Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3337 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 27271
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16344)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10927)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure

 Zdieľať

Pridané: 06.07.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5708 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Komu sa zdala R1300 GS subtilná tak ten bude z novej Adventure myslím si naozaj nadšený. Dizajnéri sa nechali uniesť a zdá sa že nemali žiadne zábrany. Z motorky na prvý pohľad srší že je to naozaj veľká adventúra ako sme boli u BMW zvyknutí.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Pozri si viac o R 1300 GS:

28.09.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27671 [Bleskovky - Novinky]

-

Nové BMW R 1300 GS 2024 oficiálne odhalené! Pozri si všetky detaily!

Dnes značka BMW v novom múzeu BMW Motorrad Welt v Berlíne ukázala dlho očakávané nové GS. Je silnejšie, ľahšie (mínus 12 kg), obratnejšie a s novými technológiami. Zostal samozrejme boxer motor so ShiftCamom, ale aj telelever s novým označením EVO. Predstavené sú hneď 4 verzie.

 

Video: Prvý test BMW R 1300 GS 2024: Je nasledovník legendy hodný svojho mena?

V BMW sa nejako nesnažili hrať na kompaktnosť. Z Adventury na prvý pohľad srší ako hranatým tvarom veľkej 30 litrovej nádrže dáva najavo svoje majestátne rozmery.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Video: Predstavenie BMW R 1300 GS Adventure v Garmisch Partenkirchen

Základná technika zostáva rovnaká ako v štandardnom modeli. To sa týka motora ktorý má identické parametre tak isto je rovnaký kovový zvarenec rámu v prednej časti a hliníková podsedlová montovaná zadná časť. Novinkou je však voliteľný systém Automated Shift Assistant (ASA) o ktorom sme už písali a ktorí umožňuje jazdiť v automatickom móde prevodovky a vtedy motorka nie je vybavená ani spojkovou páčkou.

05.05.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3186 [Bleskovky - Novinky]

-

BMW predstavuje automatickú spojku a prevodovku - Automated Shift Assistant (ASA)

Systém ponúkne plne automatizované ovládanie spojky s manuálnym alebo automatickým radením prevodov prevodovky.

 

BMW R 1300 GS Adventure - Automated Shift Assistant (ASA)
BMW R 1300 GS Adventure - Automated Shift Assistant (ASA)

Pri pohľade stredu je ihneď evidentné že ide model Adventure, pretože nové svetlo v tváre X dopĺňajú dve po bokoch umiestnené doplnkové svetlá a samozrejme majestátný široký tvar celej motorky.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Video: BMW R 1300 GS Adventure 2025 - detajly

Designovou zaujímavosťou je nový systém montáže batožiny batožiny na nádrž v predné časti aj v posedlovej časti, kde sú predpripravené úchyty pre rôzne originálne príslušenstvo. Dokonca niektoré panely v rámci kapotáže sa dajú vymeniť za gumené hliníkové alebo panely prispôsobené na upevnenie dodatočnej batožiny.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Nové sú hliníkové kufre s integrovanými magnetickými spojkami - elektrické rozhranie pre USB nabíjacie zásuvky a osvetlenie. Voliteľný je aj systém rozšírenia objemu kufrov.

Čo sa týka elektroniky je výbava bohatá rovnako ako u základného modelu vrátane elektronického podvozku a aj s možnosťou nastavovania výšky respektíve zníženia pri zastavovaní. To sa pri Adventure hodí ešte viac keďže má vyššie zdvihy podvozka, väčšiu nádrž a tým pádom aj väčšiu hmotnosť. Za príplatok sú systémy spolupracujúce s radamom ako Asistent jazdy s aktívnym tempomatom (ACC), varovaním pred prednou kolíziou (FCW), varovaním pred zmenou jazdného pruhu a – teraz novinka – varovaním pred kolíziou zozadu (RECW).

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

To najlepšie z nového BMW R 1300 GS Adventure:

  • Automated Shift Assistant (ASA) s automatickým ovládaním spojky robí jazdu na motorke ešte pohodlnejšou.
  • Úplne novo navrhnutý motor boxer so spodnou prevodovkou a technológiou BMW ShiftCam na zmenu časovania ventilov a zdvihu ventilov na sacej strane.
  • Najvýkonnejší boxer motor BMW všetkých čias.
  • Výkonná odozva v celom rozsahu otáčok motora, príkladná spotreba paliva, úrovne emisií, plynulý chod a kultivovanosť.
  • Výkon a krútiaci moment: 107 kW (145 k) pri 7 750 ot./min a 149 Nm pri 6 500 ot./min.
  • Systém snímača klepania pre optimalizované cestovanie.
  • Úplne prepracovaný podvozok v porovnaní s predchádzajúcim modelom s plechovým hlavným rámom a zadným rámom z hliníkových mriežkových trubiek. Ešte väčšia presnosť riadenia a jazdná stabilita vďaka novému teleleveru EVO s pružným prvkom a prepracovanému vedeniu zadného kolesa EVO Paralever.
  • BMW Motorrad Full Integral ABS ako štandard.
  • Štyri jazdné režimy ako štandard.
  • Regulácia krútiaceho momentu motora (MSR), Dynamic Brake Control (DBC) a Hill Start Control (HSC) ako štandard.
  • Jazdné režimy Pro s dodatočnými jazdnými režimami ako voliteľné vybavenie z výroby.
  • Dynamická kontrola trakcie DTC ako štandard.
  • Elektronické dynamické nastavenie odpruženia (DSA) ako voliteľné vybavenie z výroby s dynamickým nastavením tlmenia a tuhosti pruženia a tiež kompenzáciou zaťaženia.
  • Adaptívne riadenie výšky vozidla, komfortné a športové odpruženie ako voliteľná výbava už z výroby.
  • Matrix LED svetlomety a novo vyvinuté prídavné svetlomety štandardne integrované do karosérie.
  • Headlight Pro s adaptívnymi svetlometmi ako voliteľná výbava z výroby.
  • Štandardné chrániče rúk s integrovanými ukazovateľmi smeru.
  • 30-litrová hliníková nádrž.
  • Dynamický tempomat (DCC) s brzdovou funkciou ako štandard.
  • Asistent jazdy s aktívnym tempomatom (ACC), varovaním pred prednou zrážkou (FCW), varovaním pred zmenou jazdného pruhu a varovaním pred kolíziou zozadu (RECW) pre bezpečnú a pohodlnú jazdu na motorke ako voliteľné vybavenie z výroby.
  • Nabíjací priestor pre smartfón s integrovanou USB zásuvkou a 12 V palubnou zásuvkou ako štandard.
  • Vyhrievanie sedadiel pre jazdca a spolujazdca pre lepšie cestovanie ako voliteľné vybavenie z výroby.
  • Nástavce riadidiel do 30 mm ako voliteľné vybavenie z výroby.
  • Široká škála variantov výšky sedadla ako voliteľné vybavenie z výroby.
  • Konektivita: Multifunkčný prístrojový panel so 6,5-palcovou plnofarebnou TFT obrazovkou a mnohými funkciami ako štandard.
  • RDC, Keyless Ride a vyhrievané rukoväte ako štandard.
  • Inteligentné núdzové volanie ako štandard (v závislosti od trhu).
  • Atraktívny základný variant spolu s modelovými variantmi Triple Black, GS Trophy a Option 719 Karakorum.
  • Široká ponuka voliteľnej výbavy, originálne príslušenstvo BMW Motorrad.

Rozšírený štandardná výbavy nového BMW R 1300 GS Adventure v porovnaní s predchádzajúcim modelom:

  • Vyhrievané rukoväte.
  • Bezkľúčová jazda (riadenie, zapaľovanie a zámok palivovej nádrže).
  • Monitor tlaku v pneumatikách.
  • Ovládanie krútiaceho momentu motora.
  • BMW Motorrad Full Integral ABS Pro.
  • Tempomat DCC s brzdovou funkciou.
  • DSA.
  • Prídavné svetlomety.

Foto:
 BMW R 1300 GS Adventure 2025
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 1300 GS Adventure
Rok:2025
Novinka:NOVINKA 2025
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1300 ccm
Max. výkon:145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:149 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:106.50 x 73.00 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:210 mm
Zdvih vzadu:220 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:285 mm
Pneu vzadu:170/60-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:269 kg
Výška sedla:870 mm
Rázvor:1534 mm
Dĺžka:2280 mm
Šírka:1012 mm
Objem nádrže:30 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:220 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.4 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 459 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii aj príadavné svetlá
LED denné svetlá:áno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok Automated Shift Assistant (ASA)
Iná výbava:za príplatok Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning, Rear End Collision Warning (RECW)
Poznámka:
Poznámka:EVO Telelever a EVO Paralever II, Variabilné časovanie ventilov ShiftCam



Cena 8/2024: od XX XXX EUR

Pridané: 06.07.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač
Motozem

Galéria ku článku: