Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29836
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17631)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (54)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ducati oznámila prvý bike s radar technológiou vpredu aj vzadu - Multistrada V4 2021

 Zdieľať

Pridané: 12.10.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6683 [Bleskovky - Novinky]

Štvrtá generácia jedného z najpopulárnejších bikov z Bolone - Multistrada dostane nový V4 motor a kopu technologických noviniek.

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

Výroba novej Multistrady už v továrni v Borgo Panigale začala a oficiálne bude motorka predstavená 4. novembra 2020.

DUCATI Multistrada V4 vývojový team - Ducati Multistrada V4 2021
DUCATI Multistrada V4 vývojový team - Ducati Multistrada V4 2021

Multa dostane nový motor V4 ktorý ponúkne hladší chod, športový prejav ale aj rekordne dlhý servisný interval. Všetky detajly motora výrobca oznámi 15. októbra.

Tou najväčšou novinkou je však využitie radarových asistentov. Tento zámer Ducati oznámila ešte v roku 2018. Vývoj prebiehal niekoľko rokov spolu s partnerom firmou Bosch a motorka bude mať dva radary.

DUCATI predný radar - Ducati Multistrada V4 2021
DUCATI predný radar - Ducati Multistrada V4 2021

Každý má kompaktné rozmery (70 x 60 x 28 mm - asi ako akčná kamera, hmotnosť 190 g) Predný radar sa využije pre adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) ktorý bude udržiavať vzdialenosť (nastaviteľné 4 stupne) od ostatných vozidiel. Systém má priniesť jazdcovi pohodlie a bezpečnosť hlavne na diaľniciach.

DUCATI zadný radar - Ducati Multistrada V4 2021
DUCATI zadný radar - Ducati Multistrada V4 2021

Zadný radar sleduje vozidlá za motorkou a to ako tie v slepom uhle - BSD (Blind Spot Detection) ale aj rýchlo sa približujúce vozidlá zozadu.

DUCATI Radar 70 x 60 x 28 mm - Ducati Multistrada V4 2021
DUCATI Radar 70 x 60 x 28 mm - Ducati Multistrada V4 2021

Motor:

Ducati novým V4 motorm pre Multistradu V4 2021 rúca zaužívané predsudky. V4 motor je o 1,2 kg ľahší a dokonca kompaktnejší ako 1260 ccm Testastretta DVT V2 motor. Nový motor je o 85 mm kratší, 95 mm nižší a len o 20 mm širší.

V4 má hladší chod, 170 koní, 125 Nm a servisný interval nastavovania ventilov až 60 000 km. Ovládanie ventilov ale nezabezpečuje desmodromický rozvod, ale klasika s pružinami, čo môže niektorým fanúšikom vadiť.

Video: Ducati Multistrada V4 2021 - motor je ľahší ako V2 má 170 koní, 125 Nm a 60 000 km interval nastavovania ventilov

Video: Ducati Multistrada V4 2021 - ako sa vyrába motor

Video: Motor Ducati V4 Granturismo pre Multistradu V4 2021 | Vlastnosti

Pridané: 12.10.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (54)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »