Anketa:
Ducati predstavila viac než sexi enduro DesertX
ZdieľaťPridané: 10.12.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5905 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Všetci sme vedeli že príde, ale že bude nakoniec tak blízko konceptu predstaveného na výstave Eicma, a že bude vyzerať až tak neodolateľne, nikto z nás netušil. Dámy a páni, prichádza prvé ozajstné enduro od Ducati, úplná novinka s názvom DesertX.
Najväčšou zmenou oproti konceptu z roku 2019 je každopádne motor, pretože plánovaný vzducháč Ducati nahradila kvapalinovou Testastrettou s objemom 937 kubíkov. V DesertX je naladená na 110 koní pri 9 250 otáčkach a 92 Nm pri 6 500. Aj kvalty sú naskladané trochu inak; jednotka, dvojka a šestka sú kratšie.
DesertX má ako skutočný dakarský stroj palivovú nádrž aj vzadu. Tá má objem 8 litrov, klasická predná potom 21 litrov.
Kolesá sú 21/18, vypletané a bezdušové, inak si to ani nevieme predstaviť! Celé odpruženie je Kayaba, so zdvihmi 230 a 220 mm. Svetlá výška je slušných 250 mm, sedlo vo výške 875 mm. Pod spolujazdcovým sedlom je plošinka na batožinu, čiže nie je potrebné ho mať stále na motorke.
Vpredu nájdeme radiálne uchytené strmene Brembo M50, softvér je potom náklonovo citlivý a ABS úplne vypínateľné, a to priamym tlačidlom.
Farebná TFT prístrojovka má uhlopriečku 5 palcov a je orientovaná na výšku, presne ako na dakarských strojoch.
Nechýbajú jazdné módy, trakčná, wheelie control, motorová brzda, tempomat, quickshifter. Pohotovostná hmotnosť DesertX je 223 kg. Otázne je, či je to pri plných oboch nádržiach, alebo len hlavnej.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Ducati |
Model: | DesertX |
Rok: | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 937 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 92 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 230 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová BREMBO Monobloc |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 - 21 M/C 54V M+S TL |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R18 M/C 70V M+S TL |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 178 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 200 kg |
Výška sedla: | 875 mm |
Rázvor: | 1608 mm |
Objem nádrže: | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 281 km |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | Ducati Skyhook Suspension EVO |
Poznámka: | |
Poznámka: | Motor Testastretta 11° Ducati Wheelie Control Cena 06/2022: 15 990 EUR |
Pridané: 10.12.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 - Awia
- Ako prví na Slovensku sme vyskúšali prelomovú Ducati Multistrada V4 S s radarom - Herghott
- Nenápadný fešák Triumph Tiger 1200 XRT 2018 dáva dole ostrieľaných konkurentov - Herghott
- Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special - Herghott
- Suzuki V-Strom 1000 ABS 2014 - zeON
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
- Honda CRF300L a CRF300 RALLY 2021 – vylepšené ľahké dual-sportky s novým motorom - Redakcia
- Ducati predstavila naloženú verziu Multistrady 1200 Enduro - Herghott
- Unikli prvé obrázky reálnej podoby adventure modelu CFMOTO 800MT - Herghott
- Ducati predstaví off-road s 21-palcovým kolesom vpredu - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora