Anketa:
Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase? - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuVývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase? - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom
Hodnotenie: (14 hodnotení)
Diskusia k článku: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokVývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: E09 je dobrá guma na turistiku. Čo to zvládne aj v teréne ale bočná stabilita je nanič. Super je výdrž zadnej pneu, predná nič moc (dopredu sú aj lepšie alternatívy) |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: super tema Haro, akurat dnes som dal prezut... |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
som poverený vývojom vo fabrike a neviem, ako ďalej, tak nechám niekoho, nech maká za mňa... |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Pali, to je predsa Heidenau Scout... Ale tu pise Haro o pneu na rally a nie na vylet do Turecka a spat... To je poriadny rozdiel... |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Števo Svitko jazdí Dakar na modifikovanej E09 vzadu. No pri jej testoch som prišiel na zarážajúci problém: skokovú stratu bočnej vodivosti pri zvýšení pokladného piesku. Platí to hlavne pre prekoňované mašiny. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: myslím ze najlepšie by bol nejaký zhustený drapák niečo ako ma Brigestone TW302 ,poprípade zo širšímy medzerami. Tato pneu sa na ceste sprava vynikajúco a v teréne až na blato je celkom použitelná. Toť môj názor. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: V podstate Tomáš povedal všetko čo som si myslel, hlavne o C02 a o "vyšklbávaní" štuplov. Tie motorky nad 200kg jednoducho štuple strhnú ani nevieš ako... skoro čisto sexuálny zážitok, ako vidíš po každej "drsnejšejL jazde následky... Existuje recept, ktorý by to vedel vyriešiť? |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: Mna momentalne k teme nic mudre nenapada, co by uz nebolo povedane. Ale velmi ma tesi, ze niekto ma snahu vyvijat gumu aj s beznymi offroadakmi |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Páni v Mitase už majú dosť jasnú predstavu o dezéne. Na Váš názor sú zvedaví vo vývojom oddelení, aj v manadžmente. Pneumatiky a formy sa nevyrábajú na počkanie, vždy vychádzajú z nejakých skúseností. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Docela dobra guma je Dunlop D908RR, len ta cena je trosku mimo uz. Aj dobra vydrz, aj zaber. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
A ešte za veľmi dôležitú vlastnosť považujem schopnosť pneumatík zabrzdiť v teréne z veľkej rýchlosti na nulu v prípade nečakanej prekážky. To mi D908R pripravili zopár momentov na posranie. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
S12 som nejazdil, ale ten dezen mi trochu pripomina c17, na ktorej sa mi jazdilo celkom dobre. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: Z môjho pohľadu sú všetky požiadavky spomenuté, teraz je na ťahu výrobca, resp. vývojový team,aby skĺbil všetky tieto požiadavky spoločne s designom, zmesou do pneumatiky, predpokladám vo viacerých variantách a ponúkol na testovanie (vlastné testovanie, prípadne externý testovací jazdci, samozrejme schopní posúdiť reálne vlastnosti). |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: mesiac dozadu som obul e 09 tky dakar verziu.....predtym som mal heidenau k60 a ked to porovnam tak mitaska je určite menej hlučnejsia takže to by som určite zachoval....bežny uživaťel predsalen na vylete spraví aj presun dialnicou a podobne....toto mi v požiadavkach chýbalo .....uplne naj sa mi pačili na šotoline....bol som aj v piesku a dalo sa...vytrapil som sa ale dalo sa :D |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
najme by ma potešilo ak by sa robila niejaké homologované cross pneu aj v rozmere 120/80 R 18 na ľachké cestne enduro ako sú WR 250 R ap. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
dadol: isto E09, nie nahodou E07? |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Peter: |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
janoval: určite mam e 09... siel som aj dialnicu s nimi a menej huči ako ta heidenaua.... aspon teda pocitovo no je to moj skromný sedliacky subjektívny názor....siel som z anakee na k60 a dlho som si zvykal na hluk pri tej 110-120...furt som kukal ci reťaz alebo čo mi huči....dal som teraz e09 a ticho relatívne |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Haro, ak chce ísťna cestu, teda legálne, musí mať výnimku v TP (120/80 nie je rovnaká ako 120/90). Samozrejme, točiť sa bude |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Áno Jawaro máš pravdu lebo na STK z iným rozmerom pneu neprejdeš. A aj pri dopravnej nehode sa môžu nájsť špekulanti (policia, poisťovne). Takže radšej podľa zákona a bez problémov. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Chlapi netuším čo máte v TP. Ale bežný rozmer je 120/90 preto, lebo 80-ka je už v profile nízka, aby bezpečne pobrala to čo má. