Anketa:
BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
ZdieľaťPridané: 06.07.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8030 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.
Komu sa zdala R1300 GS subtilná tak ten bude z novej Adventure myslím si naozaj nadšený. Dizajnéri sa nechali uniesť a zdá sa že nemali žiadne zábrany. Z motorky na prvý pohľad srší že je to naozaj veľká adventúra ako sme boli u BMW zvyknutí.
Pozri si viac o R 1300 GS:
28.09.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28723 [Bleskovky - Novinky]
Nové BMW R 1300 GS 2024 oficiálne odhalené! Pozri si všetky detaily!
Dnes značka BMW v novom múzeu BMW Motorrad Welt v Berlíne ukázala dlho očakávané nové GS. Je silnejšie, ľahšie (mínus 12 kg), obratnejšie a s novými technológiami. Zostal samozrejme boxer motor so ShiftCamom, ale aj telelever s novým označením EVO. Predstavené sú hneď 4 verzie.
Video: Prvý test BMW R 1300 GS 2024: Je nasledovník legendy hodný svojho mena?
Video: Slovenská premiéra: Predstavenie novej BMW R 1300 GS Adventure 2025
V BMW sa nejako nesnažili hrať na kompaktnosť. Z Adventury na prvý pohľad srší ako hranatým tvarom veľkej 30 litrovej nádrže dáva najavo svoje majestátne rozmery.
Video: Predstavenie BMW R 1300 GS Adventure v Garmisch Partenkirchen
Základná technika zostáva rovnaká ako v štandardnom modeli. To sa týka motora ktorý má identické parametre tak isto je rovnaký kovový zvarenec rámu v prednej časti a hliníková podsedlová montovaná zadná časť. Novinkou je však voliteľný systém Automated Shift Assistant (ASA) o ktorom sme už písali a ktorí umožňuje jazdiť v automatickom móde prevodovky a vtedy motorka nie je vybavená ani spojkovou páčkou.
05.05.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3785 [Bleskovky - Novinky]
BMW predstavuje automatickú spojku a prevodovku - Automated Shift Assistant (ASA)
Systém ponúkne plne automatizované ovládanie spojky s manuálnym alebo automatickým radením prevodov prevodovky.
Pri pohľade stredu je ihneď evidentné že ide model Adventure, pretože nové svetlo v tváre X dopĺňajú dve po bokoch umiestnené doplnkové svetlá a samozrejme majestátný široký tvar celej motorky.
Video: BMW R 1300 GS Adventure 2025 - detajly
Designovou zaujímavosťou je nový systém montáže batožiny batožiny na nádrž v predné časti aj v posedlovej časti, kde sú predpripravené úchyty pre rôzne originálne príslušenstvo. Dokonca niektoré panely v rámci kapotáže sa dajú vymeniť za gumené hliníkové alebo panely prispôsobené na upevnenie dodatočnej batožiny.
Nové sú hliníkové kufre s integrovanými magnetickými spojkami - elektrické rozhranie pre USB nabíjacie zásuvky a osvetlenie. Voliteľný je aj systém rozšírenia objemu kufrov.
Čo sa týka elektroniky je výbava bohatá rovnako ako u základného modelu vrátane elektronického podvozku a aj s možnosťou nastavovania výšky respektíve zníženia pri zastavovaní. To sa pri Adventure hodí ešte viac keďže má vyššie zdvihy podvozka, väčšiu nádrž a tým pádom aj väčšiu hmotnosť. Za príplatok sú systémy spolupracujúce s radamom ako Asistent jazdy s aktívnym tempomatom (ACC), varovaním pred prednou kolíziou (FCW), varovaním pred zmenou jazdného pruhu a – teraz novinka – varovaním pred kolíziou zozadu (RECW).
To najlepšie z nového BMW R 1300 GS Adventure:
- Automated Shift Assistant (ASA) s automatickým ovládaním spojky robí jazdu na motorke ešte pohodlnejšou.
- Úplne novo navrhnutý motor boxer so spodnou prevodovkou a technológiou BMW ShiftCam na zmenu časovania ventilov a zdvihu ventilov na sacej strane.
- Najvýkonnejší boxer motor BMW všetkých čias.
- Výkonná odozva v celom rozsahu otáčok motora, príkladná spotreba paliva, úrovne emisií, plynulý chod a kultivovanosť.
- Výkon a krútiaci moment: 107 kW (145 k) pri 7 750 ot./min a 149 Nm pri 6 500 ot./min.
- Systém snímača klepania pre optimalizované cestovanie.
