ISSN 1336-6491 | Online: 2173 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vytrvalostné preteky „8 hours of Slovakia ring“ vyhral YART

 Zdieľať

Pridané: 14.05.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3605 [Šport - Cestné Motocykle]

Nádherné a dramatické preteky priniesol 2. ročník pretekov 8H SLOVAKIA RING, ktorý bol zároveň 3. kolom FIM Majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov motocyklov (EWC). Po tuhom boji ho napokon vyhral tím YART – Yamaha v zložení Broc Parkes (AUS), Marvin Fritz (GER) a Max Neukirchner (AUT).

Na druhé miesto odsunuli vlaňajších víťazov a úradujúcich majstrov sveta GMT94 Yamaha. Až tretia priečka musela stačiť lídrom priebežného poradia šampionátu EWC 2017/2018 stajni F.C.C. TSR Honda France.

Vytrvalostné preteky „8 hours of Slovakia ring“ vyhral YART - EWC 2018 Slovakia ring

Dramatické preteky sa išli vo veľmi teplom slnečnom počasí pred kulisou 8500 divákov. Najlepší vytrvalostní jazdci sveta predvádzali špičkové výkony, ktoré dokonca vyvrcholili hodinu pred koncom pretekov niekoľkonásobným prekonaním traťového rekordu SLOVAKIA RINGU. Novým menom na vizitke prvého pretekárskeho okruhu na Slovensku je Freddy Foray z Francúzska, ktorý na Honde CBR1000RR francúzskeho tímu F.C.C. TSR Honda France prešiel jedno 5922 metrov dlhé kolo za 2:04,185 min. Rakúsky YART Yamaha tím napokon profitoval z dobrej stratégie a hospodárnosti, keďže sa mu podarilo urobiť len 8 zastávok v boxe, pričom GMT94 musel zastaviť až deväťkrát.

Vytrvalostné preteky „8 hours of Slovakia ring“ vyhral YART - EWC 2018 Slovakia ring

V triede SST sa radoval tím Yamaha Viltaïs Experience v zložení Axel Maurin (FRA), Florian Alt (GER) a Vincent Lonbois (BEL). Na druhom mieste skončil tím Atomic 68 a tretia priečka pripadla 13 minút pred koncom nemeckému tímu GERT56. Vtedy po fatálnej poruche motora musel odstúpiť Junior Team LMS Suzuki.

Slovákom sa na pretekov 8H SLOVAKIA RING nedarilo. Náš najúspešnejší tím MACO Racing, ktorý vlani obsadil v konečnom účtovaní MS fantastické 6. miesto, dokončil po technických problémoch s radením až na 25. priečke. Ich druhý motocykel so slovensko-českou posádkou Svitok - Ouředníček - Dulík vypadol pre poruchu motora po 3 a pol hodine. Avšak dobre sa darilo čisto slovenskému motomaxx racing teamu, ktorý dokončil na 27. mieste celkovo a na dvanástom v triede Superstock. Niečo viac ako 4 hodiny vydržal v pretekoch poľský tím LRP Poland s naším Jaroslavom Černým. Z našich preteky dokončil na poslednom 29. mieste Jakub Jantulík, ktorý prekvapujúco štartoval v tíme GP Moto na Kawasaki. So slovenskou licenciou jazdiaci český tím Extéria Eko Racing skončil na 7. mieste v triede SST, 20. v celkovom poradí.

Pozri tiež:

15.05.2018 - Richard Karnok Čitatelia: 5241 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu

Osemhodinové preteky majstrovstiev sveta FIM EWC sa na Slovensku uskutočnili už po druhý raz, pričom domáci motomaxx racing team tam nechýbal ani tentoraz. V sedle Kawasaki Superstock sa striedali Vladimír Ruža, Juraj Knezovič a Peter Duchyňa...

 

Vytrvalostné preteky „8 hours of Slovakia ring“ vyhral YART - EWC 2018 Slovakia ring

Parádne preteky predviedli divákom aj účastníci MS sajdkár. Pri premiére na SLOVAKIA RINGU vyhrali prvé šprintové preteky Fíni Päirävinta s pasažierom Veräväinenom. Sobotňajšie Zlaté preteky boli napínavé od prvého do posledného 13 kola. Emotívne víťazstvo o 4 desatiny sekundy v ňom slávili Briti Tim Reeves s Markom Wilkesom pred úradujúcimi Majstrami sveta Benom a Tomom Birchallovcami, krajanmi zo Spojeného kráľovstva.

Zdroj: Tlačová správa SLOVAKIA RINGU

Sekretariát SMF, 14. 5. 2018

Pridané: 14.05.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »