová -  ME v Cross country rally 2017, Bugac, Maďarsko
Sandra Ulrichová - ME v Cross country rally 2017, Bugac, Maďarsko

Text/foto: Raid Adventure Team Zdroj: SMF

Pridané: 30.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »