Anketa:
Úspešná účasť slovenských jazdcov na ME Enduro 2019 v Lotyšsku!
ZdieľaťPridané: 09.07.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2948 [Šport - Enduro]
Počas posledného júnového víkendu (29.-30.6.2019) sa v lotyšskom meste Madona uskutočnilo tretie podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev Európy enduro. Na uvedenom šampionáte nás úspešne reperezentovala štvorica jazdcov Katarína Juríčková, Thomas Hostinský, Martin Giertl a Patrik Halgaš.
Počasie v Madone bolo veľmi premenlivé. V sobotu účastníkom komplikoval jazdenie silný vietor a nepríjemná zima. V nedeľu sa počasie umúdrilo a trochu sa oteplilo. Trať podľa slov našich jazdcov bola veľmi náročná a nebezpečná. Povrch terénu sa skladal prevažne z piesku, celkovo bola trať zo sypkého materiálu, čím sa stávala prašná, obsahovala niekedy neviditeľné korene, kamene... Testy, ktoré museli jazdci absolvovať, boli tiež veľmi náročné a rýchle.
Patrik HALGAŠ (#307) si z našej štvorice počínal v Lotyšsku najlepšie, keď počas oboch súťažných dní prišiel do cieľa na treťom mieste, čo znamená, že si z Madony priviezol vynikajúcu bronzovú priečku vo svojej triede 250 2T. Rýchlejší bol len Adam Tomictek z Poľska na druhom mieste a víťaz Maurizio Micheluz z Talianska, ktorý je i lídrom priebežného poradia šampionátu danej triedy 250 2T.
Na druhom mieste v priebežnom poradí je náš slovenský jazdec Thomas HOSTINSKÝ (#301), ktorý si po oba dni vybojoval v Lotyšsku štvrtú priečku a teda i v konečnom poradí bol v Madone na 4.mieste. „Trať bola naozaj veľmi náročná a prašná, sypký materiál neraz prekrýval rôzne nástrahy trate, pridával na nebezpečnosti. Nechcel som zbytočne riskovať zranenie a tak to vyšlo na štvrtú priečku.“ – povedal Thomas na ceste domov z Lotyšska.
V náročnej medzinárodnej konkurencii sa nestratil ani slovenský junior Martin GIERTL (#106), pre ktorého to bol po domácom Brezne prvý štart na ME v tomto roku v zahraničí. Martin si vo svojej triede Junior E1 vybojoval v prvý súťažný deň 4. miesto a v nedeľu skončil na 5. mieste, piatu priečku obsadil i v súčte oboch súťažných dní a 5-ty je i v priebežnom poradí pred záverečným podujatím seriálu ME 2019 vo Fínsku. Suverénnym víťazom juniorskej E1 triedy sa stal mladý fínsky jazdec Roni Kytönen, ktorý zvíťazil i v absolútnom poradí bez rozdielu tried na Majstrovstvách Európy. "Toto víťazstvo mi dodáva veľa sebavedomia," povedal Roni, ktorého na ME v Madone sprevádzal jeho otec Vesa - bývalý majster sveta Enduro (1999).
Medzi ženami hájila slovenskú trikolóru Katka JURÍČKOVÁ (#555), ktorá si v sobotu vyjazdila 8. miesto a v nedeľu, žiaľ, nedojazdila. „Som nahnevaná. Do Lotyšska som prišla s víziou výborného umiestnenia, ale v nedeľu mi počas jazdy vyskočilo rameno a v preteku som ďalej nemohla porkačovať. Ako Thomas uviedol, trať bola naozaj veľmi náročná, pod pieskom sa ukrývali rôzne kamene, konáre...ktoré nám jazdu skutočne znepríjemňovali“. V tejto triede zvíťazila švédska jazdkyňa Hanna Berzelius.
Všetkým našim jazdcom gratulujeme k výborným umiesteniam a účasti na ME enduro v Lotyšsku. Tohtoročný európsky šampionát vyvrcholí záverečným podujatím vo Fínsku/Heinola 6.-8.9.2019, kde bude i FIM Európa šampionát národných a klubových tímov.
Priebežné poradie seriálu ME enduro 2019 nájdete na: www.fim-europe.eu/events/709
Pridané: 09.07.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- ME ENDURO 2019 – chlapci vezú domov dve strieborne medaile!!! - Redakcia
- Enduro a CountryCross 2019 zahájený tradične v Borskom Mikuláši - Redakcia
- Úspešný európsky šampionát enduro v Brezne 2019 - Redakcia
- MS SuperEnduro v Poľsku 2013 aj so slovenskou účasťou - Redakcia
- Medzinárodné majstrovstvá SR v endure a Alpe Adria – Kavečany 2019 - Redakcia
- ME enduro - Lotyšsko - Úspech Slovákov !!! - Awia
- Finále ME Enduro 2012 - V Krompachoch tri krát bronz pre Slovensko! - Redakcia
- ISDE 2013 Sardínia – Slovenská juniorka už len v trojici - Redakcia
- ISDE 2013 - Slovensko v súťaži juniorských trophy teamov a v súťaži klubových tímov - Redakcia
- ISDE 2013 Sardínia - 4. deň - Slovenská juniorka oslabená o ďalšieho jazdca - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!