Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2024 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18120)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12680)

Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTestujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (9 hodnotení)

Diskusia k článku: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
26.10.2023 20:56

Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Prvé foto nového GSa vrátane technických detailov rámu, nádrže a hlavne motora. Ten je úplne nový a prinášam vám i video.

Video: Rýchly pohľad na motor BMW R1300GS


26.10.2023 22:17

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

dodoKE
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekne to zostihlili...mna by zaujímalo, ci ju spravili viac pre jazdca ( je citit,co sa pod kolesami deje) alebo to zdokonalili tak, ze je to este viacej hluche, prehnane dokonale? Lebo tie vodniky sli dobre len bez emocie...no a co kardan, stale taky surovy prevod na pevno, ci to dokazali trosku zamaskovat?

dik


26.10.2023 22:52

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: dodoKE: dik za otázky, zistím zajtra... Dnes na večeri som dlho debatil s vedúcim projektu o teleleveri. Mne sa zdá že nové riešenie ešte viac odfiltruje čo sa deje pod kolesami. On tvrdil že je to presne naopak. Tak uvidíme zajtra.

Ešte jedno krátke videjko pre vás

Video: Prvé dotyky a predstavenie BMW R 1300 GS





27.10.2023 8:09

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

momul
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Kolega (majitel GS1250) sa pýta či bude v budúcnosti menu v češtine alebo slovenčine?


27.10.2023 8:15

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

radnate
 Turista 

Nie som si isty, ale firma co prehrava cestinu/slovencinu v autach vie/bude vediet prehrat aj na moto. Neoverena info.

Otazka je, ze naco. Ale ked niekto chce tak aj to je dovod.


27.10.2023 11:34

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

obi1
 Edvenčr 

Ikona

Re: radnate:
Neviem načo reaguješ [zle] keď nie si si istý.A otázka od Awiu znela pýtajte sa.
Škoda že nepoužívaš počítač v činštine [zle]


27.10.2023 12:57

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Video: Nastavenie výšky a polohy sedla - zaujímavosti na BMW R1300 GS


27.10.2023 13:43

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

radnate
 Turista 

Re: obi1: andelik, moja reakcia mala nasmerovat toho, co sa pyta. Teraz uz mu len staci trocha pogooglit, pripadne jeden telefonat bude mat istotu.
A tvoj prispevok bol konkretne o com? Ja som odpovedal na otazku aby som pomol s riesenim. A ty?


27.10.2023 18:07

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

w4tch0
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Re: Awia: Neviem z videa odhadnut ako silna je ta aretacia nastavenia zadneho sedadla, ale vyzera to ako presne taky mechanizmus ktorym clovek pohne nedopatrenim vzdy prave vtedy ked to nebude chciet.

A s hentakym nastavovanim predneho sedadla nech idu do <|> v tejto cenovej kategorii. Osobne ked chcem zmenit vysku sedadla, nemam zaujem aj o zmenu jeho sklonu...


28.10.2023 18:09

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: w4tch0: to zadne sedlo je total pevne, ma dve polohy a zapadnu do drážky, ani savto nehne. Tie pruziny trrba prekonat, dvihnut hore a vsetku 4 naraz, co sa nikdy nestane ak na tom niekto sedí...


A zmena vyska sedla jazdca no ptoblem u mňa, fungovalo ok, každýu som si dvihal...


29.10.2023 1:33

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Preco sa preboha tocia tie videa na vysku?

To aj televizor a monitor doma mate otoceny o 90° aby zaberali menej miesta?

Kks uz len cakam ze pridem do kina a film bude natoceny ako cez jemne pootvorene dvere.


Paci sa mi na tejto novej GS ze uz nevyzera ako pojazdne lesenie, to predne svetlo asi opajcli z Jeepu...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (29.10.2023 2:08)


29.10.2023 11:54

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Len sa mi to zdá - z videa o sedle, alebo je fakt, že za sedlom je blatník oveľa užší ako koleso?
Aká je ochrana pred blatom a vodou pri off?
Toto asi nebude moc ludí zaujímať, no ja som na to zvedavý:
Z obrázkov som to nerozoznal, ale kardan je určite dlhší a inak nadväzuje na kyvku, pravdepodobne čap otáčania kyvky nie je totožný s predným klbom kardanu. Ak je to tak ako to riešili , kardan je teleskopický?
Neuvažovali použiť kvôli rovnomernejšiemu otáčaniu a vibráciám napr. homokinetické klby miesto krížov?

Je schopný snímač klepania, bez nejakého premapovania zvládnuť nízkooktánový benzín?


29.10.2023 13:29

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Mishko: asi preto ze vidia svoje statistiky...bavime sa sice o takej trochu "konzervativnej" oblasti ako su motorky na slovensku uz duplom teda ved vidno tuna vekovy priemer >:-) :-D ale pri obycajncyh weboch a videach sa rata s tym ze 80-90% ludi to pozera na telefone tak sa tomu prisposobuju videa a vlastne aj cele webstranky


29.10.2023 14:43

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Mishko: videa na vysko tocim len youtube shorts, max min, tiez Reels na Instagrame alias filmovy pas. Je to na mobil cielene...

Klasicke dlhe videa vzdy 16:9

Re: tryskac: ochrana pred vodou vube vysvetlena v odpovediach na vase otazky o chvilu


29.10.2023 17:04

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: tryskac: klopfsenzor je na 1200 "odIrakuNapadení" takze uz nejakých 20 rokov :-}

awia - ak je to este relevantne tak sa opytaj konstrukterov co urobili preto aby nové 1300 už nemali problémy s hrdzavením kardanov a zahryzávaním sa tisichranov.


29.10.2023 20:00

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: ok
Re: raptor: kde som sa pýtal odkedy je snímač klepania na 1200? Čítať s pochopením platí už od sumerov. >:-) Okrem toho ani tých 20 rokov nieje pravda, ukáž mi nejakú GS1200LC s klepkosnímačom.


02.11.2023 21:44

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

FOGY
 Edvenčr 

Mňa zaujalo to, že prevodovka sa presťahovala pod motor. Čiže motor a tým pádom ťažisko je vyššie. Nestráca sa tým výhoda boxer koncepcie o nízko uloženom ťažisku?


04.11.2023 11:08

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

radkis
 Turista 

Ikona

Re: FOGY: co som pochopil (dufam ze spravne), valce ostali v rovnakej vyske a prevodovku premiestnili zozadu, pod motor na lavu stranu. na pravej ostalo miesto na olej - cize tazisko sa v ziadnom pripade neposunulo vyssie oproti napr. 1250ke


05.11.2023 20:46

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

radkis - neviem ako ty ale ja som uz na novej R1300GS sedel a tie valce sa mi teda rozhodne zdali vyssie

FOGY - presne [dobre] ... este 1 - 2 generacie a ocakavam ze ten ciastocne chladeny boxer sa stane plne chladeny a vtedy ta koncepcia strati zmysel ale robit ju asi aj tak budú...


05.11.2023 23:03

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Tie valce nevyzerajú byť vyššie sú len inak tvarované.
Pozri obrázok


06.11.2023 20:01

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

radkis
 Turista 

Ikona

Re: raptor: ano ano, zatial bohuzial len sedel, no buduci tyzden uz mam zabestelovanu jazdu. ak nezabudnem, zoberiem ten meter a zmeram vam to :-} . sam pisem :"co som pochopil.....", cize nie, na isto to neviem


06.11.2023 20:52

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

radkis - ved pohoda o nic nejde, povoz sa a uvidis omeraj a daj vediet

ak sa im podarilo vtesnat prevodovku pod motor bez toho aby sli valce hore potom ...klobuk dole


06.11.2023 21:33

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

radkis
 Turista 

Ikona

Re: raptor: odmeram a dam, jasne 8-) . je to prve GS co ma zaujalo a vselijako spekulujem a aj preto som uz pozrel aspon 30 "testikov" tejto moto. boli medzi nimi aj moto novinari, co sami doma maju 1250ku. na tazisko, manipulaciu, jazdu v pomalej rychlosti po parkovisku ide sama chvala. oproti 1250ke pri jazde vraj posobi lahsie, agilnejsie... ja to aj tak nebudem vediet porovnat, na starsich GS som sa sice vozil, no nezaujali ma, cize nemam tie jazdne vlastnosti v hlave na porovnavanie (pamatam akurat na pocit pohodlnej jazdy)


07.11.2023 10:12

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

len nemerak vysku valca od zeme - to by mohlo skreslit aktualne nastavenie elektronickeho podvozku tej ktorej motorky

skus to nejak odmerat voci jazdcovej stupacke alebo sedlu ktore bude na oboch modeloch v rovnakej polohe, pripadne voci olejovej vani / šusplechu


07.11.2023 19:23

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ono sa to reálne odmerať nedá, valec na 1300 má tvar nech hrušky a mal by mať väčšiu plochu, lebo ked už nič iné má vačší priemer piestu a valec 1250 je skôr taký zemiakový - asi nebude nikto hladať stredy plôch valcov ... Okrem toho nie je podstatná výška valcov ale výška ťažiska a to sa merá ešte ťažšie.


14.11.2023 19:36

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

radkis
 Turista 

Ikona

takze pokus o meranie prebehol bohuzial neuspesne. v KE na predajni boli vsetky 1300ky na tom el. podvozku, cize v spodnej sadnutej polohe. ja ako "navsteva" som privelmi na tej predajni spekulovat nemohol, nebol tam na to "priestor". kazdopadne manipulovat, tocit sa s moto v nizkej rychlosti je hracka.


19.11.2023 9:36

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: radkis: TO že má el podvozok (čo má každá) ešte neznamená Že má zvyšovanie výšky adaptive height. To je za príplatok... Takže zistiť a tak merať.

Inak video už je vonku

Video: Prvý test BMW R 1300 GS 2024: Je nasledovník legendy hodný svojho mena?




19.11.2023 20:44

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

radkis
 Turista 

Ikona

Re: Awia: ano, jasne, nevyjadril som sa uplne presne. vsetky tri GS mali ten adaptivny podvozok. inak moto na prvu dobru vyyyborna [dobre] (prve GS co ma nadchlo)


21.11.2023 7:41

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia perfektné [dobre]

je fakt super že si venoval čas a priestor otázke ako chutí káva na novej R1300GS ale moju otázku z 29.10.2023 17:04 ktorá je dovolím si povedať násobne viac ku GS si odignoroval


23.11.2023 1:10

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

matkulec
 Veteránista 

koľko zvolávačiek môžeme očakávať? :-~


29.11.2023 9:02

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Awia: seriozne sa ta chcem spýtat , kedže má táto motorka "už" nastavitelnú uroveň trakcie,
že ako si vie bežný uživatel tú trakciu nastavit ?

ja osobne si to v off viem predstavit, ale na turistické jazdenie? To ako najdem si pocukrovanu zakrutu
po cestároch a aj s manželkou v náklone dám plný plyn a ked sa zjebeme, tak ju nastavím na viac ? :-)

Motorky od dôb KTM 1190, to majú z výroby podla mna dokonalé, rovnako v offroad režime.
Mód "Enduro pro" funguje podla mna u aj pre pokrocileho jazdca perfektne. Neviem si predstavit,
že by som do toho kafral.





01.12.2023 14:51

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: alexa7: neviem ci presne rozumiem otazke, pytas sa na GS ci vseobecne. Pytas sa na trakcnu kontrolu, na ceste?
V terene je to jasne to chcem mat vypnute.
Na ceste si ja davam vacsinou trakcnu na min nastavanie, je dobre ze tam nieco je "v zalohe". Ale nemam rad vyssie nastavenie trakcie ked to zacne vyblikavat ked prebehnem trosku po strku, cez mlaku, skocim z obrubniku, nehovoriac ak do toho keca anti-wheelie... Toto mna odobne nebavi ked to blika vkuse ako vianocny stromcek...

v náklone dám plný plyn a ked sa zjebeme - prečo by si to robil??? Nechápem akože test trakcnej kontroly?

Tak prípadne upresni otázku :-)


01.12.2023 16:21

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: Pytam sa na tie vlajkove lode . Kafrala ti nejak 1250 , kontrolou trakcie do jazdy?
1200 ci KTM 1190, 1290? Ze tu je potreba teraz nastavovat?
Nebavim sa teraz o jazde po zadnom. Tam to bude treba aj tak asi kompletne vypnut.
Lebo o dobrej elektronike nevies, mne u tychto motoriek nevadilo teda doteraz nič.










Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (01.12.2023 16:24)


01.12.2023 17:07

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Kafrala ti nejak 1250 , kontrolou trakcie do jazdy? - samozrejme... Na suchom ideal asfalte ani nie, ale čokoľvek iné tak to zaberá... A nemám rád keď mi niekto akoby uberie plyn. Na rôznych moto to zaberá rôzne niekedy je to celkom prijemne niekedy viac otravne... Niekedy je tam dlhé ubratie plynu a napr nemám rád keď to drži ubratý plyn a musím ja ubrať a znovu pridávať aby sa rozbehlo...
Na väčšine moto si to dávam na najnižšiu úroveň...


01.12.2023 18:56

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: suhlasim na roznych motorkach je to rozne , hlavne na starsich to bola cista katastrofa rovnako ako ABS, ale ja prave už na KTM 1190 ci BMW 1200 , 1250 som nic rušivého nepostrehol
co by som potreboval nastavovat.

A mimo safalt si samozrejme vypnem trakciu , ked si idem zablbnut , troska poorať.
Ale za normalnych okolnosti , napriklad niekde na tripe, je režim enduro pro, uplne že super.
nekonaju sa nejake “dlhodobe” ubratia plynu, neviem ani tam co by som este
nastavoval.
Brutalne sa s tym da rychlo jazdit,lebo je tam este ta zicherka, ze len tak neuleti zadok.

Ja len tak z pohladu bezneho uzivatela , naozaj neviem co by som tam nastavoval.












Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (01.12.2023 19:06)


01.12.2023 19:16

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: alexa7: suhlas, asi pre bežné použitie to stačí KTM, BMW to má celkom OK, taká Africa na vyššom nastavení 3 a viac je podľa mňa nepoužteľné...


01.12.2023 19:35

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Awia: osobne si myslim, ze 1 stupen u 1300ky bude vypnutie, 2 stupen bude to co je teraz u 1250 / lebo nebezpecnejsie pre jazdca to urcite neurobia/ a dašie vyššie stupne nikdy vyjazdenejší rider nezapne :-)

Ale dá sa to už konečne nastavovať :-)


04.12.2023 14:02

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

wiese
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Urobili GS pre menšie postavy,vyzerá to ako rozpočtová lacná motorka kde šetrili kde sa dalo oproti 1250,podľa mňa éra slávnej GS týmto konci,kedy príde 1300 adventure až vôbec príde.vela ľudí prechádza z nových GS na 1200 GS posledný vzduchac.


04.12.2023 15:57

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jasne ze adventure bude, preco by nebolo
ze je 1300 lacna a rozpoctova by som teda rozhodne nepovedal ani z fotky ani z toho co som videl nazivo
neviem odkial beries taketo súdy.

Áno GS je motorka pre menšie postavy ale víš čo? To vždy aj bola. To Advík bol odjakživa pre štandardne urastených stredoeurópanov.

Pri 1300 GS sa zatial všetci v internetových videách typu "first ride" rozplyvaju nad jazdnými vlastnostami vrátane aerodynamiky čo je vec ktorú BMW pri GS v podstate + - ignorovalo.
výnimka sú s privretými očami Advíky od 2010 vyššie...

Čo mi furt vadi je to svetlo, ale uloha svetla je svietit a tu sa teda nebojim zeby svietilo málo alebo zle.

Konieckoncov ku GS som sa dostal tak ze som sa prvy krat previezol na 1100GS so svetlom "z Avie" a potom som si kupil ako prvú "krajsiu" 1150, ale že je "škulavá" a "geberit" som počul milión krát.
Žial svetlo samotné na GS svietilo vždy tak pomenej až kým neprišiel vodník s prvým LED svetlom a tam sa karta diametrálne obrátila.

Toto svetlo aspoň vyzera jak plnohodnotny decepticon >:-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.12.2023 15:59)


04.12.2023 16:18

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

wiese
 Turista 

Ikona

Re: raptor: každý je určite zvedavý hlavne na adventuru,zatiaľ nič nenasvedčuje tomu že bude, ani špiónazne fotky nie sú na nete.vydel som ako to skladajú,ten rám s plechových vyliskov je smiešny,dali v teleleveler nejaké ložisko a už to je niečo prelomové,viac elektroniky neznamená podľa mňa kvalita.nie som s novej gs nadšený,to svetlo je individuálna záležitosť,mne sa to páči.s 1250 taký sršala majestátnosť,1300 je smiešna,a nie som sám kto je tohoto názoru.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiese (04.12.2023 16:24)


04.12.2023 16:23

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

udajne 3ks uz jazdia v nejakej kamuflaznej forme po Europe.
Adventura urcite bude. Nie je ziaden rozumny dovod aby nebol. Nechapem ze preco vobec spekulujes nad tym ci bude.


04.12.2023 16:26

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

wiese
 Turista 

Ikona

Re: raptor: som čakal že predstavia naraz aj adventure


04.12.2023 16:41

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

wiese a prosim ta toto si preco cakal? NIKDY.. naozaj ze NIKDY nebola predstavena adventure spolu s modelom od ktoreho bola odvodena


04.12.2023 17:12

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: wiese: jasné že Adventura bude, o rok na jeseň... Je to marketing dovtedy sa bude toto predávať... Nie je to IMHO ani malé a ani lacné (ani v cenníku a ani na omak, očum rozhodne nie)
Adv podľa mňa väčšina ľudí ani nepotrebuje, ak niekto nemá nad 2 metre :-D :-D :-D Ale samozrejme veľa ľudí to chce...


04.12.2023 18:01

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Ja som na 1250 tak na hrane, pri mojich 185cm. Tiež si myslím, že 1300 je všade tak jemne okresaná.
Ked este nahodou pojdem do BMW, tak to bude adventura.


04.12.2023 18:04

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

wiese
 Turista 

Ikona

Re: alexa7: ja mám 192cm


04.12.2023 19:04

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: wiese: tak budes na tom vyzerat ako osa na cukriku :-)

Kup si 1250 advika , teraz je hysteria okolo 1300 , mozno dobre kupis :-)
Bude ti sluzit tak isto a usetris balik.


04.12.2023 19:24

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

wiese
 Turista 

Ikona

Re: alexa7: ja mám 1150 gsa ,novší stroj nemusím mať,trocha viac koní by my neuškodilo


04.12.2023 19:29

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: wiese: trocha viac ich tam je :-D [dobre]


04.12.2023 19:31

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

wiese
 Turista 

Ikona

Re: Awia: to máš pravdu :-D


05.12.2023 19:42

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Bol som sa na to pozrieť. 237 kg pri takom výkone a kardane, to je nesplniteľný sen mnohých reťazových litrov. Ozaj pecka.

Pre mňa zvláštne bolo, že štít po vypnutí zapaľovania sa poslušne spustí a po naštartovaní ostane dole. Ak som to správne pochopil, samostatné tlačidlo na posun nie je, ale môžeš si to dať na nejaké ako prvotnú voľbu a môžeš sa s tým hrať každé štartovanie. MOŽNO, kdesi v menu sa to znižovanie dá zakázať.

K automatickému znižovaniu samotného motocykla. Motorrad-online.de uvádza, že priemerný nemecký motorkár nad 50 a sedí na niečom 100PS+ no CFmoto to nebude.


07.12.2023 10:14

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

wiese
 Turista 

Ikona

K čomu je už len dobre automatické znižovanie motorky,to potrebujeme všetci ku šťastiu,to je ako posilňovač bŕzd na 1150 a prvých 1200 GS,sudruhovahia zistili že je to kravina a už ďalej nedávali.to sa už fakt nedaju kúpiť normálne motorky.na kurvitkach sa zarábajú peniaze nie na samotnej kúpi motorky.


07.12.2023 10:37

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: wiese: dajú a tento systém je za príplatok... Takže nekupuj si to. Ak by si mal 170cm možno mernej bol by si nadšený z toho...


07.12.2023 10:40

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: MajoKE: to nastavovanie plexi sa nastavuje na ten nový "Multi-rocker-switch" či ako to volajú, hovoril aj ukazoval som to vo videu... To vymysleli dobre...

a ten štít môžeš mať malý, môžeš mať ručne nastaviteľný a aj veľký, elektro a aj s bočnými deflektormi... Každému čo si vyberie že chce a potrebuje... Ja by som bral ten manuálny malý, ktorý je na Trophy...


07.12.2023 10:40

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

wiese
 Turista 

Ikona

Re: Awia: ja mám 192cm takže pre mňa žiadny problém,trocha som som aj ľutoval malých ľudí že si nemôžu kúpiť veľké Enduro,len teraz to je naopak pri GS 1300,mám pocit že je až moc mala pre dlhanov.som zvedavý na adventure,možno nám sánka padne dole.


07.12.2023 10:47

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: wiese: choď sa na tom odviesť... sedlo vyššie sa dá to problém nie je... TUším až na 890... Nemyslim si že tu bude malá...


07.12.2023 11:07

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

wiese
 Turista 

Ikona

Re: Awia: alebo všetky staré GS boli až moc veľké a toto možno konečne je normálna veľkosť aby ľudia netancovali na špičkách keď manipulujú s motorkou,aj nad tým som rozmýšľal.aj ja mám problémy v podstate s1150 keď manipulujem,nech my nikto nehovorí že vysoký ľudia nemajú problémy s veľkými endurami.len sme zvyknutý na až príliš obrovské mašiny.tak asi menim názor na veľkosť GS 1300 je akurát.


07.12.2023 12:45

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: wiese:skusal som toho dost a podla mojho názoru je hmotnost motorky umerná konfortu. Ide len o učel použitia.

Nepoznam o 15 kil lahšiu turisticku motorku ktorá je konfortnejšia od tej tažšej. Myslim celkovo jazdu vo dvojici a tak. Každy si len zvykne na tu svoju a je v pohode :-)


07.12.2023 13:19

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

wiese
 Turista 

Ikona

Re: alexa7: kedysi jazdili na 350tkach jawach vo dvojici aj z batožinou a bolo v pohode, nehovorím že treba jazdiť na Jawach ale s veľkosťou endur sa to už preháňa, poznám a aj som videl ľudí čo fakt padajú na obrovských mašinach ako muchy pri manipulácii ,keby tak radšej robia väčšie superšporty alebo nahace,tie sa zmenšujú a endura zväčšujú.jednoznacne by mali robiť endura,nahace, superšporty atď v rôznych veľkostiach,aj vysoký človek si chce zajazdiť na supersporte,nahači,a zase naopak.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiese (07.12.2023 13:21)


07.12.2023 14:17

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: wiese: ja si to nemyslim, že sa to prehana. Ved všetko sa odlahčuje , od GS cez stare Stelvio po Goldwinga. Kus spolahlivo železa XTZ 1200, sa uz ani nevyrába.

A že padaju..k tomu tolko, že sebavedomie a ego nedovoli ludom jazdit na moto na ktore maju schopnosti.


07.12.2023 16:27

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

TIež súhlasím že sa zmenšuje a odľahčude adventure biky... Že ľudia padajú je len chyba medzikusu...


07.12.2023 20:19

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

K tomu, čo som napísal o štíte 05.12.2023 19:42.

Vraj sa po rozbehu motocykla štít dvihne na predtým nastavenú hodnotu. Tak je všetko v poriadku.


03.01.2024 9:26

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Carlos
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: MajoKE: Ano, presne tak to funguje..


01.05.2025 9:38

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Vyskúšané R1300GS s automatom:
Na prvé posadenie a rozbeh? Presne všetko tam ako má byť, príjemné na posed, komfort. Motor má jemný klopný efekt na mieste, na výkon si nikto nemôže sťažovať. No neviem, prečo tam dávajú mapu Eco a chýbala mi mapa Dynamic /bolo to tak na dvoch modeloch/. Viezol som sa na GS len 2x, ale to nízke ťažisko, to je veľká devíza tejto motorky. KTM tiež na to prišla /nádrže viac po stranách/ za posledné roky. Miesta na chodidlá dosť, aj pri špičkách na stupačkách, som sa len jemne dotýkal zadných stupačiek. El. plexi mi za jazdy nefungovalo /neviem, či tam nebola nejaká rýchla voľba na šípkové tlačítka/, lebo pri statickom skúšaní na inom modely, to fungovalo. Problém som mal so späťákmi, moc úzka tá časť pri kĺbovom uchytení a prepínač smeroviek je ďalej od riaditok /musí sa ruka načahovať, cez otočný ovládač/. A pri zastavovaní a pokladaní nôh na zem, som sa vždy buchol ľavou nohou do padákov /ktoré obopínajú vystrčené valce/. Tiež bočný stojan musí pri sklápaní človek vyťahoval s pod ľavého valca.
Automat fajn, 2-3 minútová inštruktáž a je jasné ako to za jazdy používať. Prevodovka príjemná. Na D /kde vodič aj vie do toho zasiahnúť, preradením ľavou nožnou páčkou/ to jemne cuklo, ale manuál bol moc príjemný, hladký, bez cukania. Na to si majiteľ rýchlo zvykne a len nožnou páčkou radí hore-dolu. Brzdy výkonné, moto mala asi najazdených 1500km, ale aj tá zadná mala silu /čo býva problém väčšiny moto/.
Za tie peniaze je tá motorka, až na pár spomenutých detailov vychytaná. Už len asi ostáva otázka, či nesiahnúť po nedávno predstavenej 1300RS. Síce v prípade modelu 1250 bola menšia ako GS, ale možno v prevedení 1300 niečo sa zmenilo aj v prospech väčších ľudí - veď rázvory majú +- rovnaké /aby sa nekupovali automaticky GS/.


02.05.2025 8:31

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Co mi ten motor len pripomina?
Pozri obrázok

Trocha vatsi objem, ale stale je to jawa.
Ta koncepcia motora je stara a celkom podarena
www.jawa-50.cz/clanek/35_historie-jawy-boxer.html


02.05.2025 23:21

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

merlin nesranduj... jawa boxer je sice znama raritka ale hadam len nechces navodit dojem ze boxer tu je lebo jawa :-)))


03.05.2025 12:51

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

No ak si všimneme detaily, tak : Jawa mala v boxeri OHC o cca 15 rokov skôr ako bmw a protibežnou prevodovkou predbehli bmw o ŠTYRIDSAŤ rokov. Ale inak neverím, že sa ten motor neprehrieval - ako to bol čisto vzducháč. No a v 1984 ešte navrhnúť teda odkopírovať hlavu s ventilmy 90 st. je riadny anachronizmus.
Ale originál sa začal znova vyrábať :-)))
Pozri obrázok


03.05.2025 19:25

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

egres2
 Bahniak 

Ikona

Nesiahajte Raptorovi na BMW


03.05.2025 21:22

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac - ej veru veru.. predbehli BMW o 40 rokov a vyleteli z Týnca nad Sázavou až hen do ďalekej Indie ...kým BMW trčí furt v Berlíne... :-))) :-P

motocykle Jawa boli zo začiatku na chuja, potom boli dosť dlho svetová liga až kým to neznárodnili červení khméri a potom to išlo zas na chuja.. napr tesne pred tým jak to zobrali komančovia mala tá značka model ktorý mal sériový ukazovateľ zaradenej rýchlosti.


03.05.2025 22:46

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Ten egreš Ťa má dobre načítaného :-)))
"do dalekej Indie" na tom fakt vidno, že Jawa je céčko, áčkove firmy došli až do Číny či Taiwanu.
"kým BMW trčí furt v Berlíne... " Tak to potom to "B" v logu bmw asi znamená Berlín, či?
Toto nie je o jawa/bmw ale o tom, že ak niekto iný ako Ty napíše čosi kritické na erteple, tak pre Teba je to ako červené súkno pre býka, prestaneš používať mozog a tak vyzeraju aj Tvoje paargumenty ;-) :-)))


04.05.2025 9:36

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskáč len sa mi to zdá alebo sa snažíš byť osobný? :-))) teraz by som asi mal začať byť aj ja ale to by som potom išiel do rovnakého bahna kde si ty... fakt je ten že keby si si nevyberal hrozienka z koláča tak moju kritiku na BMW by si si už viac krát mohol prečítať. Jasné že BMW fandím ale to neznamená že prehliadam množstvo lapsusov čo v posledných 20 rokoch vyprodukovali. Čo je paargument na tom že Jawa to za výdatného prispenia komunistov skrátka nedala a skončila v Indii neviem.

Občas chodievam do Turčianskeho Jasena, a ak odvoláš nepoužívanie mozgu a paargumenty možeme dať kávu v Martine a pokecať face 2 face.

Ak neodvoláš vobec nevadí, peknú nedeľu ti prajem.


04.05.2025 12:00

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

radnate
 Turista 

Len podotknem, ze sa nam tu prave v tom najlepsom svetle predvadza politicky aspirant na poslanca snr za SaS a taktiez podnikatelsky guru, ktory chce minat svoje peniaze v zahranici, aby z nich mal tento stat co najmensi osoh. :-D No a potom ich nevolte, ked maju taketo coolove kadre :-D :-D :-D

Ak odvolas a ak neodvolas. :-D :-D :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil radnate (04.05.2025 12:11)


04.05.2025 13:47

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: ak začínam príspevok niekoho menom tak mu vždy píšem osobne. Kedže môj príspevok 3.5. 12:21 je bez oslovenia bol myslený ako všeobecný a ako poukázanie na technické nuansy a aj českú šikovnosť. No ty si mal potrebu naň reagovať osobne, nerelevantným výrokom a ešte s vyplazeným jazykom :-*
Píšeš :"Čo je paargument na tom že Jawa to za výdatného prispenia komunistov skrátka nedala a skončila v Indii neviem."
Cítim sa ako "akomunista" lebo kvôli úcte voči antikomunistom sa tak nazvať nemôžem. No čo majú komunisti s tým, že sa do Jawy po 89 naliali obrovské peniaze a tie sa prehajdákli až nakoniec jediné čo ostalo, po 30 rokoch bez komunistov - "logo" predali indom? Aj to na základe "tradícií" ktoré sa vybudovali počas komunizmu. No a ten predaj, to bola zas česká vychcanosť. Okrem toho, ktorá životaschopná firma nemá výrobu mimo "nekomunistickej" EU, napríklad v komunistickej Číne ? Takže netreba vidieť veci len žlto alebo modro, lebo väčšina je zelená.
Ak sa Ti zdá moc expresívny výrok "nepoužívanie mozgu" t.j. napísať niečo čo ma rýchlo napadne aj ked to je polopravda či váhovo nerelevantný fakt= paargument, tak ver, že ja to mám rovnako ak napíšeš o "bahne" . Pri tom Ti musí byť jasné, že na komunikačné bahno Ti vie na motoride zakontrovať každý kto má dve nosné dierky.
Ďakujem, za návrh na osobný pokec [dobre] , teší ma, ak je ešte platný, tak č. telefónov vieme. Sám som zvedavý aký velký rozdiel bude medzi syntetickým klávesnicovým oným /z oboch strán/ a rozhovorom, verím že bude...


04.05.2025 20:23

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vono to jezdí.


04.05.2025 20:58

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Plánujem kúpiť novú motorku a bol som aj v BMW predajní chlapík bol dosť aktívny a keď mi už piatykrát povedal že nech mám zabudnúť na svoju 1200 GS LC, že sa to nedá porovnať s 1300 tak som mu povedal že prečo porovnáva 15 0000 € s 30 000 € tak už bol ticho. A zrovna vonku si preberal nový majiteľ gs1300 a ten motor hrkotal rovnako.
Idem do Hondy, mam rad uchu lahodiaci zvuk motora na volnobeh, ale najviac co mi brnia vajcia je uz len zvuk vzducháča Indian, to by som mohol počúvať nonstop.
Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil duggo (04.05.2025 21:05)


04.05.2025 21:11

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duggo - ta nova 1300 je zas taky rozdiel ako bol stary vzduch a prvy vodnik... rozdiel 1-2 tried.
A zároveň je to prvé GS ktoré ťa napicháva endorfínmi v nevídaných dávkach.
Ale obyčkové GS bude tebe malé a z Advíka sa (teda mne osobne) delá mdlo. Ale zas pravda je že keď na tom sedíš tak to nevidíš :-))) :-D Prvú sériu už aj tak nekúpiš a to je fajn lebo koli novému druhu relátka ich pár zhorelo (facepalm) a tak sa vrátili k starému. Ak by si šiel do obyč GS tak bacha na originál kufre, okrem toho že stoja nezmyselné peniaze tak sa zvyknú otvárať za jazdy - riešenie z fabriky gurtňa. (smajlo s ešte vačším facepalmom).

1250 a 1300 podľa mna hrkoce o poznanie menej ako prvé 1200 LC ktorú si mal / máš. Mám jednu 1250 GSA teraz na predaj a zároveň sa vozím aj na mojej a ten rozdiel 10 rokov a dvoch generácii strašne cítiť ale jedno je isté.. vzducháč nehrkoce.

tryskáč neviem prečo si na mňa taký nabrúsený. Nikde v tejto diskusii som sa neprejavil ako býk na červené súkno (mimochodom vedel si že býk nereaguje na červenú ale na rýchle pohyby tou látkou).

To že ja dám za príspevkom vysmiateho smajlíka a potom ešte jedného s vyplazeným jazykom naopak teba z mojho pohľadu až divne nasrdilo a ryješ do mňa a ešte aj pomerne osobne...

Čo majú komunisti s Jawou... kým to neznárodnili tak Jawa bola svetová značka motoriek. Potom to šlo do riti. Predpokladám že historiu Jawy poznáš ale keby nie tak kľudne si to over u Egreša.

Bahno som použil ako kontru na tvoje paargumenty amigo... a ja som v Merlinovom príspevku nič kritické na BMW nezacítil.. a ak by tam aj kritika hned bola pokiaľ je oprávnená tak je to v porádku.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (04.05.2025 21:16)


06.05.2025 20:20

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Nie som na Teba nabrúsený, skrátka len reagujem na názory, ktoré považujem za chybné.
Časť Tvojich elektronických dišpút má určitú schématiku a eskaláciu, no napriek tomu, si myslím, že je možné a má význam pre mňa a hádam aj pre Teba spolu diskutovať. Ber to "rytie" /z môjho pohľadu oponentúru/ ako pozitívum, lebo s niektorými nemá význam ani diskutovať.

Takže tvrdím, že to, že Jawa pokapala kvôli komunistom je hoax. Diskutovať o tom by sme však mali asi v inej téme.

p.s. Na základe osobných zážitkov som prestal nosiť na farmy červenú vetrovku, tie kravy /ale dojčiace/ to asi tiež nevedia že majú reagovať iba na prudké pohyby, pri tom sme vždy boli aspoň dvaja či traja. :-)


08.05.2025 13:23

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskáč - netvrdím že som local champion na históriu Jawy ale čo viem tak do znárodnenia to bola fungujúca fabrika ktorá vyvážala kade tade do sveta (určite viem že v Turecku a Južnej Amerike mala trhy). Potom to šlo pomaly dolu vodou. Ak vieš viac rád si nechám rozšíriť obzory.

Čo sa týka kráv a červenej farby, tak možno zhoda náhod. Hovädzí dobytok červenú farbu neregistruje. Naopak taká sliepka je na červenú veľmi reaktívna. Toto ber prosím ako fakt. Čo može fungovať je ak sa zvieraťa bojíš.. taká krava alebo kôň tvoj strach spoľahlivo vycítia.

Ten strach nie je myslený ako urážka ale ako hľadanie vysvetlenia. Ja sa hospodárskych zvierat nebojím, ale na druhú stranu pavúky, stonožky, škorpióny teda nikdy chovať namiesto rybičiek nebudem.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.05.2025 13:25)


08.05.2025 14:06

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

egres2
 Bahniak 

Ikona

""Takže tvrdím, že to, že Jawa pokapala kvôli komunistom je hoax."""
By som silno ale veľmi silno oponoval.
Jej prežitie po roku 1948 bolo len vďaka tomu, že v soc. krajinách nemali konkurenciu z Japonska a západu.
A ako sa komouši podielali na jej pomalému umieraniu sa dá zistiť u Křivku, Krabača. Ale Gilbert je v tom oveľa viacej doma ako ja.
Aj tak nechcem BMW.Pre mňa je prerastené...


08.05.2025 14:10

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš nesúď čo si nevidel. ;-) R1300GS je asi najmenšie GS s boxerom aké kedy bolo vyrobené... pomaly pre gardencverkov. :-~


08.05.2025 18:40

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

egres2
 Bahniak 

Ikona

raproe:
Beriem späť. Teraz som si všomol že má nastavenie výšky od 800 do 850. JA potrebujem (krátke nohy) na došlapnutie 820 cm.
Aj tak si ho nekúpim. Ja jazdím už len okolo komína.


08.05.2025 21:10

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš - veľa GS ownerov jazdí okolo komína :-}


09.05.2025 9:12

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: boha chlape :-D :-D ked potrebujes na dosliapnutie 820cm tak takeho 10 metroveho chlapika musi byt vidno z riadnej dialky :-O :-D :-D


09.05.2025 9:33

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

egres2
 Bahniak 

Ikona

mm :-P


09.05.2025 10:17

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2:
""Takže tvrdím, že to, že Jawa pokapala kvôli komunistom je hoax."""
A,By som silno ale veľmi silno oponoval.
B, Jej prežitie po roku 1948 bolo len vďaka tomu, že v soc. krajinách nemali konkurenciu z Japonska a západu.
Výrok A je prezentácia opačného názoru.
Výrok B je dôkaz, že mám pravdu ja, alebo nečítam s pochopením? :-D

Re: raptor: V tom čo bučí sa vôbec nevyznám a nebudem vedieť čo chce ani ked ma nakope do zadku, ako zootechnik by si sa na mne dobre zabával. Pri tom čo vrčí, som na tom trochu lepšie, ak niečomu nerozumiem je nejaká šanca, že to možno pochopím.


09.05.2025 11:15

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Každý po svojom.
Ak prežíva značka len z dôvou, že nemá kvalitnú konkurenciu tak to nie je o inováciach, modernizácii, stúpajucej kvalite ale o zanedbaných vyššie menovaných vecí.
A to je zásluha "súdruhov" . Možno poznáš ako sa stavali súdruhovia ( a nie len pri motorkách ale aj pri autách) k týmto faktorom, ktoré udržujú životaschopnosť značky.
A vo všeobecnosti sme kvôli riadeniu "súdruhov" zlikvidovali skoro všetky svetoznáme a konkurencie schopné značky. PO roku 1948 všetko išlo v rámci dobehu. Pozri Zetor. V roku 1948 jeden z najkvalitnejších traktorov vo svete.A v roku 1990?
Najradšej mám hnedý klobúk. Mám totiž len jeden hnedý klobúk.


09.05.2025 12:05

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: Že tavárišči spôsobili technologické zaostávanie u seba a aj v svojich guberniách je holý fakt. No plánované nehospodárstvo v rámci oplotenia prinieslo aj Jawe dopyt a počty kusov, ktoré by na volnom trhu boli mokrým snom aj renomovanejších európskych značiek. Môj názor je, že v rámci sociálnoekonomických zmien by Jawa pravdepodobne pokapala už v 70-80tych rokoch.


09.05.2025 12:51

Re: Testujeme nové BMW R 1300 GS v Malage - pýtajte sa čo vás zaujíma

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: raptor:

Ja nesrandujem, ta koncepcia motora boxera, je takmer totozna.
Boxery oilhead vychadzaju z tejto koncepcie, akorat boli z historickych dovodov robene ako delene, etda motor-spojka-prevodovka.
Dnes je to uz ako ma byt..
:-)))



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.