Anketa:
Pohárový víkend Sandry Ulrichovej
ZdieľaťPridané: 14.05.2011 Autor: misko
Čitatelia: 4165 [Šport - Rally]
Sandra Ulrichová v Maďarsku najlepším zahraničným jazdcom. Žena po prvý raz na čele českého šampionátu.
V dňoch 6. až 8. mája 2011 sa v Maďarsku konala III. Admiral Rábaköz Kupa, súťaž pre automobily, motocykle aj quady, zaradená do viacerých európskych majstrovstiev. Slovensko na 500 kilometrov dlhej rally reprezentovala posádka Nissanu Navara v zložení Juraj a Daniela Ulrichovci, v kategórii quadov štartovala ich dcéra Sandra.
Na štartovej čiare sa zoradilo šestnásť strojov, medzi nimi aj dva motocykle. Prípravu po dlhej zimnej prestávke mladej slovenskej jazdkyni skomplikovala choroba, do Maďarska neprišla v ideálnej forme. O to náročnejší bol vstup do súťaže, keď organizátor tento rok vynechal zvyčajný prológ a na piatok pre posádky prichystal plnohodnotnú, tridsať kilometrov dlhú rýchlostnú skúšku. V nej zaznamenala Sandra Ulrichová jedenásty najlepší čas a predznamenala svoje možnosti v silnej konkurencii.
![]() |
Štyri sobotné skúšky ponúkli 165-kilometrovú porciu súťažných kilometrov. Stále ešte sedemnásť ročná Sandra si v priebežnom poradí udržala jedenáste miesto, zároveň zaujala pozíciu najlepšieho zahraničného účastníka rally. Deficit výkonu na fyzicky náročnej, rozbitej a pritom rýchlej trati, kompenzovala skúsenosťami z quad-crossu, ktoré prišli vhod hlavne v technických pasážach. Po dvoch dňoch bola Sandra spokojná so svojím výkonom aj s priebežným výsledkom. Na ňom nič nezmenila ani 15-minútová penalizácia za neprejdenie navigačného bodu. Na nepresnosť v itinerári doplatili rovnakým trestom všetci jej súperi.
![]() |
Nedeľa privítala súťažiacich výdatným dažďom a citeľným ochladením. Na Sandre už bolo badať známky únavy, silnou motiváciou pre ňu však bol reštart jej maďarskej súperky, ktorá havarovala v prvej rýchlostnej skúške a sobotnú časť rally vynechala. V priamej konfrontácii dokázala súperku poraziť v každej z troch nedeľných skúšok, celkovo súťaž dokončila na jedenástej priečke. Udržala za sebou tiež konkurentov bodujúcich do Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky a po úvodnom podujatí jej patrí prvá priečka klasifikácie. Po prvý raz je na čele českého šampionátu žena, vekom ešte stále dievča.
Ďalšou súťažou českých majstrovstiev ktorej sa Sandra zúčastní, je júnová Baja Carpathia v Poľsku. Prípravu na ňu nechce líderka hodnotenia podceniť, náročné a dlhé piesočné etapy poľskej rally budú ďalšou veľkou výzvou.
![]() |
O tíme
Raid Adventure Team pôsobí na súťažnej scéne od roku 2000. Na konte má okrem iných aj tri víťazstvá na súťaži Budapešť – Bamako a dva tituly Majstra SR v cross country rally. V roku 2010 získal tím štyri medzinárodné tituly, vrátane prvenstva v Zóne Strednej Európy v triede T2. Od roku 2010 má tím zastúpenie na cross country súťažiach aj v kategórii quadov.
Pridané: 14.05.2011 Autor: misko Zdieľať
Súvisiace články:
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 27-29.4.2007 - Awia
- Slovenský úspech na ME v Cross country rally v Maďarskom Bugaci 2017 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Abu Dhabi Desert Challenge 2011: Hetrik Marca Comu
- Sandra Ulrichová sa vracia do Maďarska
- FIM World Championship: Abu Dhabi Desert Challenge 2011
- UEM Baja Championship: Italian Baja 2011
- Africa Eco Race 2011: Z Château de Lastours do Dakaru
- Raid Adventure Team: Do tretice všetko dobré
- Team Scandinavia pred Dakarom 2011
- Dakar 2011: KTM opäť s Comom a Despresom
- Dakar 2011: Luca Manca pripravený, David Frétigné s otáznikom
- Dakar 2011: David Fretigné ukončil spoluprácu s Yamahou

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!