Anketa:
Battle of the Kings 2017 pozná svojho kráľa customov, vznikol v Taliansku
ZdieľaťPridané: 10.11.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3368 [Novinky - Oznam]
Tretí ročník súťaže dealerských prestavieb Harley-Davidson Battle of the Kings pozná svojho víťaza. Na práve prebiehajúcom veľtrhu EICMA bol korunovaný tohoročný kráľ customov, ktorým sa stal Harley-Davidson Perugia, dealerstvo značky nachádzajúce sa v strednom Taliansku.
To zaujalo svojou prestavbou, ktorá vznikla na základe modelu Harley-Davidson Roadster a celkovo porazila 191 ďalších prestavieb z Európy, Afriky a Stredného Východu. V rámci finále sa prestavba, pracovne pomenovaná Bombtrack, stretla 9 finalistami zo Švajčiarska, Rakúska, Nemecka, Francúzska, Nórska, Portugalska, Veľkej Británie, Poľska a krajín Beneluxu, medzi ktorými si vydobyla prvenstvo.
O absolútnom víťazovi rozhodla odborná porota v zložení: Brad Richards, Vice president of styling Harley-Davidson, Shane Byrne, šesťnásobný šampión britskej Superbike a rockový gitarista Gilby Clarke. Tí najviac ocenili práve um a kreativitu talianskeho dealerstva v Perugii.
Pripomeňme, že v rámci aktuálneho ročníka súťaže prestavieb Battle of the Kings jednotlivé dealerstvá značky v Európe, Afrike a na Strednom Východe upravovali modely Iron 883, Forty-Eight a Roadster. Na základe vlastného umenia, nápadu a kreativity vzniklo neuveriteľných 191 customov pochádzajúcich z jednotlivých dealerstiev H-D. To všetko s obmedzeným rozpočtom, množstvom úprav a samozrejme s limitovaným časom na samotnú prestavbu.
Unikátne motocyklové stavby, ktoré v rámci dealerskej súťaže vznikli, tak opäť skvelo demonštrujú, že dealeri Harley-Davidson dokážu pripraviť motocykel na mieru skutočne každému zákazníkovi.
V najbližších dňoch zároveň Harley-Davidson vyhlási ďalší ročník súťaže prestavieb Battle of the Kings.
Viac informácií o Battle of the Kings 2017 aj víťaza nájdete na tejto stránke.
Pridané: 10.11.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Motor Bike Show Verona 2017 + Zdeno Rybár na stunt súťaži - Romoto
- Indian predstavuje novú generáciu modelu Scout, nadčasovej americkej ikony - Redakcia
- Nezvyčajnú stavbu The Recidivist od poľských Game Over Cycles ocenil aj samotný Harley-Davidson - Herghott
- Vyberte kráľa customov Harley-Davidson! Battle of the Kings 2016 štartuje - Redakcia
- Harley-Davidson® European Bike Week® znova ožil v roku 2021 - Redakcia
- Európskym Kráľom Customov Harley-Davidson 2015 je Praha! - Redakcia
- Súťaž dealerských prestavieb Battle of the Kings 2015 ide do finále - Redakcia
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov - Redakcia
- Harley-Davidson rozširuje rad CVO o Street Glide a Road Glide a prekvapivo aj Pan America - Redakcia
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023 - Romoto
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!