- Úplne prepracovaný podvozok v porovnaní s predchádzajúcim modelom s plechovým hlavným rámom a zadným rámom z hliníkových mriežkových trubiek. Ešte väčšia presnosť riadenia a jazdná stabilita vďaka novému teleleveru EVO s pružným prvkom a prepracovanému vedeniu zadného kolesa EVO Paralever.
- BMW Motorrad Full Integral ABS ako štandard.
- Štyri jazdné režimy ako štandard.
- Regulácia krútiaceho momentu motora (MSR), Dynamic Brake Control (DBC) a Hill Start Control (HSC) ako štandard.
- Jazdné režimy Pro s dodatočnými jazdnými režimami ako voliteľné vybavenie z výroby.
- Dynamická kontrola trakcie DTC ako štandard.
- Elektronické dynamické nastavenie odpruženia (DSA) ako voliteľné vybavenie z výroby s dynamickým nastavením tlmenia a tuhosti pruženia a tiež kompenzáciou zaťaženia.
- Adaptívne riadenie výšky vozidla, komfortné a športové odpruženie ako voliteľná výbava už z výroby.
- Matrix LED svetlomety a novo vyvinuté prídavné svetlomety štandardne integrované do karosérie.
- Headlight Pro s adaptívnymi svetlometmi ako voliteľná výbava z výroby.
- Štandardné chrániče rúk s integrovanými ukazovateľmi smeru.
- 30-litrová hliníková nádrž.
- Dynamický tempomat (DCC) s brzdovou funkciou ako štandard.
- Asistent jazdy s aktívnym tempomatom (ACC), varovaním pred prednou zrážkou (FCW), varovaním pred zmenou jazdného pruhu a varovaním pred kolíziou zozadu (RECW) pre bezpečnú a pohodlnú jazdu na motorke ako voliteľné vybavenie z výroby.
- Nabíjací priestor pre smartfón s integrovanou USB zásuvkou a 12 V palubnou zásuvkou ako štandard.
- Vyhrievanie sedadiel pre jazdca a spolujazdca pre lepšie cestovanie ako voliteľné vybavenie z výroby.
- Nástavce riadidiel do 30 mm ako voliteľné vybavenie z výroby.
- Široká škála variantov výšky sedadla ako voliteľné vybavenie z výroby.
- Konektivita: Multifunkčný prístrojový panel so 6,5-palcovou plnofarebnou TFT obrazovkou a mnohými funkciami ako štandard.
- RDC, Keyless Ride a vyhrievané rukoväte ako štandard.
- Inteligentné núdzové volanie ako štandard (v závislosti od trhu).
- Atraktívny základný variant spolu s modelovými variantmi Triple Black, GS Trophy a Option 719 Karakorum.
- Široká ponuka voliteľnej výbavy, originálne príslušenstvo BMW Motorrad.
Rozšírený štandardná výbavy nového BMW R 1300 GS Adventure v porovnaní s predchádzajúcim modelom:
- Vyhrievané rukoväte.
- Bezkľúčová jazda (riadenie, zapaľovanie a zámok palivovej nádrže).
- Monitor tlaku v pneumatikách.
- Ovládanie krútiaceho momentu motora.
- BMW Motorrad Full Integral ABS Pro.
- Tempomat DCC s brzdovou funkciou.
- DSA.
- Prídavné svetlomety.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1300 GS Adventure |
Rok: | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1300 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 149 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 106.50 x 73.00 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 285 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 269 kg |
Výška sedla: | 870 mm |
Rázvor: | 1534 mm |
Dĺžka: | 2280 mm |
Šírka: | 1012 mm |
Objem nádrže: | 30 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 220 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.4 s |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 459 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii aj príadavné svetlá |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok Automated Shift Assistant (ASA) |
Iná výbava: | za príplatok Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning, Rear End Collision Warning (RECW) |
Poznámka: | |
Poznámka: | EVO Telelever a EVO Paralever II, Variabilné časovanie ventilov ShiftCam Cena 9/2024: od 21 350 EUR |
Pridané: 06.07.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Nové BMW R 1300 GS 2024 oficiálne odhalené! Pozri si všetky detaily! - Awia
- Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma - Awia
- Nové BMW F700GS a F800GS pre rok 2013 - Awia
- Doplnené: V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV 2018 - Awia
- Aprílový žart: BMW predstavuje R 1200 GS xDrive Hybrid - prvú sériovú motorku s pohonom oboch kolies - Redakcia
- Harley-Davidson dnes ukazuje nové modely! Cestovné enduro, elektro bike, Streetfighter a nový custom! - Redakcia
- BMW R 1300 GS na 5 chladivých dní - Bukic
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora