Anketa:
Ducati oznámila prvý bike s radar technológiou vpredu aj vzadu - Multistrada V4 2021
ZdieľaťPridané: 12.10.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6683 [Bleskovky - Novinky]
Štvrtá generácia jedného z najpopulárnejších bikov z Bolone - Multistrada dostane nový V4 motor a kopu technologických noviniek.
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Výroba novej Multistrady už v továrni v Borgo Panigale začala a oficiálne bude motorka predstavená 4. novembra 2020.
Multa dostane nový motor V4 ktorý ponúkne hladší chod, športový prejav ale aj rekordne dlhý servisný interval. Všetky detajly motora výrobca oznámi 15. októbra.
Tou najväčšou novinkou je však využitie radarových asistentov. Tento zámer Ducati oznámila ešte v roku 2018. Vývoj prebiehal niekoľko rokov spolu s partnerom firmou Bosch a motorka bude mať dva radary.
Každý má kompaktné rozmery (70 x 60 x 28 mm - asi ako akčná kamera, hmotnosť 190 g) Predný radar sa využije pre adaptívny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) ktorý bude udržiavať vzdialenosť (nastaviteľné 4 stupne) od ostatných vozidiel. Systém má priniesť jazdcovi pohodlie a bezpečnosť hlavne na diaľniciach.
Zadný radar sleduje vozidlá za motorkou a to ako tie v slepom uhle - BSD (Blind Spot Detection) ale aj rýchlo sa približujúce vozidlá zozadu.
Motor:
Ducati novým V4 motorm pre Multistradu V4 2021 rúca zaužívané predsudky. V4 motor je o 1,2 kg ľahší a dokonca kompaktnejší ako 1260 ccm Testastretta DVT V2 motor. Nový motor je o 85 mm kratší, 95 mm nižší a len o 20 mm širší.
V4 má hladší chod, 170 koní, 125 Nm a servisný interval nastavovania ventilov až 60 000 km. Ovládanie ventilov ale nezabezpečuje desmodromický rozvod, ale klasika s pružinami, čo môže niektorým fanúšikom vadiť.
Video: Ducati Multistrada V4 2021 - motor je ľahší ako V2 má 170 koní, 125 Nm a 60 000 km interval nastavovania ventilov
Video: Ducati Multistrada V4 2021 - ako sa vyrába motor
Video: Motor Ducati V4 Granturismo pre Multistradu V4 2021 | Vlastnosti
Pridané: 12.10.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- BMW R 1250 RT 2021 dostáva nové technológie: tempomat s radarom, naklápací svetlomet a obrovský displej - Awia
- Ducati Multistrada V4 2021 - všetky špecifikácie odhalené - Awia
- Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom - Herghott
- Očakávaná KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021 odhalená - Awia
- Špiónska fotka novej Ducati Multistrada V4 s jednostrannou kyvkou - Herghott
- Honda v Indii predstavila nádherný retro bike H’ness CB350 2021 - Awia
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022) - Herghott
- Ducati Streetfighter V4 pre rok 2021 v EURO 5 a novom prevedení Dark Stealth - Awia
- EICMA 2021: Kawasaki Ninja H2 SX s dvoma radarmi a inovovaný Versys 650 2022 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!