Anketa:
Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019
ZdieľaťPridané: 24.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3569 [Šport - Cestné Motocykle]
Výborným výsledkom vstúpil do novej sezóny svetového šampionátu Endurance slovenský motocyklový tím Omega Maco Racing. Na podujatí 24 hodín Bol d´Or vo francúzskom Le Castellet vybojoval vynikajúce štvrté miesto a vyrovnal tak svoj najväčší úspech z týchto pretekov, rovnako štvrté miesto z roku 2016.
Na tímovom motocykli Yamaha sa mali striedať pretekári v zložení Pawel Szkopek (Poľsko), Bjorn Estment (Južná Afrika) a Jimmy Maccio (Francúzsko). Maccio sa však pri páde zranil a pred samotnými 24-hodinovými pretekmi sa tím dohodol na spolupráci s českým pretekárom Karlom Hanikom, ktorý sa do pretekov kvalifikoval ako náhradník továrenského tímu YART.
Do pretekov odštartoval v sobotu o 15. hodine Pawel Szkopek z 23. pozície, ktorú si tím vyjazdil v kvalifikácii spomedzi 56 súťažiacich tímov. Preteky však sprevádzalo nepriaznivé počasie, ktoré spôsobilo, že po necelých troch hodinách museli byť preteky prerušené a pokračovalo sa až o dvanásť hodín neskôr, o šiestej hodine ráno. Pred reštartom bol tím Omega Maco Racing už na 15. mieste a v postupe nahor pokračovala trojica pretekárov aj v druhej časti pretekov. Pred poludním už slovenský tím bojoval o skvelé piate miesto, ktoré mu nakoniec patrilo aj v cieli. Po diskvalifikácii tímu na štvrtom mieste sa nakoniec tím Omega Maco Racing posunul v klasifikácii pretekov práve na konečné štvrté miesto, ktoré mu tak patrí aj v priebežnom hodnotení šampionátu. Medzi súkromnými tímami je druhý a druhé miesto vybojoval aj v rámci Dunlop Independent Trophy.
Druhé podujatie sezóny 2019-2020 sa uskutoční 12. decembra v malajskom Sepangu ako osemhodinové preteky.
Martin Kuzma, majiteľ tímu:
„Štart do novej sezóny sa niesol v znamení pokračovania spolupráce s naším partnerom, spoločnosťou Omega a tomu zodpovedalo aj jazdecké obsadenie. Preteky sme šli na istotu s cieľom získať na úvod sezóny čo najviac bodov. Podmienky boli mimoriadne náročné, prišlo dokonca k prerušeniu pretekov, ale celý tím a pretekári tvrdo pracovali a bolo z toho skvelé štvrté miesto. Je to výborný vstup do novej sezóny a je krásne vidieť po rokoch smoly náš tím zase na priečkach, ktoré mu v tomto šampionáte patria. Navyše to bol opäť česko-slovenský tím, podobne ako to bolo v našich začiatkoch v tomto šampionáte. Ďakujem pretekárom za skvelé výkony na trati, mechanikom pri výmenách a príprave na toto podujatie a, samozrejme, všetkým naším partnerom a fanúšikom za ich priazeň.“
Pridané: 24.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Yamaha Maco Racing Team: vynikajúce štvrté miesto na Bol d´Or 2016! - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team na 24-hodinových pretekoch Bol d´Or - Redakcia
- Yamaha Maco Racing team na MS endurance v Oscherslebene 2014 - Redakcia
- MACO RACING oslavuje 20. výročie - Redakcia
- Maco Racing Team s dôležitými zmenami do roku 2020 - Redakcia
- MS endurance vyvrcholili v Bol d´Or – úspech MACO RACING TEAMU! - Redakcia
- Vytrvalostné preteky „8 hours of Slovakia ring“ vyhral YART - Redakcia
- Top 10 pre Yamaha Maco Racing Team v Le Mans 2016 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team úspešný v Le Mans 24h 2017 - Redakcia
- Nová sezóna EWC zahájená Bol d´Or - opäť aj s naším tímom Maco Racing - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!