ISSN 1336-6491 | Online: 1765 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29883
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17653)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12230)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019

 Zdieľať

Pridané: 27.06.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3794 [Šport - Enduro]

Počas uplynulého víkendu 15. a 16. júna sa neďaleko Košíc v obci Kavečany konalo v poradí už piate
podujatie seriálu MM SR Enduro a Countrycross 2019.

Miestny organizátor v Kavečanoch po skúsenostiach z regionálnych podujatí pripravil veľmi kvalitné enduro podujatie, kde si prišlo na svoje až 187 štartujúcich pretekárov počas oboch súťažných dní. Popri seriáli MM SR tu štartovali aj pretekári jazdiaci podujatia Alpe Adria, z rôznych okolitých krajín ako napríklad Maďarsko, Rakúsko, Poľsko a podobne.

Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019
Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019

V Kavečanoch sa štartovné pole rozdelilo na dve časti, prvý štart Hobby kategórií sa uskutočnil už o 8:00 ráno a pretekári odjazdili počas jedného aj druhého dňa 3 kolá. Druhý štart bol naplánovaný na 12:00, tu si sily pomerali aj tí najlepší a prvý deň odjazdili kolá 4 a druhý deň 3.

Už podľa mnohých ohlasov sa trať na tomto podujatí pretekárom veľmi páčila a pochvaľovali si jak prejazdy tak dva merané testy, na ktorých rozhodovali súboje o najlepší čas.

Prvý meraný test bol kúsok od obce, prívlastok mal Cross test a bol natiahnutý vo väčšej časti na odklonenej lúke, ktorá hlavne v prvých kolách bola veľmi zradná a nejedenkrát prekvapila pretekárov svojimi nástrahami. Druhý meraný test bol situovaný v tesnej blízkosti depa pretekov - na miestnej lyžiarskej zjazdovke s prívlastkom Enduro test. Ten sa jazdil už zväčša v lese a nechýbali výjazdy, prejazdy cez blato či vodu a mnohé technické pasáže, ktoré vyskúšali zručnosti pretekárov.

Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019
Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019

Spomedzi všetkých súťažiacich sa v sobotu najlepšie darilo juniorskému reprezentantovi Martinovi Giertlovi (SVK), ktorý vyhral jak absolútne poradie, tak triedu MM SR E1 a tiež aj MM SR Junior. Nedeľu si prvé miesto nenechal utiecť Thomas Hostinský (SVK), ktorý ovládol aj triedu MM SR E2. Hostinskému víťazstvo z nedele zaručilo absolútne prvé miesto v súčte bodov za oba súťažné dni a víťazstvo v triede MM SR E2. V triede MM SR E1 si prvé miesto vybojoval Jakub Zahustel (SVK), ktorý sa stal po súčte bodov aj najrýchlejším juniorom. V triede MM SR E3 zvíťazil Miroslav Ševela (SVK).

Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019
Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019

Medzi ženami si najlepšie počínala Katarína Juríčková (SVK), ktorá nedala svojim súperkám šancu. V triede MM SR Kadet si prvé miesto vybojoval Rastislav Kokavec (SVK). V triede MM SR Dorast sa najlepšie darilo Richardovi Haviarovi (SVK).

Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019
Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019

Pretekári, ktorí zvíťazili v jednotlivých triedach si rovnako dobre počínali aj v súťaži Alpe Adria. V triedach kategórií Slovenský pohár sa najlepšie darilo v triede SP E1 Pavlovi Gajdošovi (SVK). V triede SP E2 zvíťazil Ľubomír Kender (SVK) a v triede SP E3 bol najrýchlejší Erik Maringa (SVK).

V triede Hobby E1 zvíťazil Miroslav Lednický (SVK), v triede Hobby E2 zvíťazil Róbert Pivarči (SVK) a v triede Hobby E3 sa najviac darilo Erikovi Siklienkovi (SVK) z Motocross club Skýcov. V triede Regionál si prvé miesto vybojoval Patrik Maringa (SVK).

Medzi najskúsenejšími pretekármi zvíťazil v triede Superveterán Květoslav Kovář (CZE). V triede MM SR Veterán si prvé miesto vybojoval Martin Gottvald (CZE).V súťaži tímov vybojovali prvé miesto pretekári z BMT Gottbross teamu v zložení: Tomáš Čipka, Gabika Čipková, Filip Klabačka, Adam Gottwald a Martin Gottwald zloženie tímu je česko-slovenskej národnosti.

Podujatie v Kavečanoch sa nieslo vo veľmi priateľskom duchu, trať a zázemie v depe bolo pripravené výborne na veľmi vysokej úrovni, za čo patrí poďakovanie organizátorom z tímu PARTNERS RACING a ODY RACING TEAM a všetkým sponzorom, ktorí podujatie podporili. Sezóna 2019 pokračuje podujatím MM SR Countrycross v Žaškove 13. a 14. júla na domácej trati Štefana Svitka.

Pridané: 27.06.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »