Anketa:
EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 1395 [Novinky - Predstavujeme]
BMW Motorrad rozširuje rodinu GS o nový F 450 GS – kompaktné, ľahké a plnohodnotné dobrodružné enduro pre jazdcov s vodičákom A2. Prináša autentický GS zážitok, skvelý výkon, nízku hmotnosť a najmodernejšiu techniku v priateľskom a dostupnom balení.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
BMW F 450 GS je vstupnou bránou do sveta “geländesportov”. Ľahký, intuitívny a odolný – presne taký, aký má byť moderný spoločník na každodenné jazdenie aj víkendové úlety do terénu.
- Výkon: 48 hp (35 kW).
- Krútiaci moment: 43 Nm.
- Hmotnosť: 178 kg.
- Nádrž: 14 litrov.
- Displej: 6,5” TFT s konektivitou.
- Podvozok KYB s mo+znosťou nastavenia
- Kolesá: 19” vpredu (100/90-19) a 17” vzadu (130/80-17).
Video: BMW F 450 GS 2026
Motor a výkon
V ráme pracuje úplne nový 420 cm³ dvojvalec s 35 kW (48 hp) a 43 Nm. Vďaka 135° kľukovému hriadeľu má plynulý, charakterný záťah a spotrebu len 3,8 l/100 km.
- Výkon: 48 hp / 43 Nm.
- Spotreba: 3,8 l/100 km.
- Dojazd cez 350 km s 14 l nádržou.
Technológie a jazdné režimy
Nová Easy Ride Clutch (ERC) mení pravidlá hry – automatická spojka zjednodušuje štart aj radenie. Spolu so Shift Assistant Pro ide o pohodlné, ale stále športové riešenie.
- ERC spojka – bez potreby manuálneho ovládania.
- Shift Assistant Pro – radenie hore/dole bez spojky.
- Jazdné režimy: Rain, Road, Enduro (+ Enduro Pro).
- ABS Pro, DTC, DBC a MSR v štandarde.
Podvozok a brzdy
BMW sa zameralo na maximálnu stabilitu aj zábavu, a preto dostalo F 450 GS úplne nový rám a precízne naladené odpruženie. Nový oceľový priehradový rám je ľahký, pevný a poskytuje istotu na asfalte aj mimo neho. Vpredu pracuje 43 mm KYB upside-down vidlica, vzadu hliníková kyvka s centrálnym tlmičom s progresívnym útlmom.
- 43 mm KYB USD vidlica – nastaviteľná pre útlm a odskok.
- KYB centrálny tlmič – s progresívnym tlmením a nastaviteľným predpätím.
- Kolesá: 19” vpredu (100/90-19) a 17” vzadu (130/80-17).
- Brembo štvorpiestikové brzdy vpredu, 310 mm kotúč.
- Jednopiesta ByBre brzda vzadu, 240 mm kotúč.
- ABS Pro a Dynamic Brake Control v štandarde.
Ergonómia a výbava
Jazdná pozícia je prirodzená, pohodlná a zvládne aj dlhé trasy. BMW pridalo 6,5” TFT displej, LED svetlá, vyhrievané rukoväte a USB-C zásuvku.
- Tri výšky sedla: 830 / 845 / 865 mm.
- Vyhrievané rukoväte v štandarde.
- 6,5” TFT s navigáciou a konektivitou.
- Voliteľné plexi, batožina a vypletané kolesá.
Dizajn a verzie
F 450 GS sa drží ikonického štýlu “X” svetla a kompaktného tela. Každá verzia má vlastný charakter – od základnej až po vrcholnú Trophy.
- F 450 GS Basic – klasika v Cosmic Black.
- Exclusive – s Riding Modes Pro a Shift Assistant Pro.
- Sport – v Racing Red so športovým podvozkom.
- Trophy – v Racing Blue, s ERC spojkou a rally štýlom.
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | BMW |
| Model: | F 450 GS |
| Rok: | 2026 |
| Novinka: | NOVINKA 2026 |
| Kategória: | Cestovné enduro |
| Motor: | |
| Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
| Objem: | 420 ccm |
| Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8750 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 6750 ot. |
| Kompresný pomer: | 13:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 51.6 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 180 mm |
| Zdvih vzadu: | 180 mm |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo |
| Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
| Pneu vpredu: | 100/90 R19 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
| Pneu vzadu: | 130/80 R17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 178 kg |
| Výška sedla: | 845 mm |
| Rázvor: | 1465 mm |
| Dĺžka: | 2161 mm |
| Šírka: | 869 mm |
| Objem nádrže: | 14 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Max. rýchlosť: | 165 km/h |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 5.9 s |
| Spotreba paliva: | 3.8 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 276 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | za príplatok |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | za príplatok |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Quick-shift: | za príplatok |
| Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | nastaviteľný podvozok KYB |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | Vypletané kolesá sú voliteľné ERC spojka – bez potreby manuálneho ovládania. |
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M - Redakcia
- Čo môžeme očakávať na výstave EICMA 2025 - prehľad možných noviniek 2026 - Awia
- BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure - Awia
- Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025 - Awia
- Honda na EICMA 2025: novinka CB1000GT, Honda WN7, prototyp V3R 900 E-Compressor a E-Clutch do viacerých modelov - Awia
- EICMA 2016 - KTM ukázala nové Duke 390, 1290 a prototyp dvojvalcového Duke 790 - Awia
- Nové BMW R 1300 GS 2024 oficiálne odhalené! Pozri si všetky detaily! - Awia
- Nový cestovateľ - BMW R 1200 GS 2013 - zeON
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026 - Redakcia
- BMW predstavilo nový 1800 kubíkový boxer motor - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2025: Royal Enfield oslavuje 125 rokov na EICMA 2025 s novými modelmi Bullet 650, Classic 650 Special Edition a Flying Flea S6
- EICMA 2025: Norton Manx R 2026: britský návrat v štýle – superbike s výkonom 206 koní
- EICMA 2025: Suzuki SV-7GX 2026: V2 motor nekončí pokračuje v novom crossoveri
- Honda na EICMA 2025: novinka CB1000GT, Honda WN7, prototyp V3R 900 E-Compressor a E-Clutch do viacerých modelov
- Yamaha XSR900 GP 2026 Legend Yellow – pocta Kennymu Robertsovi
- MV Agusta Brutale 800 2026 – naháč s DNA športového motocykla
- Kawasaki vybalila nové Ninja ZX-10R/RR – pre rok 2026
- Čo môžeme očakávať na výstave EICMA 2025 - prehľad možných noviniek 2026
- Triumph odhaľuje nový rad Bonneville 2026: viac techniky, viac štýlu, stále rovnaký charakter
- Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora




















