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Bol som nedávno na STK, rozmer kontroloval detailne, na prednom aj zadnom. To či e už pneu na nejaký iný účel, resp, či má homologizačný znak, tak to už asi nekontrolujú. Problém môže byť pripoistnej udalosti, no reálne nevidím dramatický rozdiel vo vlastnostiach ovplyvnený zmenou profilového čísla... |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: Mám v garáži všetky tie gumy z obrázku,asi preto,že by som ich mal rád v jednom. e09 neni zlá,v podstate len chýba bočné vedenie a upraviť zmes kvoli vode na ceste.Mich. s12 má excelentné bočné vedenie aj záber ale cestu neprežije,mali by sa tam inšpirovať.ef07 som odporučil bratovi ale moc som ju neskušal ale už na pohlad by moc cestných "výjazdov" bližšie k horam neprezila,má malé stuple ďalej od seba,zagulacuju sa rýchlo a jak som videl bočné vedenie je ďaleko a pri malom naklone to uteká do boku,s12 to má vyriešené excelentne.teraz som obul pirelli rallycross,čo je skoro rovnaké ako ten rockrider,je to pre mna o 100% lepšie aj ked je drahšia ale moc na nej ešte nemám ale drží super,na sotoline paráda,bočne vedenie super,rozorana rola super,popršany poľný jemný prach bol sliz ale nezostala stáť, pridaním sa čistila a brala sa dalej.rockrider sa nedala zohnať,preto som bral od pirelli ale sú "rovnaké"Ak mitas nevymyslí lepšiu,zostanem pri tejto a na blato mam c21 a s12,lepšia kombinácia na mäkké neni ale v lete potrebujeme ísť aj po asfalte,občas aj nabaleny,prípadne aj to rumunsko a najlepšia na výdrž aj cenou bola e09 ale nemienim sa váľať na každej šikmej lúke. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: Dnes mi prišla EF06 na predok a EF07 na zadok - som zvedavý, vyskúšam - poreferujem - doteraz som mal S12 - tá bola super - bočné vedenie paráda a ani na presunoch po asfalte nie je zlá, je pravda, že ju používam 90% off, predná sa opotrebuváva minimálne, zadná samozrejme mizne podľa jazdného štýlu - teraz keď sa mi na zadnej zaguľatili štuple som sa nádherne vyváľal aj na rovnej trávnatej lúke - príliš som sa spoliehal na zadok - ja by som na mieste MITASU išiel týmto smerom. Inak Haro super téma - je fakt, že MITASU takáto guma chýbala. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Shuksank2 (23.07.2014 12:27) |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
vyskušal som od Mitasu pneu C20,C19,C18,C17,C16 a E09. A skúsenosti sú také že do terénu a na blato sú najlepšie C20 poprípade C18 je trocha riedšia. Sú použiteľne aj na ceste ale už dávajú večší valiví odpor a trocha hučia a treba prispôsobiť jazdný štyl (brzdiť trocha z väčšou rezervou). Predne C19 v teréne výborná , na ceste sa ale ziazdieva do zubata( štuple čo sú spojene sa zajazdia úplne a delene ostávajú polovične). C16 a C17 je veľmi dobrý kompromis.Na diaľkovu turistiku by to chcelo ešte niečo hustejšie. Pneu E9 na cestu sú dobré ale do blata a mokrého terénu nevhodné - nemajú smerové držanie (ustreľuju do strany). Zaujímavo vyzerá aj C23 len neviem ci už ma homologizáciu. Najviac mi vadí že niesu aj v rozmere 120/80-18. Lebo predne 80/100-21 sú a nieje k nim co dopasovať. tak zatiaľ odomňa toľko Upravené 1 krát. Naposledy upravil Peter (23.07.2014 12:57) |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
urobte ku C23 zadnú z podobným dezénom a možno prekvapí univerzálnosťou |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: nechcem sa vam montovat do odbornej diskusie,...sak staci zvysit na E9 stupel a vydrzi dlhsie bosne vedenie na piesku je asi nerealne, treba gazovat,na rally sa nebrzi jakesino vravi ze esa ako rommel teda roma a spol nebrzia iba gazuujuu a plyn zavre iba ked ide tankovat a mocit...do blata dezen ako treleborg armyspecial len2 tiez v adekvatnej sirke , na asfalte na stupli gazuju iba turatesaci pred pickami,v terene sa obuvaju gumy na ten ktory podklad , univerzal je utopia......este chcete nieco vediet o gumach? piss teda peace ci ako sa to pice pise |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: Mne chyba na stromcek k zadnej 17-tke C02 predna 19-tka. Zatial na predok davam C20, i ked je urcena na zadok. Proste v 19-tke nie je co do predu obut, preto viaceri pouzivaju zadne 19. Je to vychodisko z nudze. Takze mne chyba konkretne tento rozmer . Ked tam narveme tie zadky, tak su pekne siroke a vypadaju na tom predku ako dobre najezeny jezo.. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: musím čím skôr dokončiť článok o skúsenostiach s gumami na AL2014, aby to už išlo von.... |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Tak článok konečne odoslaný, tak môžem niečo aj sem napísať. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Haro: ten RockRider som silne zvažoval, ale odradilo ma presne to, čo píšeš - čudnosť... Tak som zvedavý čo o tom budeš hovoriť... |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Lanďal: Ešte jedna návšteva Piliščévu a tiež napíšem celkové zhodnotenie. Rád porovnám moje výsledky s Tvojimi. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: ako to dopadlo??? |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
Hodnotenie: Chlapci, možno Vás čakajú zmeny k lepšiemu: |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
No neviem. Mitas svoju pracu robil dobre. |
Re: Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase?
no nič-moc, aj ja som dobrovolne nasilu Continental |