Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1553 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29890
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17657)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Úspešná účasť slovenských jazdcov na ME Enduro 2019 v Lotyšsku!

 Zdieľať

Pridané: 09.07.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2948 [Šport - Enduro]

Počas posledného júnového víkendu (29.-30.6.2019) sa v lotyšskom meste Madona uskutočnilo tretie podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev Európy enduro. Na uvedenom šampionáte nás úspešne reperezentovala štvorica jazdcov Katarína Juríčková, Thomas Hostinský, Martin Giertl a Patrik Halgaš.

Počasie v Madone bolo veľmi premenlivé. V sobotu účastníkom komplikoval jazdenie silný vietor a nepríjemná zima. V nedeľu sa počasie umúdrilo a trochu sa oteplilo. Trať podľa slov našich jazdcov bola veľmi náročná a nebezpečná. Povrch terénu sa skladal prevažne z piesku, celkovo bola trať zo sypkého materiálu, čím sa stávala prašná, obsahovala niekedy neviditeľné korene, kamene... Testy, ktoré museli jazdci absolvovať, boli tiež veľmi náročné a rýchle.

slovenski jazdci ME lotyssko
slovenski jazdci ME lotyssko

Patrik HALGAŠ (#307) si z našej štvorice počínal v Lotyšsku najlepšie, keď počas oboch súťažných dní prišiel do cieľa na treťom mieste, čo znamená, že si z Madony priviezol vynikajúcu bronzovú priečku vo svojej triede 250 2T. Rýchlejší bol len Adam Tomictek z Poľska na druhom mieste a víťaz Maurizio Micheluz z Talianska, ktorý je i lídrom priebežného poradia šampionátu danej triedy 250 2T.

Halgas tretie miesto
Halgas tretie miesto

Na druhom mieste v priebežnom poradí je náš slovenský jazdec Thomas HOSTINSKÝ (#301), ktorý si po oba dni vybojoval v Lotyšsku štvrtú priečku a teda i v konečnom poradí bol v Madone na 4.mieste. „Trať bola naozaj veľmi náročná a prašná, sypký materiál neraz prekrýval rôzne nástrahy trate, pridával na nebezpečnosti. Nechcel som zbytočne riskovať zranenie a tak to vyšlo na štvrtú priečku.“ – povedal Thomas na ceste domov z Lotyšska.

V náročnej medzinárodnej konkurencii sa nestratil ani slovenský junior Martin GIERTL (#106), pre ktorého to bol po domácom Brezne prvý štart na ME v tomto roku v zahraničí. Martin si vo svojej triede Junior E1 vybojoval v prvý súťažný deň 4. miesto a v nedeľu skončil na 5. mieste, piatu priečku obsadil i v súčte oboch súťažných dní a 5-ty je i v priebežnom poradí pred záverečným podujatím seriálu ME 2019 vo Fínsku. Suverénnym víťazom juniorskej E1 triedy sa stal mladý fínsky jazdec Roni Kytönen, ktorý zvíťazil i v absolútnom poradí bez rozdielu tried na Majstrovstvách Európy. "Toto víťazstvo mi dodáva veľa sebavedomia," povedal Roni, ktorého na ME v Madone sprevádzal jeho otec Vesa - bývalý majster sveta Enduro (1999).

v depe
v depe

Medzi ženami hájila slovenskú trikolóru Katka JURÍČKOVÁ (#555), ktorá si v sobotu vyjazdila 8. miesto a v nedeľu, žiaľ, nedojazdila. „Som nahnevaná. Do Lotyšska som prišla s víziou výborného umiestnenia, ale v nedeľu mi počas jazdy vyskočilo rameno a v preteku som ďalej nemohla porkačovať. Ako Thomas uviedol, trať bola naozaj veľmi náročná, pod pieskom sa ukrývali rôzne kamene, konáre...ktoré nám jazdu skutočne znepríjemňovali“. V tejto triede zvíťazila švédska jazdkyňa Hanna Berzelius.
Všetkým našim jazdcom gratulujeme k výborným umiesteniam a účasti na ME enduro v Lotyšsku. Tohtoročný európsky šampionát vyvrcholí záverečným podujatím vo Fínsku/Heinola 6.-8.9.2019, kde bude i FIM Európa šampionát národných a klubových tímov.

Priebežné poradie seriálu ME enduro 2019 nájdete na: www.fim-europe.eu/events/709

Pridané: 09.07.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »