Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1929 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019

 Zdieľať

Pridané: 24.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3569 [Šport - Cestné Motocykle]

Výborným výsledkom vstúpil do novej sezóny svetového šampionátu Endurance slovenský motocyklový tím Omega Maco Racing. Na podujatí 24 hodín Bol d´Or vo francúzskom Le Castellet vybojoval vynikajúce štvrté miesto a vyrovnal tak svoj najväčší úspech z týchto pretekov, rovnako štvrté miesto z roku 2016.

Na tímovom motocykli Yamaha sa mali striedať pretekári v zložení Pawel Szkopek (Poľsko), Bjorn Estment (Južná Afrika) a Jimmy Maccio (Francúzsko). Maccio sa však pri páde zranil a pred samotnými 24-hodinovými pretekmi sa tím dohodol na spolupráci s českým pretekárom Karlom Hanikom, ktorý sa do pretekov kvalifikoval ako náhradník továrenského tímu YART.

Bjorn Estment - Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019
Bjorn Estment - Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019

Do pretekov odštartoval v sobotu o 15. hodine Pawel Szkopek z 23. pozície, ktorú si tím vyjazdil v kvalifikácii spomedzi 56 súťažiacich tímov. Preteky však sprevádzalo nepriaznivé počasie, ktoré spôsobilo, že po necelých troch hodinách museli byť preteky prerušené a pokračovalo sa až o dvanásť hodín neskôr, o šiestej hodine ráno. Pred reštartom bol tím Omega Maco Racing už na 15. mieste a v postupe nahor pokračovala trojica pretekárov aj v druhej časti pretekov. Pred poludním už slovenský tím bojoval o skvelé piate miesto, ktoré mu nakoniec patrilo aj v cieli. Po diskvalifikácii tímu na štvrtom mieste sa nakoniec tím Omega Maco Racing posunul v klasifikácii pretekov práve na konečné štvrté miesto, ktoré mu tak patrí aj v priebežnom hodnotení šampionátu. Medzi súkromnými tímami je druhý a druhé miesto vybojoval aj v rámci Dunlop Independent Trophy.

Karel Hanika - Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019
Karel Hanika - Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019

Druhé podujatie sezóny 2019-2020 sa uskutoční 12. decembra v malajskom Sepangu ako osemhodinové preteky.

Pawel Szkopek - Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019
Pawel Szkopek - Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019

Martin Kuzma, majiteľ tímu:
„Štart do novej sezóny sa niesol v znamení pokračovania spolupráce s naším partnerom, spoločnosťou Omega a tomu zodpovedalo aj jazdecké obsadenie. Preteky sme šli na istotu s cieľom získať na úvod sezóny čo najviac bodov. Podmienky boli mimoriadne náročné, prišlo dokonca k prerušeniu pretekov, ale celý tím a pretekári tvrdo pracovali a bolo z toho skvelé štvrté miesto. Je to výborný vstup do novej sezóny a je krásne vidieť po rokoch smoly náš tím zase na priečkach, ktoré mu v tomto šampionáte patria. Navyše to bol opäť česko-slovenský tím, podobne ako to bolo v našich začiatkoch v tomto šampionáte. Ďakujem pretekárom za skvelé výkony na trati, mechanikom pri výmenách a príprave na toto podujatie a, samozrejme, všetkým naším partnerom a fanúšikom za ich priazeň.“

Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019
Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019

Pridané: 24.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »