ISSN 1336-6491 | Online: 1492 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30254
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17848)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12406)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: XL ENDURO RACE 2025, Trenčín

 Zdieľať

Pridané: 17.04.2025 Autor: zero1995
Čitatelia: 1113 [Šport - Enduro]

XL ENDURO RACE spolupráci s MOTOPARK Trenčín, Vás pozývajú na XL ENDURO pretek pre všetkých nadšencov veľkých motoriek. Vítaní sú všetci.

Kedy: 6 - 8. 6. 2025

Kde: MOTOPARK Trenčín na pripravenej enduro trati

XL ENDURO RACE 2025, Trenčín
XL ENDURO RACE 2025, Trenčín

Pre koho? Pre úplne každého fanúšika XL enduro a Adventure!

V prvom rade samozrejme pre endurákov - pretekárov. Na štarte chceme vidieť znovu cestovné endurá každej kubatúry od jednovalcov až po mastodonty ako GS, KTM LC 8, Africa Twin či Tigre.

Kategórie:

  • open 450
  • rally 450-599 (rally moto s cocpitom)
  • 1V600 a viac
  • 2v600 a viac
  • veterán (motocykel do roku 1989)
  • deti (menšia nenáročná trať bez rozdielu veku a kubatúry)

Program:

Piatok: príjazd, registrácia, voľný tréning v celom areáli, voľná zábava

Sobota:
8:00-9:30 voľný tréning
10:00-11:00 detský pretek
12.30-15:30 hlavný pretek
17:00 vyhodnotenie
18:00 after party

Nedeľa: voľný tréning, odchod domov, nedeľné jazdenie nie je v cene štartovného

Pretek:

Pretek pozostáva z 90 minút jazdenia na enduro-motocorsovej trati a na počet kôl (5-6km kolo)

Počas akcie bude zabezpečený bufet a toalety. Sprchy ani elektrika v areáli nie je. V depe je možnosť stanovať alebo spať vo vlastných autách. Počas preteku bude zabezpečená základná lekárska pomoc dobrovoľnými hasičmi. Všetci úcastníci si zodpovedajú za seba a techniku sami. Pri registrácii podpíšu reverz.

Viac info: Samuel Kotvas 0948 635 563

Motopark Trenčín - MX Trať, Slovensko - Bod záujmu
Motopark Trenčín - MX Trať, Slovensko - Bod záujmu

Štartovné a registrácia:

Pre organizáciu preteku je nutná účasť minimálne 40 pretekárov.

  • Štartovné XL ENDURO RACE 2025, Trenčín - 55 EUR do 10.5.2025 - platí sa vopred.
  • Štartovné po termíne uzávierky (10.5.2025) na mieste v hotovosti 65 EUR

Štartovné je nevratné (s výnimkou situácie, ak dôjde k zrušeniu preteku zo strany usporiadateľa).

V cene štartovného poplatku je:

  • parkovanie auta i motocykla v areáli / vstup do DEPA
  • 2x nocľah vo vlastnom stane / aute v depe
  • tréning v celom areáli motoparku piatok sobota. Iba počas preteku sa nebude dať trénovať
  • účasť v preteku
  • záchranná služba - dobrovoľný hasičky zbor so zdravotnou sestrou počas preteku
  • štartovné čísla, účastnícka medaila
  • prístup k sociálnym zariadeniam

Registrácia:

Motorka musí spĺňať tieto kritériá:

  • namontovaná sériová alebo ladená koncovka výfuku (s homologizáciou), nadmerne hlučné motocykle nebudú vpustené na trať;
  • dobrý technický stav, doplnené prevádzkové kvapaliny, neuniká olej;
  • funkčné obe brzdy a brzdové obloženie bez opotrebenia;
  • funkčné svetlomety a brzdové svetlo;
  • motocykel musí byť možné naštartovať vlastným štartérom;
  • pneumatiky s dostatočným dezénom, doporučujeme terénne pneu;
  • úpravy na zvýšenie výkonu nie sú obmedzené, ale nesmú byť na úkor bezpečnosti a funkčnosti motocykla;
  • správne umiestnené štartovné číslo a pripevnená tabuľka s evidenčným číslom (ŠPZ)
  • V kategórii Open výnimka - budú do preteku vpustené aj motocykle bez ŠPZ, pokiaľ splnia ostatné požiadavky
  • motorka musí prísť na prebierku čistá! Pre výnimku v inej kategórii kontaktujte organizátora preteku.

Jazdec a jeho vybavenie:

  • motocyklové oblečenie v dobrom stave s protektormi na lakťoch, ramenách, chrbte a kolenách. Doporučujeme kompletné ochranné prvky (MX korytnačka);
  • integrálna helma s funkčným zapínaním a homologizáciou pre prevádzku v cestnej premávke. Povolené sú aj prilby vyklápacie a motokrosové;
  • motocyklové rukavice a čižmy v dobrom stave. Doporučujeme rukavice s protektormi a čižmy s výstuhami, pevné vysoké enduro či motokrosové;

Tešíme sa na Vás.

Kde: MOTOPARK Trenčín na pripravenej enduro trati

Mapa:

Pridané: 17.04.2025 Autor: zero1995 Zdieľať

Súvisiace články:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »